{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Putus kasih 3 anak

Posted: 17 Jun 2013 11:32 AM PDT

Pasir Mas: "Sebaik dimaklumkan jiran mereka (tiga beradik) mandi sungai, saya sudah memintanya mengarahkan anak saya pulang kerana bimbangkan keselamatan mereka.

"Tetapi ketiga-tiga mereka dipercayai kembali ke sungai berkenaan dengan memberi alasan tertinggal baju sebelum dipercayai mandi semula sebelum lemas," kata Nor Asikin Abdul Rahman, 41, yang kehilangan tiga anak serentak dalam kejadian di Sungai Golok di Kampung Rahmat Hilir, Rantau Panjang di sini, semalam.

Menurutnya, jiran ada memaklumkan anaknya sudah pulang ke rumah selepas diarahkan berbuat demikian tapi kemudian dikejutkan dengan panggilan telefon daripada seorang saudara memberitahu ketiga-tiga mereka hilang di sungai.

"Tanpa berfikir panjang, saya terus pulang dan sempat melihat ramai penduduk di tempat kejadian. Saya ketika itu cuma berharap mereka (anak) dapat ditemui saja.


"Ketika menerima berita itu saya hanya mampu memohon kepada Allah supaya Adik (Muhammad Syahmi), 'Baby' (Muhammad Irfan Rahman) dan abang (Muhammad Zulhilmi) ditemui segera.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18

Musibah brek rosak

Posted: 17 Jun 2013 11:27 AM PDT

Bentong: Berpantang maut sebelum ajal. Itu perumpamaan buat seorang pemandu treler yang terselamat walaupun treler membawa muatan tiang konkrit dipandunya terbabas sebelum terbalik sehingga remuk teruk dalam kemalangan di Kilometer 43.8 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak (KLK) berhampiran Karak, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 pagi itu, pemandu berkenaan, Wan Mohd Nor Hassyim Abdul Aziz, 41, tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun struktur treler yang dipandunya dalam perjalanan ke Kuantan, remuk keseluruhannya.

Menceritakan semula kejadian, Wan Mohd Nor Hassyim berkata, treler dipandunya mengalami kerosakan brek ketika menuruni bukit selepas mengambil besi di Klang, Selangor.

"Lebih memburukkan keadaan, kereta di hadapan tidak memberi laluan menyebabkan saya terpaksa mengelak dengan melanggar tembok pembahagi jalan sebelum treler berpusing dan terbabas dalam longkang," katanya.


Sementara itu, jurucakap konsesi lebuh raya itu, ANIH Berhad mengesahkan kejadian berkenaan selepas pihaknya menerima panggilan kecemasan menerusi pusat pertanyaan dan treler berkenaan didapati terbabas sendiri sebelum melanggar penghadang jalan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat