{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Politik

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Politik


Mulakan kerja sekarang hadapi PRU-14 - Muhyiddin

Posted: 29 Jun 2013 11:08 AM PDT

Muhyiddin Yassin bersama Norainee Abdul Rahman bersalaman dengan orang ramai dalam Majlis Kesyukuran dan Penghargaan Jentera BN Wilayah Persekutuan di Taman Kejiranan Air Panas, Jalan Semarak, Kuala Lumpur, semalam. - MINGGUAN/ABDUL NAZIR MOHAMED

KUALA LUMPUR 29 Jun - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua pemimpin Barisan Nasional (BN) untuk memulakan kerja dari sekarang bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) akan datang.

Jelasnya, tempoh lima tahun bukan satu masa yang panjang untuk masing-masing berlengah-lengah atau berehat ekoran kepenatan bekerja ketika pilihan raya umum lalu.

Sebaliknya, kata beliau, mereka perlu menggalas tugas dan tanggungjawab lebih besar untuk menyelesaikan tuntutan rakyat yang mahukan negara lebih maju, demokrasi lebih matang dan sistem kerajaan yang adil.

"Tempoh berehat sudah habis, tugas tersedia di hadapan untuk memikul tanggungjawab itu kerana ini bukan soal BN tetapi rakyat yang lebih bijak dan bermaklumat.

"Mulakan kerja sekarang ini, bukan esok atau tunggu tiga empat tahun lagi, ketika tiba saat pilihan raya kerana perkara ini serius bagi menentukan rakyat percaya dan yakin dengan BN, sekali gus menubuhkan kerajaan lebih kuat," katanya ketika berucap dalam Majlis Kesyukuran dan Penghargaan Jentera BN Wilayah Persekutuan di sini hari ini.

Turut hadir isteri beliau, Puan Sri Norainee Abdul Rahman; Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor; Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan; Timbalan Pengerusi BN Wilayah Persekutuan; Datuk Raja Nong Chik Zainal Abidin, Setiausaha BN Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Syed Ali al-Habshee dan Ahli Parlimen Setiawangsa, Datuk Ahmad Fauzi Zahari.

Dalam pada itu, beliau yang juga Pengerusi BN Wilayah Persekutuan turut meminta pemimpin BN untuk menilai faktor kekalahan di kawasan yang dikuasai pembangkang, di samping meraikan kejayaan parti membentuk kerajaan Pusat.

Beliau berkata, penilaian itu harus dibuat dengan memberikan fokus bagaimana untuk mengembalikan sokongan rakyat terutama pengundi di bandar yang tidak berpihak kepada BN.

Dalam konteks itu, beliau berpesan agar masing-masing tidak terlalu menumpu perhatian untuk merebut jawatan dalam parti tetapi perlu berfikir bagaimana mahu membela rakyat.

"Kita perlu sedar dan insaf dalam tempoh lima tahun akan datang. Kita tidak ada banyak pilihan sebaliknya bertumpu kepada apa yang sepatutnya kita lakukan, jangan hanya kejar jawatan dalam parti.

"Melihat kepada situasi yang kita hadapi sekarang, kita perlu perkukuhkan barisan, perpaduan dan semangat kerjasama sesama kita kerana itu merupakan prasyarat untuk menentukan kejayaan lebih besar," katanya.

Pendedahan Jusuf Kalla jejaskan pakatan pembangkang

Posted: 29 Jun 2013 11:08 AM PDT

PULAU PINANG 29 Jun - Pengerusi DAP, Karpal Singh berpendapat pendedahan yang dibuat oleh bekas Naib Presiden Indonesia, Jusuf Kalla tentang Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh menjejaskan pakatan pembangkang.

Karpal berkata, segala yang dibincangkan antara Jusuf dengan Ketua Pembangkang itu tidak seharusnya didedahkan kepada umum.

Kenyataan yang dikeluarkan Jusuf boleh menjejaskan pakatan pembangkang dan menimbulkan persoalan tentang kredibiliti Anwar.

Jika Anwar terjejas, ini juga memberikan kesan kepada komponen dalam pakatan pembangkang," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Sebelum ini, Jusuf mendakwa Anwar mendapat dana besar daripada pihak asing untuk menganjurkan siri perhimpunan haram membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Jusuf turut mendakwa Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mempunyai imaginasi melampau dan ego kerana masih ingin menjadi Perdana Menteri meskipun parti pimpinannya kalah dalam PRU-13 lalu.

Mengulas lanjut, Karpal yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor berkata, Jusuf harus meminta maaf secara terbuka kerana menuduh Anwar mendapat bantuan dana asing untuk menjalankan perhimpunan berkenaan.

Beliau harus menyatakan rasa kesalnya kerana menuduh Anwar seperti itu," katanya.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat