{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Mutakhir


Sebarang keputusan pilihan raya kecil DUN Kuala Besut tidak jejaskan kerajaan BN Terengganu

Posted: 30 Jun 2013 02:59 AM PDT

BESUT: Sebarang keputusan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut tidak akan membawa kepada perubahan pimpinan kerajaan negeri Terengganu yang kini diterajui Barisan Nasional (BN), kata Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Kewangan berkata biarpun kedudukan akan menjadi 16-16 seandainya kemenangan menyebelahi pembangkang namun undi pemutus Speaker DUN, yang kini disandang Mohd Zubir Embong, bakal merubah kedudukan menjadi 17-16 membolehkan BN terus berkuasa di negeri ini.

Pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) 5 Mei lalu, BN Terengganu memenangi 17 kerusi DUN manakala pembangkang meraih 15 kerusi DUN untuk BN membentuk kerajaan negeri yang diketuai Datuk Seri Ahmad Said sebelum berlaku kekosongan kerusi di DUN itu berikutan kematian wakil rakyatnya Dr A Rahman Mokhtar, Selasa lalu.

Bagaimanapun, Ahmad berkata keputusan ini amat penting bagi BN untuk menjamin kestabilan politik di Terengganu dan berharap keadaan akan menjadi stabil dalam negeri Terengganu.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas melawat veteran Umno Besut iaitu bekas ketua wanita UMNO cawangan Kampung Tok Saboh, Wan Mek Wan Embong, 93 yang kini uzur dekat sini hari ini.

Sementara itu, beliau berkata BN bersedia menghadapi pilihan raya kecil itu dan tidak menolak kemungkinan ia akan diadakan dalam bulan Ramadan.

Katanya, pelbagai kaedah tertentu akan digunakan untuk berkempen bersesuaian dengan bulan yang mulia itu. - BERNAMA

Gara-gara halang teman wanita diganggu, lelaki maut dibelasah

Posted: 30 Jun 2013 02:49 AM PDT

JOHOR BAHRU: Gara-gara menegur sekumpulan lelaki yang menganggu teman wanitanya, seorang lelaki maut setelah dipukul dalam pergaduhan di sebuah pusat hiburan di Jalan Kebun Teh di sini awal hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Abdul Samad Salleh berkata dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, Ong Kien Chong, 27, dikatakan ke kelab berkenaan untuk berhibur bersama teman wanita dan tiga lagi rakannya.

"Ketika sedang minum, tiga lelaki daripada meja berdekatan dilapor telah menganggu teman wanita mangsa dan seorang lagi rakan wanitanya menyebabkan berlaku pertengkaran.

"Pertengkaran itu kemudian berlarutan sehingga ke luar kelab malam dan ketiga-tiga suspek dikatakan menyerang mangsa dibantu lima lagi rakan mereka dengan bersenjatakan parang dan kayu," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari ini.

Berikutan pergaduhan itu Ong yang merupakan pekerja logistik sebuah syarikat swasta di Perak bersama seorang lagi rakannya mengalami cedera parah di beberapa bahagian badan dan kepala.

Mereka dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) oleh orang awam untuk mendapatkan rawatan.

Ong mati pada jam 6.15 pagi manakala rakannya masih dirawat di hospital berkenaan. - BERNAMA

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat