{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


450 pekerja kilang jatuh sakit akibat air tercemar

Posted: 30 Jun 2013 09:35 AM PDT

DHAKA 1 Julai - Kira-kira 450 pekerja di sini mengadu sakit selepas mendapati air di tempat kerja mereka tercemar, kejadian kedua yang melanda kilang pakaian dalam tempoh beberapa hari ini.

Menurut Ketua Polis tempatan, Badrula Alam, kebanyakkan pekerja yang mengadu sakit adalah terdiri daripada pekerja wanita dan dimasukkan ke hospital selepas mereka mula muntah dan mengadu sakit perut selepas minum air yang dibekalkan oleh kilang di bandar perindustrian Ashulia.

"Kira-kira 450 pekerja telah dibawa ke hospital yang berbeza," kata Alam sambil menambah bahawa kebanyakan mangsa telah pun dilepaskan dari hospital.

Alam berkata pemilik kilang telah menutup operasi kilang mereka manakala polis menghantar sampel air ke makmal untuk ujian. - AFP

Lelaki bunuh 4 individu sebelum bunuh diri di China

Posted: 30 Jun 2013 09:30 AM PDT

BEIJING 1 Julai - Seorang lelaki di utara China membunuh empat ahli keluarga termasuk seorang cucu lelaki berusia 7 tahun sebelum membunuh diri dalam pertelingkahan dengan bekas menantu.

Seorang lelaki yang berusia 60 tahun dan dikenali dengan nama Zhao dikatakan pergi ke rumah bekas menantu yang bernama Zan, petang semalam.

Menurut laporan agensi berita Xinhua, Zhoa kemudian bertindak membunuh Zan dan isterinya, menantu perempuan bersama cucunya dengan sebilah tukul dan pisau pemotong. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat