{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Pelajar OKU maut

Posted: 29 Jun 2013 01:56 PM PDT

Kuala Kangsar: Seorang pelajar Orang Kelainan Upaya (OKU) yang mengalami kecacatan tangan, maut apabila motosikal ditunggangi bersama rakannya hilang kawalan sebelum terbabas di Lebuh Raya Utara Selatan (Plus) tengah hari semalam.

Dalam kejadian jam 12.20 tengah hari di Kilometer 257.7 Plus arah selatan itu, Haidir Bakar, 20, berasal dari Parit Gabis, Bagan Serai maut di lokasi kejadian akibat cedera teruk di kepala manakala rakannya, Mohd Fikri Mad Said, 21, cedera parah.


Kejadian berlaku apabila motosikal jenis Honda Wave 125cc ditunggang Haidir dalam perjalanan dari Ipoh ke Bagan Serai hilang kawalan sebelum terbabas ke kiri jalan.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar Asisten Superintendan Abdul Gaffar Mohammad berkata, siasatan awal mendapati kedua-dua mangsa adalah pelatih Institut Latihan Perindustrian (ILP), Ipoh.


Katanya, mayat Haidir dibawa ke Hospital Taiping untuk bedah siasat manakala Mohd Fikri turut dibawa ke hospital sama untuk rawatan kecemasan.


"Siasatan mendapati, mangsa gagal mengawal motosikal sebelum terbabas ke kiri jalan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Foto

MAYAT Haidir di lokasi kejadian selepas motosikalnya terbabas. Rakannya, Mohd Fikri yang menjadi pembonceng cedera parah.

Katanya, kes disiasat mengikut seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


Sementara itu, Abdul Gaffar berkata, laluan sama pernah meragut nyawa seorang penunggang motosikal dalam kemalangan Rabu lalu, manakala pembonceng motosikal cedera parah.

Dalam kejadian di Kilometer 258 Plus itu, Su Wai a/l Nai Perm, 33, maut selepas cedera parah di kepala, manakala rakannya parah.


"Punca kejadian dua kemalangan itu hampir sama, iaitu semua mangsa terbabas ke kiri jalan," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/30

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat