{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Global

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Global


Taksub anak patung Jepun

Posted: 29 Jun 2013 12:26 PM PDT

London: Ramai gadis berkeinginan dilihat seperti anak patung kegemaran mereka. Katie Lawrence dari Camberwell, London tidak ketingalan.

Gadis berusia 20 tahun itu menjalani kehidupan seharian seperti anak patung manusia, menghabiskan tiga jam sehari mendapatkan penampilan sempurna seperti anak patung.

Dia sentiasa berpakaian skirt kembang dan menggunakan mekap krayon serta mengaku amat taksub dilihat seperti anak patung.

Pelajar seni itu sanggup menghabiskan berjam-jam mengkaji budaya Jepun dan permainan video untuk mendapat ilham bagi penampilan dirinya.

Foto

KATIE menggunakan mekap krayon untuk dilihat seperti anak patung.


Bercakap mengenai hobi peliknya, Katie berkata: "Apabila berjalan dengan penampilan seperti ini, orang akan menoleh dua kali ke arah saya. Ada yang meminta bergambar bersama.


"Saya sukakan mata besar seperti anak patung dalam filem animasi. Saya menghabiskan masa panjang melekatkan kanta bulat dan dua set bulu mata palsu untuk kelihatan seperti anak patung.

"Satu hari nanti saya mahu menjalani pembedahan untuk mendapatkan telinga seperti anak patung Jepun."

Katie mempunyai lima pakaian berharga RM400 setiap satu. Bagaimanapun, katanya, kebanyakan pendapatannya sebagai peragawati sambilan dihabiskan untuk mekap.

"Saya menghabiskan lebih £200 (RM1,000) sebulan untuk mekap. Bagi saya, ia bukan membazir, sebaliknya amat penting.

"Saya boleh duduk bersolek tiga jam. Saya tidak kisah kerana tanpa mekap, saya bukan diri saya sebenar," katanya.

Ketagihannya bermekap bermula sejak dia berusia 11 tahun selepas ibunya, Jill Lawrence, 54, memperkenalkannya kepada gincu.

"Walaupun saya dibuli di sekolah kerana tidak bergaul dengan orang lain dan disisih kerana mempunyai perangai pelik, saya tidak kecewa.

"Berpakaian seperti ini membuatkan saya gembira dan tidak akan mengubah penampilan kerana orang lain.

"Walaupun ke kedai, saya pasti berpakaian seperti ini. Ia sebahagian diri saya," katanya. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/30

Padah potong anu suami

Posted: 29 Jun 2013 12:19 PM PDT

California: Seorang wanita California yang dituduh memotong kemaluan suaminya sebelum mencampak ke dalam tong sampah dihukum penjara seumur hidup.

Catherine Kieu, 50, didapati bersalah terhadap tuduhan mendera dan menyebabkan kecederaan teruk dalam serangan 11 Julai 2011 dihukum penjara seumur hidup tetapi layak mendapat parol selepas tujuh tahun.


Mangsa yang dikenali sebagai Glen sepanjang perbicaraan berkata di perkarangan mahkamah: "Saya berharap ini kali terakhir saya melihatnya. Saya berasa lega dan hari ini amat sedih bagi saya." Dalam kejadian itu, mangsa dimasukkan ke hospital tetapi usaha menyambung semula kemaluannya gagal.

Catherine bertindak melakukan kekejaman itu sebagai membalas dendam selepas suaminya menuntut cerai.


Serangan berkenaan dilakukan dua bulan selepas Glen memfailkan tuntutan itu di mahkamah.


Mangsa yang berusia 60 tahun memberitahu mahkamah ketika perbicaraan, kemaluannya tidak boleh disambung semula menyebabkan dia merasakan dirinya sudah mati. - TS

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/30

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat