{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Hiburan


Gelombang kedua Maya Karin

Posted:

Gelombang kedua Maya Karin

Gelombang kedua Maya Karin

GERAK hati menjadi kata kunci Maya Karin sama ada dalam karier mahupun kehidupan peribadinya. Maya percaya sebagai selebriti dia tidak mahu sekadar bergelar pelakon tetapi turut menjulang nama selaku pengacara, duta produk dan aktivis alam sekitar. Kehidupan yang sibuk itu memerlukan Maya memiliki pasukan pengurusan yang profesional, efisien dan matang untuk memastikan kelancaran kerja serta mengatur perancangan masa depannya.

Tanpa perlu tunduk pada kelemahan, Maya mengaku adalah mustahil untuk dia menguruskan kariernya bersendirian tanpa bantuan jauhari yang pakar.

"Saya takut akan menimbulkan masalah kemudian hari. Takut kacau-bilau jadinya nanti. Macam saya, sekiranya berada di lokasi pastinya sukar untuk berurusan dengan media atau pihak lain yang mahukan komitmen daripada saya.

"Kalau tidak menjawab panggilan, nanti macam-macam akan timbul. Jadi, saya memang perlukan pihak pengurusan untuk berbincang dan menyelesaikan apa yang patut untuk pihak saya.

"Saya tidak boleh menguruskan semua benda bersendirian. Pening jadinya. Saya percaya artis merupakan produk untuk dijual dan seseorang artis itu harus fokus pada kerja seni," katanya.

Berbunyi profesional dan dalam bahasa yang lebih konkrit, Maya adalah seorang artis yang bijak menggunakan peluang dan ruang.

Maya faham tahap kemampuannya dan pada waktu yang sama, dia percaya artis juga harus diiringi seorang pengurus.

"Rugilah kalau ada artis yang tidak mahukan pihak pengurusan. Pengurus itu pula bukan untuk jawab panggilan telefon sahaja, saya perlukan pengurus yang matang dan boleh melancarkan keperluan serta merangka perancangan untuk masa depan, ada visi dan membangun bersama-sama, ke mana arah saya dalam tempoh lima tahun akan datang.

"Macam dia ada produk untuk dipasarkan," akui Maya, 34, mengenai lonjakan yang dilaluinya.

"Jika semua mahu buat sendiri, tidak mahu berkongsi peratusan dengan pihak pengurusan, kelak akan merugikan diri sendiri juga," tambahnya.

Setelah meninggalkan pengurusan artis di bawah bumbung Satu Entertainment, jelitawan Ombak Rindu itu kini menjadi anak naungan label Warner Music sebagai artis rakaman yang turut menguruskan perjalanan karier wanita itu bagi tempoh lima tahun.

Percaya pada gerak hati, naluri membenarkan Maya Karin untuk berasa selesa dengan pilihan-pilihan yang telah dan sedang dilakarinya.

"Sehingga tiga bulan pertama ini, saya cukup selesa. Selesai pelancaran single, saya boleh pergi bercuti. Sekarang, saya kena kurung seketika oleh pihak Warner, banyak perkara hendak diuruskan, publisiti dan rakaman album.

"Ikut perancangan, rakaman akan selesai sebelum puasa dan album dilancarkan selepas hari raya.

"Jadi, sepanjang bulan puasa, saya boleh rehat. Kemungkinan akan ke London untuk menemani adik saya di sana. Hari raya nanti pun belum pasti.

"Mungkin pulang atau memujuk ibu agar berkumpul anak-beranak di London sahaja," beritahu Maya sambil menghitung agendanya sepanjang bulan puasa dan musim perayaan nanti.

Senang dan mudah sahaja jurnal hidupnya, penjulang variasi anugerah termasuklah Pelakon Wanita Terbaik Festival Filem Malaysia Ke-25, pelakon ini berpegang kepada prinsip yang sama berhubung soal hati serta perasaan, terutamanya tentang cinta.

Seperti yang pernah diujarkan sebelum ini, Maya kembali menguak jendela proses untuk mengenali hati budi seseorang.

Namun, tidak pula dia tergesa-gesa untuk mencari perhubungan yang serius.

Bercakap soal teman hidup, Maya mahukan lelaki yang berdikari, cerdik, menghormati orang lain dan gemarkan aktiviti lasak seperti dirinya.

Kegagalan perkahwinan pertamanya bersama seorang lelaki Itali beberapa tahun dahulu mungkin mengganggu keselesaan Maya untuk bercerita lebih lanjut. Selebihnya dia berserah kepada Tuhan .

Nyanyian

Bintang Syurga sudah pun dilancarkan. Single pertama itu menyempurnakan impian Maya untuk kembali menyanyi. Kali terakhir dia merakamkan album adalah sembilan tahun lalu. Penghasilan single dan seterusnya album studio yang sedang dibikin itu menjadikan Erti Cinta dan Bukan Qalamaya bukannya noktah terakhir buat Maya cuba membuktikan keseriusannya untuk bergelar penyanyi.

"Sekitar tahun 2001 hingga 2003, bahasa Melayu saya sendiri tak berapa bagus sangat. Saya sedar tahap nyanyian saya tidak setanding dengan karier lakonan tetapi saya suka dan tetap mahu menyanyi. Ia sesuatu yang menyeronokkan.

MAYA kini berpeluang menumpukan kariernya dalam bidang muzik dengan menjadi artis rakaman selama lima tahun di bawah label Warner Music.


"Namun, saya juga tidak mahu bercakap besar. Biar pendengar dan peminat yang menentukan. Saya cuma sangat puas hati dengan konsep lagu dan album sekarang. Lebih matang, berbentuk pop dan ceria," katanya yang selesa bekerja dengan Omar K dan Audy Mok.

Menyifatkan Omar K sebagai komposer dan penulis lirik yang mempunyai banyak sisi, Maya juga yakin komposer itu sendiri mempunyai masa depan yang bersinar-sinar. Dia mahu dilihat mempunyai penampilan dan vokal yang lebih matang.

Maya mengharapkan album terbaharu hasil gabungan Audy dan Omar K itu mampu membawanya ke tahap lebih cemerlang di persada seni suara.

"Saya sudah lancarkan single Bintang Syurga tapi baru-baru ini, ketika kami sedang borak-borak di studio, Omar tiba-tiba bercerita tentang sebuah lagu yang telah lama ditulis. Kami cuba-cuba sahaja untuk jamming dengan lagu berkenaan, secara tidak langsung ia semacam menjadi dan sedap didengari.

"Kami rakamkan lagu itu. Pihak Warner bersetuju lagu itu dimasukkan ke dalam album saya," cerita Maya yang berbaki sekitar tujuh buah lagu lagi untuk dirakamkan dalam masa terdekat.

Benam aura puntianak

Masih berlegar-legar tentang karier, berselang-seli antara nyanyian dan lakonan, Maya turut meletakkan Ombak Rindu sebagai gelombang kedua yang melonjakkan momentum kembara seninya.

"Rasanya selepas watak Izzah, orang mula boleh singkirkan wajah puntianak yang melekat pada diri saya. Saya kira itu juga sesuatu yang baik. Sesuatu yang baharu untuk saya.

"Setakat ini masih ada beberapa judul filem lakonan saya yang belum ditayangkan. Antaranya Lagenda Budak Setan 3, Jwanita, Sejoli dan Nota, semua itu menampilkan kelainan watak yang ketara.

"Namun untuk tahun ini, rasanya tidak ada filem-filem itu yang akan memasuki pawagam, mungkin tahun depan. Jadi, itu peluang untuk saya fokus pada muzik.

"Barangkali Tuhan sudah putuskan yang terbaik buat saya. Selama ini, saya berusaha untuk muncul dengan single. Sebenarnya sudah ada dua single yang telah dilancarkan tapi tak juga menjadi," lentur Maya yang memilih sendiri konsep busana tradisi untuk tatapan peminat kali ini.

Cinta Elfira, Baim sekadar gurauan

Posted:

Cinta Elfira, Baim sekadar gurauan

Cinta Elfira, Baim sekadar gurauan

ELFIRA LOY


KEREMAJAAN serta kelopaknya yang mekar berkembang semakin mempesonakan. Pelakon genit Elfira Loy ini pantas sahaja menawan perhatian. Ketika sibuk di lokasi penggambaran drama bersiri Demi Dia, tiba-tiba namanya terpanas dengan kisah cinta bersama aktor dari seberang, Baim Wong.

Semua itu gara-gara pengakuan Baim tentang cinta mereka menerusi rancangan MeleTOP yang disiarkan secara langsung di Astro Ria pada Selasa lalu.

Elfira, 19, manakala Baim Wong, 32, kali pertama dipertemukan dalam sebuah drama berjudul Untuk Terakhir Kali pada tahun lepas. Walaupun mereka dipertemukan di lokasi itu, Elfira dan Baim sebenarnya telah mengenali antara satu sama lain sejak tahun 2011 iaitu ketika Elfira berusia 17 tahun.

Mendapatkan sendiri kepastian daripada Pelakon Pembantu Wanita Terbaik Anugerah Skrin 2011, Elfira ternyata seorang gadis yang suka berterus-terang. Sedikit berbeza berbanding apa yang tersiar dalam akhbar dan blog hiburan pada Khamis lalu, Elfira memberitahu Sensasi Bintang:

"Sebenarnya, saya tidak tahu bagaimana hendak komen tentang perkara itu. Saya memang berkawan baik dengan Baim. Saya terbuka untuk berkawan dengan sesiapa sahaja termasuklah Baim. Dengan Baim, saya okey tetapi. selama berkawan sejak dua tahun lepas, hubungan dan perbualan kami tidak ke arah kekasih atau saling mengucapkan cinta serta sayang.

"Apabila Baim tiba-tiba membuat pengakuan depan khayalak, lebih-lebih lagi dalam program TV yang disiarkan secara langsung, saya jadi tergamam, terkejut dan tidak lena tidur semalaman. Kalau betul apa yang dikatakan oleh Baim itu, saya sebenarnya okey," ulas Elfira berbunyi jujur.

BAIM menjelaskan dia tidak mempunyai hubungan istimewa dengan Elfira.


"Saya agak pelik tetapi mengambilnya secara positif. Dengan saya, dia (Baim) tak pernah pula cakap sayang-sayang tetapi dia bercakap konon-kononnya kami bercinta depan khalayak umum. Saya berasa itu merupakan satu penghargaan," jelas Elfira yang bersifat terbuka.

Tambah Elfira: "Namun mengenali Baim yang suka berjenaka dan selepas program berkenaan, dia tidak pula menjelaskan apa-apa terhadap saya. Jadi, saya anggap itu hanya gurauan sahaja. Kami juga ada sesi fotografi bersama sebuah majalah sebelum Baim berangkat pulang."

Bercerita tentang perkenalannya dengan pelakon yang terkenal menerusi sinetron Benci Bilang Cinta dan Sejuta Cinta Marshanda itu, pelakon yang baru selesai penggambaran filem pertamanya, Rentap itu menjelaskan bahawa dia mengikuti perkembangan Baim menerusi laman sosial Path sejak tahun 2011 lagi.

"Saya meminati Baim. Saya menjadi pengikutnya dengan harapan dia juga menjadi pengikut saya di laman sosial berkenaan. Dari situlah kami mula berhubungan," kata Elfira yang pernah juga digosipkan bercinta dengan seorang lagi aktor dari seberang, Randy Pangalela.

Mendakwa dirinya tidak pernah mempunyai pengalaman bercinta, penuntut Kolej Damansara Utama itu memberitahu, dia tidak pernah meletakkan faktor usia sebagai sekatan untuk terlibat dalam soal cinta biarpun umur masih remaja.

Seperti yang dijangka oleh Elfira sendiri, Baim yang dihubungi dari lokasi fotografi bersama sebuah majalah di Bangi, Selangor pada Khamis lalu sempat meluangkan masa untuk ditemubual.

"Saya hanya bercanda tentang hal itu. Antara saya dan Elfira memang tidak ada hubungan istimewa, cuma teman biasa. Usah fikir keterlaluan," ujar Baim atau nama sebenarnya Muhammad Ibrahim itu kepada Sensasi Bintang.

Masih solo dan belum berpunya, tambah Baim, fokusnya kini tertumpu tentang kariernya.

"Persoalan jodoh itu belum hadir. Jadi, tumpuan saya lebih pada karier. Ketika ini, saya akan kembali sibuk dengan penggambaran sebuah sinetron berjudul Tasmina," katanya yang berangkat pulang ke Jakarta pada Jumaat lalu.

Alyah terima Ramli walaupun garang

Posted:

Alyah terima Ramli walaupun garang

Alyah terima Ramli walaupun garang


PENGHIJRAHAN imej menjadikan Alyah seorang wanita yang lebih matang berbanding sebelum ini.


HIJRAH penampilan penyanyi Noor Hasliah Abu Hasan atau nama komersialnya Alyah pantas mencetuskan gosip bahawa wanita berumur 32 tahun itu akan menamatkan zaman solonya pada bila-bila masa.

Dia yang ditemui usai rakaman program raya Dikir Stail bertempat di Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam, Selangor baru-baru ini semakin menguatkan gosip berkenaan apabila berterusan menyatakan dia sudah terlajak sasaran bergelar isteri selama enam tahun.

"Saya sudah bersedia untuk berkahwin sejak berumur 26 tahun lagi tetapi pertunangan terputus di tengah jalan.

"Saya ini memang keturunan India, tetapi takkan saya nak amalkan resam Hindu untuk meminang lelaki. Jadi, sebagai gadis Islam saya hanya menunggu orang masuk meminang sahajalah," katanya.

Dia turut mengaku sedang mengenali hati budi dan dalam proses berkawan lagi dengan seorang lelaki. Namun apabila ditanya adakah lelaki itu Datuk Ramli MS, dia hanya tergelak kecil.

"Sekarang saya ikut sahaja perjalanan hidup ini, tidak berharap sangat, cuma mendoakan yang terbaik."

"Saya masih orang yang sama walaupun sudah berhijab cuma saya berubah untuk menjadi manusia yang lebih baik dan saya masih belajar dari sehari ke sehari," ujarnya lagi.


KARAKTER garang dan tegas yang dimiliki oleh Ramli MS disenangi Alyah.


Sifat yang dimiliki oleh Ramli MS yang tegas dan garang seperti arwah bapanya menyebabkan dia lebih mudah menerima lelaki seperti itu.

"Arwah bapa saya paling garang di dunia, semasa kecil, saya takut sangat dan sifat itu (garang) ada pada Ramli MS. Jadi saya senang dan tidak menyifatkannya susah buat saya," ujarnya sambil tersenyum.

Mengenai persengketaan yang berlaku antara dia dan pereka baju terkenal, Hatta Dolmat menerusi Twitter sejak tahun lalu berhubung isu pakaian, Alyah menyatakan bahawa perkara tersebut telah selesai walaupun dia tidak pernah bertemu dengannya.

"Secara peribadi, saya terima semuanya secara terbuka dan tidak berdendam walaupun kami tidak pernah berjumpa. Saya malas nak panjangkan cerita lagi," katanya.

Sebelum ini Hatta menyatakan kekecewaannya kerana Alyah menempah empat pasang baju daripada pereka yang dikenalinya untuk sebuah majlis tetapi tidak memakainya.

Namun, Alyah meminta maaf kepada Hatta kerana dia tidak memakai baju rekaannya akibat masalah zip.

Jelas Alyah, demi untuk meredakan gosip sedia ada, dia bersedia untuk menutup akaun Instagramnya dengan alasan tidak mahu terlalu leka dengan laman sosial.

Dia juga mengaku sibuk untuk menyiapkan album terbaharunya yang masih mengekalkan konsep pop cuma perbezaanya adalah dari segi penampilannya dalam album berkenaan.

"Bukan saya tidak hargai peminat. Saya sedar semua kejayaan saya datangnya daripada sokongan peminat, tetapi saya ini jenis yang cepat leka," kata Alyah.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat