{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Siapa pilih Australia?

Posted: 09 Jun 2013 09:19 AM PDT

Kuala Lumpur: "Bukan soal menang atau kalah, tapi siapa sebenarnya yang ada kaitan dalam FAM (Persatuan Bolasepak Malaysia) menguruskan latihan dan perlawanan persahabatan ke Australia.

"Apakah ada individu atau pihak tertentu yang mendapat keuntungan daripada program itu?" Demikian kenyataan wakil bagi kumpulan yang meng gelarkan diri mereka Presiden FAM Sila Letak Jawatan (PFSLJ) Alfadli Awaludin percaya ada individu meraih habuan dalam mengatur perlawanan ke Australia sehingga menyaksikan anak buah Datuk K Rajagobal dimalukan kelab yang diwakili pemain sambilan, Canberra FC pada perlawanan persahabatan baru-baru ini.


Mempersoalkan mengapa FAM menolak mentah-mentah perlawanan persahabatan antarabangsa bertemu Singapura sebelum memutuskan untuk ke Australia, Alfadli yakin semua itu sudah dirancang kerana terang-terangan menolak perlawanan yang lebih berkualiti berbanding kelab tidak dikenali seperti Canberra FC.

"Sebagai wakil kepada peminat tempatan, saya tidak ter kejut kalau pasukan kita kalah sebab tewas kepada pasukan kelab sebenarnya bukanlah sesuatu yang baru.


"Senario ini sudah berlaku sejak sekian lama. Kalau me nang pun dengan Canberra FC, orang akan pertikaikan juga, apatah lagi kalau kalah.


"Yang menjadi persoalan utama ialah siapa yang memutuskan lawatan ke Australia itu dan mengaturkan perlawanan untuk skuad negara? "Kalau fikir dengan fikiran yang waras, pasti kita persoalkan kenapa tidak pilih Thailand atau Vietnam selepas perlawanan dengan Singapura dibatalkan. Kenapa nak juga ke Australia bertemu pasukan kelab?," tanyanya.

Jelas Alfadli, rasa kecewa ke atas skuad negara sudah lama dirasai peminat setia tempatan, tetapi jelasnya apa yang pasti lebih mengecewakan ialah apabila individu yang diberi ke percayaan tidak menjalankan tugas dengan jujur.


"Perkara ini pun sudah kami sentuh pada sidang media sebelum ini, jadi sebenarnya isu ini sudah lapuk," katanya.

Skuad kebangsaan menerima aib cukup memalukan apa bila kecundang 2-3 kepada Canberra FC sehingga akhbar The Canberra Times memilih menggunakan tajuk 'pemain sam bilan raih kemenangan ke atas pasukan kebangsaan'.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/09

Maria tak kesal

Posted: 09 Jun 2013 09:14 AM PDT

Paris: Gelaran Terbuka Perancis dirampas daripadanya selain mengalami kekalahan keempat di final Grand Slam dan ke-13 berturut-turut kepada Serena Williams namun Maria Sharapova (gambar) berkata, dia meninggalkan Paris tanpa rasa kesal.

Itulah yang berada dalam fikiran pemain Russia itu selepas tewas 6-4, 6-4 kepada pemain AS itu pada perlawanan akhir di Roland Garros pada hari yang menyaksikan dia mendahului 3-0 di set pertama dan bangkit daripada ketinggalan mengikat kedudukan 4-4 di set kedua namun gagal untuk memanfaatkan peluang yang dimilikinya.


Bercakap mengenai apa yang berlaku, Maria berkata, tiada apa yang perlu difikirkan.

"Sebenarnya tidak banyak yang saya kesalkan dalam hidup saya. Saya cuba untuk tidak mempunyai apa-apa kekesalan. "Anda perlu memandang ke depan dan tidak kira berapa banyak kali saya kalah kepada lawan atau saya berada dalam apa keadaan sekalipun, sama ada saya berada di atas atau di bawah atau bagaimana ia berakhir atau bagaimana ia selesai.


"Anda perlu teruskan ke depan. Sudah tentu saya fikirkan saya berjaya menempah kedudukan ke final. Saya berusaha keras menentangnya namun ia tidak cukup.


"Dia mempamerkan aksi tenis yang hebat. Sudah tentu tidak perlu memberi sebarang alasan, tetapi dia bermain dengan sangat baik." Sementara itu Serena memberi amaran kepada musuhnya bahawa mereka perlu memberi perhatian kepada keupayaannya dan persaraan tidak berada dalam agendanya apabila meletakkan sasaran untuk menambah gelaran Grand Slam ke-16.

Bukti sudah menunjukkan selagi dia masih lagi cergas dan terus bermotivasi menjelang tiga dekad pembabitannya dalam siri jelajah, Maria dan pemain nombor tiga dunia, Victoria Azarenka, dua pemain yang mampu mencabar kekuasaan pemain Amerika yang akan terus berusaha keras memastikan kemenangan berpihak kepadanya.


"Saya amat tenang. Saya menikmati setiap detik berada di sana. Saya sentiasa berkata saya sentiasa berasa seperti saya tidak pernah mempamerkan aksi tenis terbaik saya," katanya, pemain tertua yang menang di Paris dalam era Terbuka. "Saya sudah mengatakannya untuk bertahun-tahun bahawa saya berasa seperti saya sentiasa mampu untuk melakukan lebih baik dan bermain dengan baik dan saya sentiasa mahu mencapai tahap itu. Mungkin saya cuba untuk berada di sana." - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/09

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat