{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


'Bukan tanggungan kami!'

Posted: 13 Jun 2013 08:53 AM PDT

Kelana Jaya: "Bukan tanggung jawab FAM (Persatuan Bola Sepak Malaysia) jaga dapur rumah orang lain." Itu kenyataan tegas Setiausaha Agung FAM Datuk Azzuddin Ahmad yang tidak senang dengan tindakan segelintir pihak mengecam badan induk itu seperti bersikap lepas tangan dengan membiarkan pasukan mereka dihimpit masalah kewangan.

Menurut Azzuddin, FAM sudah menghulurkan geran tahunan RM350,000 kepada setiap pasukan Liga Super dan RM250,000 (Liga Perdana) dan tuduhan bekas Presiden Persatuan Bola Sepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim, badan induk bola sepak tanah air itu langsung tidak membantu, silap.


Shahidan yang sebelum ini digantung 30 bulan dan didenda RM39,000 selain dilucutkan status sebagai Presiden PFA mengeluarkan kenyataan itu kerana didorong rasa kecewa apabila terpaksa mengeluarkan wang sendiri bagi membiayai gaji pemain skuad Singa Utara.

"FAM ada memberikan peruntukan tahunan kepada pasukan Liga Super dan Liga Perdana, selain itu setiap pasukan ada pengurusan sendiri dan sudah menjadi tugas mereka mencari dana," kata Azzuddin.


Selain itu sidang media 'khas' Azzuddin selepas selesai Mesyuarat Jawatankuasa Pengelola Perlawanan Akhir Piala FA semalam turut hangat dengan isu kedudukannya sebagai peneraju utama sekretariat dipersoal kerana didakwa gagal menguruskan dengan baik hingga FAM menjadi mangsa kecaman pelbagai pihak.


Bagaimanapun Azzuddin yang mengisi kerusi panas itu pada September 2007 atas lantikan Presiden FAM Sultan Ahmad Shah menyatakan pendiriannya untuk tidak berundur selagi terus mendapat kepercayaan pemimpin tertinggi.

Foto

Datuk Azzuddin Ahmad

"Tiada pihak boleh paksa saya berundur kerana saya berada di sini mengikut statut FAM. Selagi Tuanku Presiden (Sultan Ahmad Shah) tidak bertitah untuk berundur, selagi itu saya akan terus berkhidmat.


"Tugas di sekretariat hanyalah melaksanakan keputusan dibuat jawatankuasa tertentu dan saya tidak terbabit membuat keputusan," katanya.

Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa menerusi laporan akhbar tempatan sebelum ini menyifatkan kewibawaan FAM semakin dikecam dan mendakwa Azzuddin sebagai punca masalah itu.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/13

Tunku Anum pengeluar atlet Kedah

Posted: 13 Jun 2013 08:50 AM PDT

Jitra: Kemudahan sukan yang sempurna dan terbaik menjadikan SMK Tunku Anum Tunku Abdul Rahman (SMKTATAR) sebagai 'sekolah sukan' di Kedah.

Pengetua Sahabudin Ariffin berkata, antara kemudahan sukan disediakan ialah astaka, padang bola sepak, trek sintetik 400 meter, gimnasium dan gelanggang serba guna.


"Sekolah ini berjaya melahirkan ramai atlet sukan berbakat dan secara tidak langsung menaikkan nama sekolah di peringkat daerah, negeri dan kebangsaan.

"Kemudahan itu memudahkan pelajar menjalani latihan secara sistematik. Tahun ini, kami mendapat tiga jurulatih tetap yang menguruskan sukan bola sepak, olahraga dan sepak takraw," katanya.


Sahabudin berkata, tiga jurulatih itu dari SMK Pulau Nyior (sepak takraw), SMK Mergong (bola sepak) dan SMKTATAR (olahraga).


"Saya harap Jabatan Pelajaran Kedah menyediakan jurulatih untuk sukan bola jaring.

"Majoriti anggota pasukan olahraga Kedah dari SMKTATAR manakala pasukan bola sepak yang mewakili Majlis Sukan Sekolah-Sekolah Malaysia (MSSM) juga dari sekolah ini.


"Selain itu, kebanyakan pemain sepak takraw dan bola jaring yang mewakili MSSM dan SUKMA negeri ini juga dari sekolah ini," katanya sambil memberitahu tujuh pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dari SMKTATAR diambil bermain untuk pasukan bola sepak Piala Presiden Kedah.

Pada tahun lalu, SMKTATAR muncul juara Liga Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM)/Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Bawah 14 dan 17 Tahun di samping Johan Liga KPM Bawah 14 Tahun.


Sekolah itu turut muncul juara Liga Remaja KPM/FAM Bawah 17 Tahun, naib juara Piala Sumbangsih Bawah 14 Tahun dan juara Karnival Sekolah-Sekolah Sukan Malaysia Peringkat Kebangsaan Bawah 13 Tahun tahun lalu.


Pada 2011, SMKTATAR muncul naib juara Piala Sumbangsih Liga KPM Bawah 14 Tahun dan tahun ini, menjuarai Piala Sumbangsih Liga KPM Bawah 14 Tahun.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/13

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat