{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


'Satu sahaja sudah cukup...'

Posted: 18 Jun 2013 08:39 AM PDT

"Ramai pembaca mungkin agak keliru dan salah faham mengenai pembinaan Velodorom Nasional yang berbangkit di media cetak dan elektronik baru-baru ini. Ingin saya jelaskan kedudukan saya yang sebenar.

Penggiat, pegawai dan pelumba basikal trek Malaysia sudah lama menyarankan supaya satu velodrom tertutup dibina di Malaysia. Perjuangan ini disambut pihak media selepas kejohanan di velodrom sering terpaksa ditangguh atau dibatalkan akibat cuaca.


Kami berterima kasih kerana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak merangkap Menteri Kewangan begitu prihatin dengan masalah ini dan memperuntukkan sejumlah wang dalam bajet 2013 bagi pembinaan velodrom kategori satu yang boleh menjadi hos kepada siri Piala Dunia Klasik, Kejohanan Trek Dunia dan Olimpik selain pertandingan di peringkat serantau dan benua.

Walaupun sebelum itu, ada saya cadangkan supaya tanah velodrom yang sedia ada di Cheras diswastakan dan pemaju membina velodrom baru kategori satu, kita tidak dimaklumkan DBKL sudah menjual tanah velodrom itu dan akan menggantikannya dengan membina velodrom tertutup kategori satu yang baru.


Apabila maklumat ini kami terima, saya mencadangkan KBS mengaturkan perjumpaan segera dengan DBKL untuk mengetahui status sebenar pembinaan velodrom Kuala Lumpur oleh DBKL.


Pandangan dan cadangan saya adalah andai DBKL hendak membina velodrom dan peruntukkan sudah ada maka kita boleh fikir semula sama ada hendak teruskan cadangan pembinaan velodrom di Nilai. Peruntukan untuk Nilai boleh digunakan untuk membina velodrom terbuka konkrit untuk latihan dan pertandingan peringkat negeri dan kebangsaan di Wilayah Utara, Timur dan Selatan dan juga di Sarawak dan Sabah.

Foto

VELODROM Cheras bakal berubah wajah.

Walau apa sekalipun, keputusan perlu dibuat pihak berwajib iaitu KBS dan juga DBKL. Saya hanya memberikan pandangan peribadi saya, Malaysia hanya perlu satu sahaja velodrom kategori satu buat masa ini dan kita perlu ada velodrom lain untuk latihan di negeri bagi pembangunan sukan berbasikal trek peringkat akar umbi.


Perlu dijelaskan, saya tidak berniat membuat keputusan bagi mana-mana pihak dan juga pandangan saya adalah wajar dan saya tahu apa yang saya katakan. (My view is not out of place and I don't jump the gun).

Saya terbabit secara langsung dalam Jawatankuasa Penyelarasan Pembinaan Velodrom Nasional dikelolakan KBS dan Jawatankuasa Teknikal Pembinaan Velodrom Nasional dikelolakan JKR.


Saya juga menyambut baik keputusan DBKL membina velodrom tertutup di Kuala Lumpur dan apa juga keputusan dicapai KBS mengenai peruntukan yang sudah diluluskan bagi pembinaan velodrom dicadangkan di Nilai.


Jika niat dan hasrat saya disalah fahamkan dan tersilap, saya mohon maaf. Saya sudah menghubungi Khairy Jamaluddin menjelaskan kedudukan saya dan beliau sudah jelas mengenai perkara itu.


Semoga penjelasan dapat menyelesaikan kekeliruan yang timbul."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18

'Saya kembali latih pemain'

Posted: 18 Jun 2013 08:31 AM PDT

Kuala Lumpur: "Saya akan kembali melatih pasukan negara esok (hari ini)." Demikian baris ayat pertama yang keluar sendiri daripada mulut pengendali skuad hoki negara Paul Revington selepas membisu sejak timbulnya isu beliau mahu meletak jawatan baru-baru ini.

Kenyataan itu juga mengesahkan bahawa beliau akan kembali membimbing skuad negara untuk menghadapi saingan separuh akhir Liga Hoki Dunia di Johor Bahru bermula 29 Jun ini dalam memburu tiket untuk ke Piala Dunia 2014.


Revington ditemui selepas mengadakan sesi perbincangan secara tertutup bersama Ketua Pengarah MSN Datuk Seri Zolkples Embong di pejabatnya semalam.

Turut hadir ketua jurulatih skuad remaja negara Muhammad Dharma Raj Abdullah; Pengarah Program Pembangunan 1MAS Lim Chiow Chuan; pengurus skuad senior, George Koshy; pengurus skuad remaja Mirnawan Nawawi serta Naib Presiden Kanan Konfederasi Hoki Malaysia (MHC) Datuk Nur Azmi Ahmad.


Ditanya adakah beliau akan terus membimbing skuad negara selepas berakhir Liga Hoki Dunia, Revington sekadar berkata: "Kami akan membincangkannya selepas itu. Sekarang kita perlu fokus untuk Liga Hoki Dunia." Pengendali dari Afrika Selatan berusia 39 tahun itu turut mengesahkan hubungannya dengan Muhammad Dharma serta Chiow Chuan yang dikaitkan menjadi punca kepada keputusannya untuk meletak jawatan, sudah kembali pulih.


"Kami ada mengadakan perbincangan sebelum mesyuarat petang ini (semalam) dengan baik. Kami akan mengadakan beberapa lagi perbincangan selepas ini," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/18

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat