{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Seksa tersepit tiga jam

Posted: 08 May 2013 11:40 AM PDT

Alor Gajah: Seorang pemandu lori kontena yang hampir putus kaki kiri menanggung azab hampir tiga jam akibat tersepit selepas kenderaan berat dipandu hilang kawalan dan terbalik dengan empat tayar ke atas di Kilometer 216.7 Lebuhraya Utara-Selatan berdekatan Plaza Tol Simpang Ampat, dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian jam 1.30 tengah hari, Raja Ahmad Putera Raja Ahmad, 51, dalam perjalanan dari Simpang Ampat menuju Kuala Lumpur sebelum treler dipandu hilang kawalan lalu merempuh besi penghadang jalan sebelum terbalik.

Mangsa yang tersepit meraung meminta segera dikeluarkan dari lori berkenaan dan dia dikeluarkan sepasukan anggota bomba hampir tiga jam selepas kejadian sebelum dikejarkan ke hospital.

Difahamkan, mangsa baru selesai menghantar bekalan perkakasan kenderaan di sebuah kilang automotif di kawasan perindustrian Pegoh, di sini, bergerak pulang ke Balakong, Selangor sebelum terbabit kemalangan.

Foto

LORI kontena yang terbalik di tempat kejadian.


Menurut sumber, ketika melalui selekoh susur keluar dari Tol Simpang Ampat, treler dipandu mangsa hilang kawalan merempuh dan merentasi besi penghadang jalan hingga kenderaan berat terbabit terbalik dengan kedudukan empat tayar ke atas.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/09

Tanah gelongsor setinggi 20 meter

Posted: 08 May 2013 11:40 AM PDT

Kuala Lumpur: Rata-rata pengguna lalu lintas yang dalam perjalanan ke tempat kerja melalui Jalan Mahameru menghala ke Jalan Tun Razak, di sini, menempuh kesesakan lalu lintas yang teruk sejak pagi, semalam.

Difahamkan, kesesakan bermula dari Tol Sungai Besi menghala ke Jalan Mahameru membabitkan lebih 15 kilometer (km) berikutan penutupan jalan berkenaan dan beberapa jalan lain akibat gelonsoran tanah iaitu Jalan Sultan Salahuddin di belakang Bank Negara dan kedua-dua hala Jalan Ampang ke Bukit Nanas.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Ahmad Phesal Talib berkata, berlaku gelongsoran tanah setinggi 20 meter dengan keluasan 60 meter persegi jam 2 pagi tadi (semalam).

"Runtuhan berlaku ekoran hujan lebat bermula petang semalam (kelmarin) menyebabkan pokok tumbang dan gelongsoran tanah merentasi Jalan Mahameru menghala ke Jalan Tun Razak.

Foto

AHMAD Phesal (kanan) meninjau kawasan gelongsoran tanah, semalam.


"Bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan pihak Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sedang membersihkan kawasan itu termasuk di lokasi kejadian sama di Jalan Kasah, Bukit Damansara dan Taman Shanghai, Jalan Klang Lama," katanya ketika ditemui pemberita di lokasi tanah runtuh di Bukit Nanas, di sini.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/09

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat