{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Pelakon disamun di stesen minyak

Posted: 11 May 2013 09:57 AM PDT

Kuala Lumpur: "Saya merayu dikasihani tapi mereka mengugut mahu rampas beg bimbit pula," kata pelakon, Suriati Baharom, 42, menceritakan detik cemas dia disamun sekumpulan empat lelaki bermotosikal di depan sebuah stesen minyak di sini, pagi semalam, ketika dalam perjalanan membeli barang.

Dalam kejadian jam 7 pagi, Suriati berkata, dia berhenti di stesen minyak berkenaan untuk membeli minuman.


"Selepas membeli minuman di kaunter stesen minyak itu dan menoleh ke belakang, saya lihat empat motosikal dinaiki remaja berusia 20-an berpusing-pusing mengelilingi kereta saya," katanya.

Menurutnya, dia kemudian melihat seorang daripada lelaki itu memecahkan cermin sebelah penumpang lalu mengambil telefon Samsung Galaxy Tab miliknya yang diletakkan di tempat letak kaki sebelah penumpang.


"Saya berlari ke arah kereta sebelum merayu dikasihani, namun empat lelaki itu hanya ketawa sebelum seorang daripada mereka mengugut merampas beg bimbit yang digalas.


"Saya yang ketakutan berlari semula ke kaunter stesen minyak itu bagi mendapatkan bantuan," katanya sambil menambah, pekerja stesen minyak itu juga bagaikan tergamam dan tidak tahu berbuat apa-apa.

Foto

KERETA dipecah penyamun untuk merampas telefonnya.

Menurutnya, dia bernasib baik apabila sebuah teksi berhenti di stesen minyak, menyebabkan kumpulan penjenayah itu melarikan diri walaupun dia kerugian lebih RM1,500.


"Dengan bantuan pemandu teksi terbabit dan tiga lagi pemuda yang datang ke stesen minyak itu, saya dibawa ke balai polis berhampiran," katanya.

Katanya, biarpun masih trauma dengan insiden berkenaan, dia bersyukur kerana tidak cedera dan menasihatkan orang ramai, terutama wanita, supaya lebih berhati-hati.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sentul Asisten Komisioner Zakaria Pagan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan dan siasatan dilakukan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/12

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat