{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Jadilah antara 4 juta pembaca Harian Metro

Posted: 02 May 2013 12:18 AM PDT

BUNDLE PACKAGES

COMBO PACKAGES

PAYMENT METHOD : We accept CIMB Click, FPX, Hong Leong Bank Transfer, Maybank2U, Meps Cash, Alliance Online Transfer, Ambank, China Union Pay, Mobile Money, RHB, Credit Card and Paypal. If you do not receive notification email from us after subscribing, please check your email bulk or spam folder.

Empat parah bertembung

Posted: 01 May 2013 12:21 PM PDT

Empat parah termasuk dua pelajar Universiti Tun Abdul Razak (UNITAR) Kampar, Perak apabila dua kenderaan dinaiki mereka bertembung di Kilometer 213.5, Lebuhraya Utara-Selatan arah utara, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 1.35 tengah hari, van Perodua Rusa dipandu Khadijah Mohamad, 44, bersama suami, Amjad Javed Ghulam Hussain, 38, bertembung dengan Proton Iswara dipandu Beatrice Lim Hui Lih, 23, dan rakannya, Yip Lilian, 24.


Difahamkan, van dinaiki pasangan suami isteri itu dari Johor Bharu ke Kuala Lumpur hilang kawalan lalu memasuki kawasan tebing berumput di kiri jalan sebelum melencong ke kanan dan masuk ke lorong tengah.

Sumber berkata, van dinaiki pasangan suami isteri itu dipandu dalam keadaan terhuyung-hayang di lorong sebelah kiri dan bergerak ke tebing rumput di sebelah kiri lebuh raya sebelum berpusing dan terus bergerak melawan arus di lorong tengah.


"Ketika van berkenaan meluncur masuk ke lorong tengah lebuh raya dalam keadaan menyongsang arus, muncul kereta dinaiki dua pelajar itu menyebabkan kereta mereka bertembung.


"Pertembungan kuat itu menyebabkan pemandu van tersepit di tempat duduk pemandu manakala suaminya cedera parah tersepit di tempat duduk penumpang," katanya di sini, semalam.

Menurutnya, pemandu Proton Iswara yang cedera parah di kaki kanan dapat keluar dari kenderaannya yang remuk di bahagian hadapan bersama rakannya yang turut cedera di anggota badan. Sementara itu, Beatrice berkata, ketika kejadian dia bersama rakannya dalam perjalanan pulang ke kolejnya di Perak, selepas menghabiskan cuti hari pekerja di rumah keluarganya di Batu Pahat, Johor.


"Apabila tiba di lokasi, saya terkejut melihat van berkenaan dari tebing berumput tiba-tiba berpusing dan menghala ke arah kereta saya tanpa sempat menekan brek menyebabkan kenderaan kami bertembung," katanya.

Ketua Operasi dari Balai Bomba dan Penyelamat Ayer Keroh PBK 2 Mohd Asraf Abdullah berkata, pihaknya menerima panggilan jam 1.37 tengah hari sebelum bergegas ke tempat kejadian bersama dua jentera serta 14 anggota.


"Setiba di lokasi didapati pemandu van tersepit pada stereng dan dihimpit bahagian hadapan van, namun berada dalam keadaan sedar sebelum operasi mengeluarkan mangsa dijalankan.


"Bomba mengambil masa kira-kira 10 minit untuk mengeluarkan mangsa dengan menanggalkan pintu van dan diberikan rawatan awal di tempat kejadian sebelum dikejarkan ke hospital untuk rawatan," katanya di sini, semalam. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian dan berkata kes disiasat mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/02

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat