{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Mati nak pulang kunci kereta abang

Posted: 19 May 2013 10:10 AM PDT

Melaka: Hasrat seorang buruh kontrak warga Indonesia pulang bercuti ke tanah air bersama isterinya yang hamil minggu depan, berakhir tragedi apabila maut dalam kemalangan di Jalan Bachang-Kampung Pasir Puteh, di sini, awal pagi semalam.

Lebih memilukan apabila kejadian jam 2.30 pagi itu berlaku ketika mangsa, Marhawi Suliman, 30-an, yang menunggang motosikal Yamaha Lagenda menuju Hospital Melaka (HM) untuk memulangkan kunci kereta abangnya, Syamsul, 38.


Ia berikutan mangsa sebelum itu terambil kunci berkenaan ketika menziarah kakak iparnya, Jacyah Jari, 32, yang baru melahirkan anak keempat di hospital berkenaan.

Difahamkan, sejurus tiba di lokasi kejadian, mangsa yang berpatah semula dari rumahnya di Kampung Pasir Puteh bersendirian itu bagaimanapun hilang kawalan dan terbabas ke laluan bertentangan.


Keadaan itu kemudian dipercayai menyebabkan sebuah kereta Proton Persona dipandu wanita berusia 30-an gagal mengelak lalu berlanggar dengan motosikal mangsa yang terseret 10 meter.


Mangsa meninggal dunia di tempat kejadian cedera teruk di badan dan kepala termasuk kaki kanannya yang terputus manakala pemandu kereta cedera ringan. Ketika kejadian, seorang penunggang motosikal Modenas Kriss yang berada di lokasi kejadian melepaskan pegangannya bagi mengelak berlaku perlanggaran mengakibatkan motosikal itu terperosok di belakang kereta terbabit.

Foto

KEADAAN kereta dan motosikal yang terbabit kemalangan.

Menurut Syamsul, adiknya itu dilihat kali terakhir ketika mereka berbual dan minum bersama di HM, jam 12 tengah malam semalam.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/20

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat