{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


18 GRO warga asing asyik layan pelanggan dicekup

Posted:

18 GRO warga asing asyik layan pelanggan dicekup

18 GRO warga asing asyik layan pelanggan dicekup

SEBAHAGIAN daripada 18 GRO warga asing diberkas dalam serbuan di sebuah kelab malam di Pandan Perdana semalam.


AMPANG JAYA - Keseronokan 18 pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing melayan pelanggan masing-masing tidak kekal lama apabila kesemua mereka ditahan dalam serbuan di sebuah kelab malam di Pandan Perdana di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, ketika serbuan pada kira-kira pukul 1.40 pagi itu, seramai tujuh wanita Vietnam serta 11 dari China berumur 30-an telah ditahan kerana menyalahgunakan pas lawatan sosial.

"Semasa pemeriksaan dijalankan, kesemua mereka sedang asyik mengumpan pelanggan-pelanggan kelab malam itu supaya memberi mereka tip atau upah.

"Siasatan mendapati GRO itu mendapat tip hasil daripada jualan minuman keras yang dibeli oleh pelanggan," ujarnya kepada pemberita di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Angkara libasan lelaki mabuk

Posted:

Angkara libasan lelaki mabuk

Angkara libasan lelaki mabuk

Oleh MALINDA ABDUL MALIK
berita@kosmo.com.my

GEORGE TOWN – Seorang lelaki mabuk bertindak ganas apabila melibas leher seorang anggota polis dengan sebilah pisau hingga mengakibatkan mangsa cedera dan terpaksa menerima 26 jahitan dalam kejadian di sebuah pusat hiburan di Seberang Jaya di sini semalam.

Kejadian pukul 1.30 pagi itu berlaku apabila anggota polis berpangkat Koperal tersebut cuba mententeramkan suspek berusia 43 tahun yang sebelum itu telah mencederakan empat pengunjung kelab malam tersebut.

Suspek yang cuba keluar daripada pusat hiburan selepas mencederakan empat pengunjung itu kemudian telah dikepung oleh orang ramai termasuk anggota polis berkenaan yang sedang minum berdekatan pusat hiburan berkenaan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, mangsa yang melihat suspek dalam keadaan terlalu mabuk cuba menenangkan dan menangkapnya sebelum lelaki itu melibas pisau yang mengenai leher Koperal tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kolonel Black Panther Sulu ditahan

Posted:

Kolonel Black Panther Sulu ditahan

Kolonel Black Panther Sulu ditahan

Oleh ATIKAH DALI
atikah.mohddali@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR – Cubaan kumpulan pengganas Sulu menceroboh kawasan pantai timur Sabah belum berakhir ekoran penahanan dua buah bot dinaiki sekumpulan 25 lelaki yang membawa bersama pelbagai senjata oleh pihak berkuasa Filipina di perairan Simunul berdekatan negara jiran itu pada Ahad lalu.

Ketika ditahan pada pukul 3 pagi itu, dua buah bot yang menggunakan enjin sangkut tersebut masing-masing membawa seramai 12 dan 13 penumpang.

Pulau Simunul yang terletak kira-kira 144 kilometer dari Semporna, Sabah merupakan salah satu lokasi yang menjadi kawasan persembunyian dan pencerobohan puak pengganas Sulu yang sebelum itu menawan Kampung Tanduo di Lahad Datu.

Sumber berkata, pemeriksaan pihak berkuasa negara Filipina ke atas kedua-dua buah bot tersebut menemui pelbagai jenis senjata api termasuk 15 laras raifel, lima laras senapang M-14 serta sepucuk pistol jenis Colt.

Turut dirampas 75 butir bom tangan.

Sumber itu berkata, kumpulan 25 lelaki yang dipercayai dalam rancangan menceroboh Sabah diketuai oleh Haji Asak Alimuddin seorang lelaki berpangkat kolonel dalam pasukan Black Panther Briged. Dikatakan Black Panther Briged merupakan salah sebuah pasukan elit dalam pasukan tentera Sulu.

Kolonel yang berusia 50-an itu turut dikatakan mempunyai pertalian darah dengan Pemimpin Puak pengganas Sulu, Jamilul Kiram III.

"Haji Asak bersama anak-anak buahnya masih disiasat bagi mengetahui rancangan kumpulan itu yang dikhuatiri mahu menceroboh Sabah," kata sumber itu dengan memberitahu kumpulan itu masih ditahan di kepulauan Jolo dekat Sulu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat