{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Kementerian siar dokumentari 'Perak Man'

Posted:

Kementerian siar dokumentari 'Perak Man'

Kementerian siar dokumentari 'Perak Man'

PAMERAN kehidupan Perak Man yang dipamerkan di Muzium Negara. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan akan menyiarkan filem dokumentari 'Perak Man', mengenai penemuan prasejarah paling penting di Malaysia yang memenangi anugerah dalam dua kategori pada Festival Arkeologi Video dan Filem Antarabangsa.

Bekas menterinya, Datuk Seri Rais Yatim berkata, selain disiarkan di televisyen dan pawagam, salinan filem bertajuk Unburying The Past dalam bentuk cakera video digital (DVD) akan diedarkan kepada universiti dan sekolah.

Filem dokumentari selama 46 minit arahan Harun Rahman itu diterbitkan oleh Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas).

Filem tersebut memenangi kategori Jalan Cerita Terbaik dan Pendidikan Terbaik selepas muncul antara tiga filem teratas untuk anugerah Filem Terbaik dalam kalangan 80 filem dari 20 buah negara.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Maut dihujani peluru

Posted:

Maut dihujani peluru

Maut dihujani peluru

Oleh ABD. RAZAK OSMAN
razak@kosmo.com.my


KERETA Alza Thangaraja yang hilang kawalan sebaik terkena tembakan di persimpangan lampu isyarat Taman Kuchai, Lunas malam kelmarin.


KULIM – Seorang pembantu kedai besi buruk dan barangan lusuh maut akibat terkena lapan das tembakan ketika berhenti di satu persimpangan lampu isyarat di Taman Kuchai, Lunas di sini malam kelmarin.

Mayat mangsa K. Thangaraja (gambar kecil), 31, ditemui dalam keadaan tersembam di stereng kereta dengan kesan tembakan di muka dan lengan.

Dalam kejadian pada pukul 8.45 malam itu, Thangaraja memandu kereta bersendirian sebelum diserang ketika berhenti di persimpangan lampu isyarat tersebut.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Salleh berkata, semasa kejadian mangsa dipercayai dari rumahnya di Taman Perak di sini dan dalam perjalanan menuju ke arah Lebuh Raya Butterworth-Kulim dekat Sungai Seluang.

Menurut beliau, ketika mangsa berhenti di persimpangan lampu isyarat itu, dua lelaki menunggang sebuah motosikal menghampiri kereta Perodua Alza dipandu mangsa.

"Salah seorang lelaki itu terus melepaskan 10 das tembakan ke arah mangsa dan beberapa das tembakan terkena di muka dan lengan mangsa.

"Mangsa yang cuba melarikan diri tidak dapat mengawal kenderaan dipandunya lalu terbabas ke kiri jalan iaitu kira-kira 70 meter dari lokasi dia ditembak," kata beliau pada sidang akhbar di sini.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Dua lelaki cedera parah ditembak geng samseng

Posted:

Dua lelaki cedera parah ditembak geng samseng

Dua lelaki cedera parah ditembak geng samseng

Oleh ATIKAH DALI dan NASRUL FAIZ ABU AZAL
berita@kosmo.com.my


ANGGOTA polis memeriksa lokasi dua lelaki ditembak di Taman Mulia, Cheras malam kelmarin.


KUALA LUMPUR – Dua pemuda cedera parah akibat ditembak oleh sekumpulan lelaki yang juga dipercayai anggota sebuah kumpulan kongsi gelap di Jalan Budiman 9, Taman Mulia dekat Cheras di sini malam kelmarin.

Dalam kejadian pada pukul 7.30 malam itu, Tamil Selvam terkena tembakan di rusuk kiri manakala N. Saravanan cedera di dada namun kedua-dua mangsa yang berusia 29 tahun itu dilaporkan stabil.

Sebelum kejadian, berlaku pergaduhan dan perang mulut antara dua mangsa dan kumpulan samseng tersebut di sebuah kedai kopi yang terletak di Jalan Budiman 19.

Jarak antara kedai kopi dengan lokasi kedua-dua mangsa ditembak ialah kira-kira 600 meter.

Pada mulanya, kedua-dua mangsa dikatakan pergi ke kedai kopi tersebut untuk menggertak kumpulan suspek itu bagaimanapun mereka terpaksa beredar selepas ternampak salah seorang ahli kumpulan berkenaan mengeluarkan sepucuk pistol.

Bagaimanapun, Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, tiga lelaki daripada kumpulan suspek itu mengejar motosikal yang ditunggangi kedua-dua mangsa sambil melepaskan dua das tembakan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat