{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Feminin

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Feminin


Inspirasi pelbagai 'mood'

Posted: 26 May 2013 08:35 AM PDT

LIMA tahun lalu, jenama Anya Hindmarch menjadi rebutan dunia ekoran kejayaan ciptaan beg 'tote' mesra alam 'I'm Not A Plastic Bag' menyebabkan beliau digelar sebagai 'ratu beg tangan kegilaan ramai'.

Fenomena 'I Am Not A Plastic Bag' meledak apabila golongan selebriti termasuk Keira Knightley, Alicia Silverstone dan Lily Allen menggayakannya.

Anya Hindmarch juga menjadi jenama pilihan wanita ternama dan diidam-idamkan oleh kebanyakan wanita.

Memahami cita rasa golongan wanita, Anya Hindmarch sentiasa menghasilkan idea-idea yang baru dan segar.

Bagi penggemar Anya Hindmarch di Malaysia, mereka gilakan koleksinya yang seksi, glamor dan moden.

Inspirasi musim ini sudah tentunya gabungan pelbagai mood wanita yang sentiasa berubah mengikut keadaan dengan penggunaan warna-warna alam yang ceria.

Comel

Istimewanya beg Anya Hindmarch terdapat dalam pelbagai ukuran sama ada berbentuk comel dan kecil, berukuran sederhana atau selesa dengan jenis tote.

Bagi wanita yang inginkan gaya ringkas pastinya boleh memilih beg tangan saiz kecil boleh pegang (clutch) yang sesuai untuk tampil bergaya dalam acara koktel.

Beg tangan sederhana pula sesuai untuk acara kasual sama ada ke tempat kerja atau memenuhi undangan majlis makan malam.

Beg tote tentunya nampak elegan dan santai memenuhi selera wanita yang ingin menghadiri majlis minum petang atau keluar membeli-belah bersama rakan. Menariknya, selain berukuran besar coraknya unik kerana menggunakan gambar-gambar yang dicetak pada beg.

Gaya elegan Zardoze

Posted: 24 May 2013 11:56 AM PDT

MULA berpangkalan di Singapura pada Ogos 2012, label fesyen Zarzode kini menjenguk pasaran Malaysia yang merupakan pasaran luar keduanya.

Label ini melangkah seberang Tambak Johor dengan menampilkan koleksi sedia untuk pakaian musim bunga/panas 2013 (SS13).

Menurut pengasas bersama yang juga Ketua Pegawai Pembangunan Peniagaannya, Raveena Lal K, Zardoze mendapat tempat di hati pencinta fesyen terutamanya kaum wanita yang semakin bijak memilih fesyen yang bersesuaian dengan penampilan mereka.

Zardoze membawa rekaan yang berbeza. Kami percaya koleksi sedia untuk pakaian ini mampu memenuhi cita rasa fesyen wanita di sini.

Buat masa ini label kami boleh didapati di Robinsons, The Gardens dan Parkson Pavilion. Kedua-duanya merupakan gedung fesyen bertaraf antarabangsa sekali gus memberikan keyakinan dan peluang untuk kami terus berkembang ke pasaran negara-negara lain," ujarnya pada majlis peragaan koleksi SS13 di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Bagi koleksi sedia untuk pakai SS13, Zardoze mengangkat inspirasi daripada karya pelukis Amerika Syarikat, Mark Rothko dengan imaginasi-imaginasi warna serta potongan-potongan ringkas.

Di samping itu, Zardoze turut menerapkan seni porselin Cina melalui motif-motif yang digabungjalin bagi menghasilkan hiasan atau perincian yang eksklusif sama ada pada gaun petang mahupun skirt pendek.

Cebisan porselin yang direka dengan corak yang cukup rumit menghiasi gaun dengan menggunakan teknik cetak atau embossing.

Apa pun paling menonjol bagi koleksi SS13 ini, kehangatan warna-warna yang mengejutkan seperti kuning terang, biru laut, merah jambu terang dan tidak ketinggalan warna-warna konservatif, hitam dan putih.

Melangkah ke majlis makan malam dengan gaun petang labuh tanpa lengan dengan pilihan warna merah jambu terang pastinya mengundang pandangan tetamu yang lain.

Begitu juga pilihan gaun pendek hitam dengan sulam kerawang berhias manik pada pinggang menyerlahkan gaya elegan si pemakai.

Selain itu, pemilihan fabrik jersi yang ringan dan mudah lentur membuatkan si pemakai lebih bergaya dan selesa.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat