{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Mutakhir


Menteri empat negara jiran akan bertemu bincang jerebu: PM

Posted: 18 Jun 2013 02:39 AM PDT

KUALA LUMPUR: Menteri dari negara jiran Indonesia, Brunei, Singapura dan Thailand akan bertemu di sini untuk mencari jalan penyelesaian isu jerebu yang melanda, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri berkata demikian dalam posting terbarunya menerusi Twitter.

Bagaimanapun, beliau tidak memberitahu tarikh pertemuan itu akan diadakan.

PM ucap takziah keluarga mangsa ribut di Jalan Macalister

Posted: 18 Jun 2013 02:32 AM PDT

Artikel Berkenaan

KUALA LUMPUR: Menteri dari negara jiran Indonesia, Brunei, Singapura dan Thailand akan bertemu di sini untuk mencari jalan penyelesaian isu jerebu yang melanda, kata Datuk Seri Najib Razak.

KUALA LUMPUR: Insinerator berteknologi tinggi dengan kapasiti membakar 1,000 tan sampah bakal dibina di kawasan pinggiran ibu negara tahun depan untuk menampung keperluan pelupusan sisa pepejal.

SERI KEMBANGAN: Kementerian Pendidikan bercadang memperkenalkan cuti sabatikal untuk pengetua, guru besar dan guru mengikuti program pembelajaran di luar negara, kata Menteri Pendidikan Kedua, Datuk Seri Idris Jusoh.

GEORGETOWN: Polis menahan lima lelaki yang disyaki terbabit dalam pergaduhan dan membakar sebuah kereta serta dua motosikal di Ladang Changkat, Nibong Tebal di sini, Ahad lalu.

KOTA KINABALU: Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah belum membuat keputusan berhubung kedudukan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klias, Datuk Seri Lajim Ukin sebagai ketua pembangkang.

PUTRAJAYA: Pihak polis akan membantu Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan jabatan agama Islam negeri dari segi penguatkuasaan dalam mengekang penyebaran ajaran Syiah di negara ini.

KUALA LUMPUR: Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein mencadangkan satu skuad khas membabitkan Jabatan Keselamatan Jalan Keselamatan Jalanraya (JKJR), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan RELA dibentuk bagi menangani jenayah dan vandalisme di laluan motosikal.

GEORGETOWN: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Telok Air Tawar, Datuk Jahara Abdul Hamid dilantik menjadi ketua pembangkang bagi mewakili Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

KUALA LUMPUR: Harga-harga saham di Bursa Malaysia naik sedikit tengah hari ini dengan disokong oleh peningkatan di kaunter-kaunter berwajaran tinggi terpilih, kata peniaga.

KUALA LUMPUR: Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein menggesa pihak yang terbabit dengan pembangunan jalan raya dapat menjalinkan bekerjasama bagi menyediakan sistem pengangkutan darat lebih berkualiti.

JOHOR BAHRU: Seorang jurutera mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, atas dua tuduhan membunuh dan menyebabkan keguguran isterinya, awal Jun lalu.

KOTA KINABALU: Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, mengesahkan tiada bukti kehadiran pengganas seperti didakwa seorang remaja perempuan yang mendakwa diculik sekumpulan lelaki di Kampung Tanagian, FELDA Sahabat, semalam.

PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dijangka membentangkan Bajet 2014 pada 25 Oktober depan.

PUTRAJAYA: Kementerian Dalam Negeri (KDN) akan mengkaji semula prosedur pengambilan pekerja asing bagi memastikan tiada penindasan terhadap mereka.

SANDAKAN: Seramai 17 majikan di sekitar daerah ini dikesan tidak mendaftarkan pekerja mereka dengan Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO) dalam tempoh lima bulan pertama, tahun ini.

IPOH: Jabatan Kastam Diraja Malaysia merampas selaras rifel angin dan tujuh senjata api tiruan yang boleh membawa maut jika disalahgunakan.

PUTRAJAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mengumumkan penubuhan Jawatankuasa Dasar Fiskal bagi memastikan pengurusan fiskal negara yang lebih baik.

WASHINGTON: Pentagon akan membelanjakan AS$572 juta bagi membeli 30 helikopter buatan Russia untuk kegunaan pasukan tenteranya yang berkhidmat di Afghanistan.

KUALA LUMPUR: Kualiti udara di seluruh negara mencatatkan sedikit penurunan sehingga jam 7 pagi ini dengan empat kawasan merekodkan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat berbanding hanya tiga semalam.

MAIDUGURI: Suspek puak ekstrimis Islam dilaporkan menyerang sebuah sekolah menengah dan pusat pemeriksaan tentera di timur laut Nigeria, semalam menyebabkan sekurang-kurangnya 11 maut termasuk tujuh pelajar.

ENNISKILLEN (United Kingdom): Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama akan mengumumkan kepada ketua negara G8 hari ini bahawa Washington menawarkan AS$300 juta pakej bantuan baru kepada pelarian Syria di dalam atau di luar negara berkenaan.

BELO HORIZONTE (Brazil): Nnamdi Oduamadi mencipta hatrik ketika Nigeria membelasah Tahiti 6-1 pada perlawanan pertama Kumpulan B Piala Konfederasi di Belo Horizonte, awal pagi tadi.

PRAGUE: Perdana Menteri Republik Czech, Petr Necas hari ini meletak jawatan berikutan skandal rasuah dan hubungan beliau dengan pembantunya yang didakwa menyebabkan negara itu dilanda kemelesetan ekonomi Eropah sekali gus mencetuskan krisis politik baru.

Tahiti 1 (J Tehau 54) Nigeria 6 (Vallar 5-gol sendiri, Oduamadi 10, 26, 76, Echiejile 80, J Tehau 69-gol sendiri)

SAO PAULO: Kira-kira 10,000 orang mengadakan tunjuk perasaan di jalan raya di bandar utara di Brazil bagi membantah pembiayaan mencecah puluhan bilion untuk mengadakan Piala Konfederasi serta kos yang meningkat bagi pengangkutan awam.

MAPUTO: Seorang lelaki bersenjata membunuh enam askar dalam serangan awal pagi tadi di sebuah depot senjata tentera di pusat bandar Mozambique, lapor stesen televisyen tempatan.

Lelaki: Pusingan pertama:

Wanita: Pusingan pertama: Elena Vesnina (RUS) klk Ana Ivanovic (SRB x7) 2-6, 6-4, 6-3

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat