{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Sukan

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Sukan


Misteri pakej melancong!

Posted: 19 Jun 2013 05:16 PM PDT

Annuar dakwa pegawai FAM bawa isteri ke Eropah 'pantau' Harimau Muda

Kuala Lumpur: Selepas membongkar isu perbelanjaan tajaan berjumlah RM30 juta, Tan Sri Annuar Musa semalam mendedahkan pula tembelang sebenar Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dalam menghantar skuad Harimau Muda A berlatih di Slovakia yang didakwanya untuk memudahkan pegawai dan isteri masing-masing melancong secara percuma.

"Selepas pasukan dihantar berlatih nun jauh ke Slovakia, difahamkan seorang demi seorang pegawai melancong ke sana. Sukan SEA hanya dianjurkan di Asia Tenggara tetapi pasukan berlatih di benua Eropah.

"Dikhabarkan segala-galanya diatur seorang ejen yang membuat 'good business' (perniagaan yang menguntungkan) daripada program ini tetapi bagaimana cara ejen ini dipilih? Tender atau sebut harga?

Ulang alik bawa isteri

"Apakah Exco FAM terbabit dan kenal ejen yang mengaturkan semua ini? Semua pasukan lain berlatih dalam negara sendiri dengan belanja yang terhad. Pegawai dan isteri tak perlu berulang alik ke Eropah atas alasan mahu melihat pasukan berlatih," katanya menerusi laman sosial Facebook miliknya.

Seperti diketahui, FAM menghantar skuad Harimau Muda A kendalian Ong Kim Swee menjalani persiapan lima bulan di Eropah mulai pertengahan Mac lalu dengan sasaran mempertahankan pingat emas Sukan SEA di Myanmar, hujung tahun ini.

Annuar turut menimbulkan persoalan mengenai keputusan FAM menghantar Harimau Malaya berlatih di Australia kerana disifatkannya tidak berbaloi walaupun ia dikatakan menggunakan wang tajaan Telekom Malaysia (TM).

Dapatkan naskhah BH hari ini untuk berita lanjut atau muat turun versi digital di http://subscription.nstp.com.my/

'Saya mahu temu orang berkuasa saja'

Posted: 19 Jun 2013 05:14 PM PDT

Khairy mahu jumpa Tengku Abdullah buat keputusan hala tuju FAM

Putrajaya: Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar, semalam menetapkan syarat kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) sekiranya mahu mengadakan pertemuan dengannya - badan induk itu harus diketuai sekurang-kurangnya timbalan presiden iaitu Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah.

Syarat Khairy itu bagi memastikan pertemuan bagi membincangkan masa depan dan hala tuju bola sepak negara itu tidak membuang masa kerana beliau sedar pegawai bawahan di FAM tidak mempunyai kuasa dalam membuat sebarang keputusan.

"Jika hendak mengadakan pertemuan dengan Menteri Belia dan Sukan, saya harap FAM sekurang-kurangnya diwakili oleh Tengku Abdullah. Kita hendak bincang mengenai masa depan bola sepak negara, jadi perlu ada seseorang yang ada kuasa membuat keputusan.

"Saya tidak mahu terus berkomunikasi dengan FAM menerusi akhbar. Sebab itu, saya juga mahu berjumpa dengan kepimpinan FAM tapi mereka perlulah diwakili orang yang ada kuasa dan barulah kita boleh putuskan segala perbincangan," kata Khairy ketika ditemui semalam.

Hamidin kawan baik

Semalam, media melaporkan mengenai kenyataan Naib Presiden FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin yang tidak menolak kemungkinan ahli jawatankuasa eksekutif (Exco) badan induk itu akan mengadakan pertemuan dengan Khairy bagi memperjelaskan isu-isu berbangkit berhubung bola sepak negara.
Kenyataan Hamidin itu adalah reaksi terhadap laporan BH Sukan kelmarin apabila Khairy berkata, FAM perlu mendengar pandangan ahli gabungan yang berpengalaman sekiranya tidak mahu mendengar cakapnya yang dianggap sebagai 'menteri hingusan'.

Sindiran pedas Khairy itu sudah pasti memberi petanda jelas beliau turut menuntut FAM tampil memberi penjelasan ke mana wang tajaan RM30 juta setahun yang diterima badan induk bola sepak negara itu dibelanjakan.

"Hamidin kawan baik saya tetapi seperti yang saya katakan, ini membabitkan masa depan bola sepak negara, jadi adalah lebih baik pertemuan diadakan dengan mereka yang ada kuasa membuat keputusan," kata Khairy.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat