{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Kami serius!

Posted: 11 Jun 2013 09:26 AM PDT

Kuala Lumpur: Tiada penjelasan konkrit dinyatakan Kelab Bolasepak Canberra (Canberra FC) berhubung penggunaan pemain sambilan ketika menentang skuad kebangsaan di Stadium Deakin, Khamis lalu.

Kelab divisyen dua liga Australia itu sebaliknya melahirkan kekecewaan terhadap media Malaysia apabila dimaklumkan melabel pemain kelab mereka sebagai juruelektrik, mekanik dan tukang paip.


Presiden Canberra FC Marco Vrkic menerusi kenyataan dikeluarkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) semalam, menyatakan kelab mereka sangat serius terhadap sukan itu dan sudah menghasilkan ramai pemain seperti Ned Zelic, Josip Simunic, Tony Popovic dan Ante Milicic.

"Kelab ini amat bangga membangunkan pemain muda. Malangnya tidak semua pemain berhasrat menjadikan bola sepak sebagai karier sekali gus menyebabkan mereka memilih untuk mengekalkan status amatur. "Mereka menikmati sukan ini dan tetap bermain secara serius. Mereka pemain amatur berbakat dan menjalani latihan seperti pemain profesional," kata Vrkic mengenai kelab dikuasai komuniti Croatia di Canberra itu.


Media tempatan di Australia, The Canberra Times menerusi tajuk 'pemain sambilan raih kemenangan ke atas pasukan kebangsaan' (part-timers steal win over internationals) dilihat memperlekehkan skuad kebangsaan kendalian Datuk K Rajagobal selepas kemenangan 3-2 yang dicatat mereka.


"Majoriti pemain yang beraksi menentang Malaysia membabitkan pemain yang sedang dan akan menjalani ujian pemilihan dengan beberapa kelab A-League (liga utama Australia), sesetengahnya pula sudah beraksi di Asia dan seorang lagi kembali ke England untuk menjalani ujian pemilihan buat kali kedua.

Foto

PEMAIN Canberra sekat Nor Shahrul Idlan Talaha (tengah).

"Selain itu kami turut menjemput lima pemain terbaik di Canberra bagi memastikan kami mampu menghasilkan pasukan lebih kuat." Kunjungan hampir dua minggu ke Australia menjadi pilihan skuad negara selepas dua perlawanan persahabatan berstatus A menentang Singapura dibatalkan namun ia mendapat kritikan pelbagai pihak yang melihat tiga pertemuan yang diatur menentang kelab divisyen dua di Canberra dan Sydney itu tidak memberi faedah.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/11

Merion gamit memori Woods

Posted: 11 Jun 2013 09:21 AM PDT

Ardmore, Pennsylvania: Kelab Golf Merion dikaitkan dengan beberapa detik menarik dunia golf dan Tiger Woods (gambar) berusaha menambah koleksinya apabila bertanding sebagai pilihan utama pada Terbuka Amerika Syarikat (AS), bermula esok.

Beberapa pemain ternama kini boleh menjadi pencabar merebut kejuaraan utama kedua tahun ini namun Woods dilihat sebagai bakal pemenang berdasarkan rekod menakjubkan dan dominasinya musim ini.


Sekalipun Woods tidak bermain dengan baik pada kejohanan terakhir, menghuni tangga ke-65 daripada 73 pemain pada Kejohanan Memorial sembilan hari lalu, dia berjaya menang empat kali dalam Jelajah PGA 2013 dan menjadi pemain yang perlu ditewaskan di Merion.

Pemain nombor satu dunia dari AS itu mengembalikan semula memori kegemilangannya pada hujung 1990-an dan awal 2000 dan dia tidak sabar menamatkan kemarau kejuaraan utama sejak kemenangan playoff pada Terbuka AS 2008.


"Saya berasa selesa dengan peningkatan permainan," kata juara tiga kali Terbuka AS itu mengenai perkembangan dilakukannya dengan jurulatih Sean Foley selepas menukar corak hayunan buat kali keempat dalam kariernya.


"Saya bertindak baik buat beberapa tahun, beberapa kejohanan. Saya berasa bagus berjaya mengubah hayunan.

"Ia mengambil sedikit masa dan saya kini berjaya melakukannya. Tahun ini saya lebih tepat dan mampu memperbaiki beberapa aspek permainan serta memantapkannya." Woods agak kecewa dengan keseluruhan permainannya pada Kejohanan Memorial, terutama putt dan tahu apa yang perlu dilakukan di Merion.


"Anda mahu semuanya berjalan lancar, terutama pada Terbuka AS kerana setiap perkara diuji di kejohanan ini," kata juara 14 kejuaraan utama itu. - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/11

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat