{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


3 mata agenda penting

Posted: 24 Jun 2013 08:33 AM PDT

Kota Bharu: Ketua jurulatih Kelantan Bojan Hodak bersedia memperjudikan nasib pasukannya apabila beliau tampak tersepit merangka strategi terbaik bagi menghadapi dua perlawanan penting dalam tempoh lima hari.

Biarpun aksi final Piala FA menentang Johor Darul Takzim (DT), Sabtu ini lebih bernilai untuk dipertahankan buat Kelantan namun pengendali dari Croatia itu menegaskan, perlawanan dengan Pahang pada aksi Liga Super malam ini juga tidak kurang pentingnya.


Jika dicongak, peluang skuad The Red Warriors itu mengekalkan gelaran Liga Super sudah tertutup kerana ketinggalan 10 mata dengan pendahulu LionsXII yang mengumpul 39 mata ketika aksi berbaki tiga perlawanan.

Namun tiga mata penuh ke atas Pahang di Stadium Sultan Muhammad IV tetap dicari Hodak kerana mahu memastikan juara bertahan itu mampu menamatkan kempen di kedudukan terbaik.


Justeru, beliau sanggup menurunkan barisan terbaik menentang skuad kendalian Dollah Salleh itu walaupun bakal berdepan risiko pemain mengalami kecederaan, kepenatan dan mungkin digantung perlawanan untuk aksi final Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil.


"Saya tidak boleh tukar ramai pemain dan tidak akan merehatkan mereka melainkan yang mengalami kecederaan.

Foto

PEMAIN Kelantan gigih berlatih.

"Setiap perlawanan penting kerana kami mahu menamatkan saingan liga di tempat terbaik," kata Hodak ketika sesi latihan semalam.


Bukan mudah untuk Kelantan menundukkan Pahang yang menduduki tangga kelima, satu anak tangga mengatasi mereka memandangkan tumpuan pemain tuan rumah kini terganggu.

"Perlawanan dengan Pahang ini sukar kerana pemain saya lebih memberi tumpuan kepada final Piala FA.


"Saya terpaksa mengarahkan pemain supaya menghadapi perlawanan liga ini seperti final Piala FA kerana setiap perlawanan yang kita lalui penting." Semua pemain Kelantan bebas daripada penggantungan kecuali dua penyerang, Dickson Nwaekame dan Indra Putra Mahyuddin yang masih belum cergas bagi perlawanan malam ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/24

Azzuddin mula tugas baru 1 Julai

Posted: 24 Jun 2013 08:13 AM PDT

Kuala Lumpur: Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad akan memulakan tugas baru sebagai Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak ASEAN (AFF) mulai 1 Julai ini.

Penerimaan jawatan itu dimaklumkan beliau selepas menerima surat rasmi pelantikan daripada Presiden AFF Sultan Haji Ahmad Shah, kelmarin.


Sempena pelantikan itu juga, Azzuddin turut merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan terima kasih kepada semua media yang banyak memberikan kerjasama sepanjang bertugas sebagai Setiausaha Agung FAM.

"Saya ingin merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan ucapan ribuan terima kasih kepada semua pengarang, penerbit serta wartawan sukan media cetak dan elektronik. "Mereka banyak memberi kerjasama dan bantuan membuat liputan sukan bola sepak negara sejak mula memegang jawatan Setiausaha Agung FAM bermula pada 17 September 2007 hingga 23 Jun 2013. "Saya mengambil iktibar daripada kritikan negatif serta menerima pandangan membina dan menerima hakikat apa saja isu sekiranya wujud perbezaan pendapat dan fahaman," katanya dalam kenyataan, semalam.


Azzuddin turut memohon ribuan maaf andai terkasar bahasa dan tersalah laku terhadap mana-mana pihak sepanjang menyandang jawatan Setiausaha Agung FAM.


"Saya harap mendapat kerjasama dan bantuan daripada semua pihak apabila memegang jawatan baru nanti," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/24

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat