{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Suci hati atuk

Posted: 31 May 2013 11:54 AM PDT

Kuala Kangsar: Hanya bekerja sebagai nelayan dengan pendapatan RM300 sebulan, namun seorang lelaki warga emas layak digelar 'datuk super' apabila sanggup memikul tanggungjawab sukar membesarkan sembilan cucu angkat.

Ramli Zulkifli yang kini mencecah usia 60 tahun terpaksa menggunakan kudratnya membesarkan sembilan cucu angkat berusia dua hingga 19 tahun selepas ibu bapa mereka menyerahkan urusan jagaan itu kepadanya atas alasan kemiskinan.

Lebih menyukarkan, dia mengambil alih urusan menjaga enam cucu angkat itu selepas ibu dan bapa kandung mereka menghilangkan diri, manakala tiga cucu angkat yang lain pula tidak mempunyai sijil kelahiran.

Keadaan bertambah sukar apabila isteri Ramli, Kamariah Dahaman, 68, meninggal dunia dua bulan lalu, sekali gus tugas membesarkan sembilan cucu itu ditanggungnya bersendirian.

Foto

Ramli (duduk tengah) bersama sebahagian cucu angkatnya.


Ramli yang dikenali sebagai atuk Ramli berkata, dia bagaimanapun tidak pernah mengeluh sepanjang membesarkan sembilan cucunya itu, namun sedikit kesal kerana ibu dan bapa kandung mereka langsung tidak pernah menghulurkan sebarang nafkah bagi meringankan beban ditanggung.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/01

Lari tinggal kekasih sesak nafas

Posted: 31 May 2013 11:54 AM PDT

Melaka: Panik melihat teman wanita sesak nafas sebelum tidak bernyawa menyebabkan suspek kes penemuan mayat seorang remaja perempuan Rabu lalu, bertindak meninggalkan gadis itu keseorangan.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Superintendan PR Gunarajan berkata, siasatan awal mendapati, suspek berusia 17 tahun itu pada awalnya cuba menyelamatkan mangsa dengan memberikan bantuan pernafasan kecemasan (CPR), tetapi tidak berjaya.

Katanya, berdasarkan keterangan awal, suspek mengakui ke kawasan semak di kawasan pembuangan sampah berhampiran tanah lapang di Kampung Solok Gaung, Ayer Molek, yang juga lokasi mangsa ditemui bersama teman wanitanya itu dengan menaiki Yamaha RXZ.

"Suspek yang juga kekasih, rakan sekolah dan tinggal di taman perumahan sama mengambil mangsa pada malam kejadian untuk ke taman berhampiran sebelum ke kawasan semak berkenaan kira-kira jam 9 malam.

Foto

IBU dan bapa mangsa ditenangkan ahli keluarga di Hospital Melaka, semalam.


"Tidak lama selepas itu, mangsa dikatakan mengalami sesak nafas dan suspek cuba memberikan CPR, tetapi tidak berjaya dan panik dengan keadaan itu, suspek dikatakan meninggalkan mangsa," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri, di sini, semalam.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/01

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat