{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Rentung tanpa kepala

Posted: 24 Jun 2013 12:25 PM PDT

Bentong: Satu mayat ditemui dalam keadaan menyayat hati apabila bukan saja rentung, malah kepalanya sudah bercerai dari badan manakala kedua-dua tangan dan kakinya hilang di kawasan belukar berhampiran bulatan menuju ke Stesen Kereta Kabel Genting Highlands, di sini, petang semalam.

Ketua Polis Daerah Bentong Superintendan Mohammad Mansor Mohammad Nor, berkata mayat mangsa yang belum dikenal pasti identitinya ditemui orang awam yang menggunakan laluan berkenaan sebelum memaklumkan polis kira-kira jam 6.30 petang.

"Pengadu membuat laporan ternampak sesuatu dalam keadaan terbakar dalam belukar itu lalu berhenti untuk memeriksanya.

"Sebaik melihat mayat berkenaan yang bahagian kepalanya sudah terpisah dari badan, pengadu berpatah balik sebelum membuat laporan di balai polis berhampiran," katanya.


Menurutnya, ketika anggota polis tiba di tempat kejadian, mayat itu masih dalam keadaan terbakar.


"Pemeriksaan awal mendapati mayat itu tidak dapat dikenal pasti jantinanya, malah tiada pengenalan diri dan polis menjalankan siasatan untuk mengesan identiti mangsa.

"Sepasukan forensik dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang dihantar ke lokasi kejadian bagi memeriksa mayat berkenaan yang dipercayai dibunuh di tempat lain sebelum dibuang dan dibakar ke kawasan belukar itu," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/25

Mahu kekal tradisi

Posted: 24 Jun 2013 12:22 PM PDT

Munich: Pep Guardiola berjanji untuk meneruskan kejayaan Bayern Munich ketika pengendali berbangsa Sepanyol itu secara rasmi diperkenalkan sebagai jurulatih pemenang Liga Juara-Juara itu, semalam.

Pelantikan Guardiola, yang diumumkan Januari lalu, mencetus keghairahan di Jerman dengan harapan jurulatih yang mengemudi Barcelona memenangi 14 kejuaraan dalam empat musim itu akan membantu tumpuan lebih terhadap Bundesliga.

"Di kelab ternama, anda sering tertekan tapi saya percaya dengan kebolehan diri sendiri dan saya menerima cabaran ini tanpa sebarang masalah," kata pengendali berusia 42 tahun itu dalam bahasa Jerman, yang dipelajarinya dalam tempoh enam bulan terakhir.

"Sudah tentu saya akan melakukan perubahan, tapi saya mahu mengekalkan tahap yang sudah dicapai Bayern."


Guardiola perlu sekurang-kurangnya menyamai pencapaian musim lalu apabila Bayern memenangi tiga kejuaraan Eropah, piala dan liga, selain pertandingan pramusim Piala Super Jerman, di bawah pengendali terdahulu Jupp Heynckes.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/25

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat