{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Hati

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Hati


Potongan ala duyung curi tumpuan

Posted: 21 Jun 2013 02:56 PM PDT

Siapa yang tidak mahu kelihatan anggun dan serba berbeza pada hari bersejarah mereka.

Justeru bagi menyerlahkan keanggunan, mempelai perlu membuat pertimbangan dari pelbagai segi termasuk, rekaan, perincian juga warna busana.

Itulah jua yang diketengahkan butik pe­ngantin, Rins Suzana yang menampilkan kepelbagaian rekaan busana pengantin gaya moden dan sederhana yang anggun dan menarik dipandang.

Kombinasi bridal satin, sifon, renda berserta perincian manik dan kristal memenuhi titik tumpu pada, baju menyerlahkan lagi keindahan busana pengantin yang digayakan.

Foto

ANTARA rekaan busana menawan.


Kebiasaannya, pilihan utama tampalan perincian lebih menjurus pada bahagian bahu, dada, hujung lengan, tengah badan serta hujung kain dan layah.


Pilihan gaun labuh yang dipelbagaikan dengan motif perincian tersendiri serta tatarias kepala sedondon membolehkan ia dipakai bakal pengantin bertudung dan juga tidak bertudung.

Potongan kain ala duyung serta kembang juga menjadi pilihan bakal pengantin, namun perlu disesuaikan dengan persekitaran persandingan untuk menyerlahkan keunikannya.

Menggunakan fabrik jaring sebagai layah belakang sama ada dijahit bersama baju atau hanya dibuat tampalan, rekaan busananya kelihatan lebih eksklusif dan menawan.

Padanan warna kain dan perincian juga menimbulkan aura kreatif terutama bagi mereka yang menggemari rekaan unik pada baju. Ia mengetengahkan seri pada baju malah menjadi penyamar bentuk bagi mereka yang ingin tampil langsing.

Tidak terhad untuk bakal pengantin bersaiz kecil, mereka yang memiliki bentuk badan berisi juga boleh menggayakan busana pengantin disediakan butik ini.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/21

Bagai puteri bangsawan

Posted: 21 Jun 2013 07:18 AM PDT

Potongan baju pengantin kain leret sama ada dalam bentuk busana tradisional mahupun moden, sememangnya digemari.

Apa tidaknya, gaya berkenaan membuatkan si pengantin kelihatan bak puteri bangsawan malah tidak hairan jika tumpuan lebih terarah kepada keang­gunan gayanya.

Namun, masih ada yang menggemari gaya ringkas tanpa penggunaan kain panjang meleret kerana beranggapan kain sedemikian sekadar mengganggu pergerakan.

Bagi butik pengantin Tressour Collection dan PuncaQaseh Collection, kelebihan setiap busana pengantinnya disediakan mengikut permintaan.

Foto

KAIN ekor duyung gaun kemban disertakan baju lapisan kedua daripada kain renda.


Apa saja kehendak bakal pengantin dipenuhi sama ada gaun ekor duyung, ropol bertingkat serta tambahan renda yang diserikan bunga tampal. Perincian sulaman manik juga boleh dijadikan pilihan untuk menyerlahkan lagi busana.


Untuk gaya kebaya pendek, kebanyakan perincian digunakan di bahagian hujung lengan, dada dan hujung kain. Kebiasaannya butiran manik menggunakan warna terang dengan pilihan warna yang diseimbangkan mengikut tema busana.

Mengetengahkan gaun bercorak moden dengan gabungan renda dan manik pada baju, koleksi butik ini juga diberi suntikan unik sama ada menggunakan rekaan gaun kemban atau baju penuh dengan baju lapisan kedua daripada fabrik jaring.

Tidak dinafikan kain leret pada gaun terutama gaun kain kembang agak berat kerana gabungan beberapa lapis kain yang dicantumkan untuk membentuk ‚ekor kain', tetapi bagi penggemarnya, kepuasan memakai memang sukar dilupakan.

Terima kasih:

  • Butik Pengantin Tressour Collection (www.tressour.blogspot.com/ www.tressourcollection.com)
  • Butik Pengantin PuncaQaseh Collection (Facebook - PuncaQaseh Weds/ PuncaQaseh@yahoo.com)
  • Tatarias: Lina Tressour (012-3090541)
  • Model: Waniey dan Tasya. Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/21

    Leave a Reply

    Raja Alias

    Segamat

    Kuantan

    G. Musang

    Trolak

    J. Bahru

    Terengganu

    Mempaga

    A. Setar

    Jengka

    Sahabat