{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Mutakhir


Pemuda maut ditetak

Posted: 01 Jun 2013 02:14 PM PDT

Nusajaya: Sekumpulan lelaki bersenjatakan parang panjang mengepung seorang pemuda sebelum menetaknya hingga mati di Jalan 25/1 Bukit Indah 2, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 4.30 pagi, rakan mangsa yang juga lelaki berusia 20-an terselamat apabila sempat meloloskan diri daripada kepungan lima hingga enam suspek bersenjatakan parang.


Ketua Polis Daerah Nusajaya Superintendan Noor Hashim Mohamad berkata, akibat serangan itu mangsa parah di kepala dan disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian sebelum mayatnya dihantar ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) untuk bedah siasat.

Menurutnya, siasatan awal mendapati remaja berasal dari Selangor itu bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah kawasan perumahan berhampiran, manakala seorang lagi kenalannya tinggal berhampiran tempat kejadian.


"Kami tidak menolak kemungkinan mangsa dan rakannya ketika itu bersembang sebelum didatangi sekumpulan lelaki menaiki dua kereta yang mengepung serta menyerang mereka menggunakan senjata tajam.


"Rakan mangsa bernasib baik kerana sempat melarikan diri dan hanya cedera ringan apabila terkena tetakan di badan.

"Polis yang menerima panggilan daripada orang ramai terus menghantar satu pasukan ke lokasi kejadian," katanya.


Noor Hashim berkata, pihaknya mengenal pasti suspek dipercayai sekumpulan lelaki berusia 20-an dan siasatan awal dijalankan pihaknya mendapati serangan itu bukan bermotifkan rompakan.

Katanya, siasatan lanjut dijalankan mengikut pelbagai sudut untuk mengetahui motif sebenar serangan dan tidak menolak kemungkinan ia bermotifkan dendam.


"Sehingga petang semalam, kami belum membuat sebarang tangkapan dan usaha giat dijalankan untuk mengesan semua suspek.


"Selain itu, kami menunggu hasil laporan bedah siasat untuk mengenal pasti punca kematian mangsa, sekali gus membantu siasatan," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/02

17 wanita warga China tak sempat lari

Posted: 01 Jun 2013 02:13 PM PDT

Kuala Lumpur: Berselindung di sebalik perniagaan kafe, sebuah premis pelacuran diserbu polis ketika sibuk menjalankan perniagaannya di Jalan Kaskas 3, di sini, semalam.

Dalam serbuan dijalankan pasukan D7 Bukit Aman jam 12 malam, seramai 17 wanita warga China berusia 25 hingga 30-an ditahan bersama seorang lelaki tempatan bekerja sebagai pembuat minuman di premis itu.


Ketua Operasi Inspektor Y Rajendran berkata, premis itu didapati beroperasi sejak setengah bulan lalu dan waktu operasinya dari jam 7 petang sehingga awal pagi.

"Semua wanita yang ditahan dipercayai melakukan aktiviti pelacuran dan ketika serbuan, mereka sibuk melayan pelanggan daripada warga tempatan.


"Sepuluh daripada mereka memasuki negara ini dengan menggunakan pas 'isteri' manakala selebihnya menggunakan pas pelajar dan pengunjung. Namun, kita akan siasat dokumen digunakan mereka," katanya.


Menurut Rajendran, premis itu didapati melanggar syarat lesen perniagaan yang didaftarkan sebagai kafe, sebaliknya menjalankan kegiatan hiburan dan menawarkan perkhidmatan GRO.

Katanya, semua yang ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras untuk siasatan lanjut.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/02

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat