{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Mutakhir


Samseng silap orang

Posted: 07 Jun 2013 10:36 AM PDT

Kuantan: Hanya kerana menggayakan fesyen rambut yang sama, seorang remaja cedera apabila dibelasah lima lelaki bersenjatakan pemukul besbol yang menyangka mangsa abangnya dalam kejadian di sebuah kedai makan di Teluk Chempedak, di sini, pagi kelmarin.

Dalam kejadian jam 2 pagi itu, mangsa yang berusia 18 tahun itu bernasib baik hanya cedera ringan apabila sempat memberitahu identitinya yang sebenar menyebabkan kelima-lima suspek itu berhenti memukulnya kerana menyedari tersilap sasaran.


Ketua Polis Daerah Kuantan Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff berkata, sebelum kejadian, mangsa bersama abangnya berusia 22 tahun dan dua lagi rakan mereka termasuk seorang gadis makan di sebuah restoran di pantai peranginan itu.

"Sebaik selesai makan, abang mangsa kemudian beredar ke tandas manakala seorang lagi rakannya ke kereta kerana mahu mengambil barang. Mangsa yang hanya tinggal berdua di meja makan berkenaan, dihampiri lima lelaki yang tanpa usul periksa terus menolak mangsa.


"Mangsa yang terjatuh daripada kerusi dibelasah bertubi-tubi dan kepalanya turut dipukul dengan pemukul besbol sebelum salah seorang suspek bertanyakan identiti mangsa.


"Sejurus mendengar identiti mangsa, suspek baru menyedari bahawa mereka tersilap sasaran sedangkan sasaran sebenar adalah abang mangsa yang sedang berada di dalam tandas ketika kejadian," katanya.

Menurutnya, kelima-lima suspek terbabit yang berusia 19 hingga 20 tahun bergegas meninggalkan tempat kejadian sebelum mangsa dibantu orang awam untuk dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan mendapatkan bantuan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Seorang lagi kena dakwa

Posted: 07 Jun 2013 10:35 AM PDT

Tawau: Seorang lagi lelaki didakwa mengikut Seksyen 121 Kanun Keseksaan kerana melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong di Mahkamah Tinggi yang bersidang di Penjara Tawau di sini, semalam.

Dalam perbicaraan terbabit, Totoh Hismullah turut didakwa mengikut Seksyen 130KA Kanun Keseksaan kerana menganggotai kumpulan pengganas. Setakat ini, 30 individu sudah didakwa berhubung kejadian pencerobohan di Lahad Datu oleh kumpulan pengganas bersenjata dengan pelbagai pertuduhan termasuk melindungi pengganas serta merekrut anggota kumpulan pengganas.


Semua mereka yang didakwa bakal berdepan hukuman mati atau penjara seumur hidup dan denda jika sabit kesalahan.

Pada perbicaraan semalam, tiada pengakuan bersalah daripada tertuduh ketika pertuduhan dibacakan di depan Hakim Mahkamah Tinggi P Ravintran.


Sementara itu, Peguam Negara Tan Sri Gani Patail ketika ditemui berkata, perbicaraan akan bersambung 27 Jun ini di Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu.


Katanya, semua individu yang akan didakwa sudah diwakili peguam dilantik kerajaan Filipina.

"Bagi kes anggota polis Koperal Hassan Ali Basari, ia akan dibicarakan pada 24 Jun sehingga 27 Jun ini di Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu.


"Bagi tertuduh lain, mereka turut dibicarakan pada 27 Jun depan di Mahkamah sama," katanya di pekarangan Penjara Tawau, semalam.

Menurutnya, semua tahanan akan dibawa ke Kota Kinabalu dalam masa terdekat sebelum perbicaraan nanti.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat