{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Tin, Myo, Parman dikehendaki

Posted: 10 Jun 2013 09:50 AM PDT

Shah Alam: Lagi warga asing diburu Polis Selangor berhubung kejadian bunuh di beberapa daerah sekitar negeri ini sejak dua bulan lalu.

Kali ini, dua lelaki Myanmar dan seorang lelaki Bangladesh yang menghilangkan diri selepas dipercayai terbabit dengan kes bunuh membabitkan dua lelaki Myanmar dan seorang wanita Indonesia pada April dan Mei lalu.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah berkata, suspek pertama yang diburu dikenali sebagai Tin Than Maung, 36, dipercayai terbabit dengan kejadian bunuh rakan senegaranya berusia 24 tahun di sebuah bilik di Subang Jaya pada 26 April lalu.

Mohd Adnan berkata, mangsa berusia 24 tahun yang bekerja sebagai pembaiki pendingin udara ditemui berlumuran darah dalam bilik sewanya dengan kesan tikaman di dada kanan. "Suspek yang juga rakan serumahnya kemudian melarikan diri sejurus kejadian dan usaha mengesannya masih dijalankan polis sehingga kini," katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, di sini, semalam.


Beliau berkata, dalam kejadian berasingan, lelaki yang dikenali sebagai Myo Tun, 33, diburu polis kerana terbabit dengan kejadian bunuh rakan senegaranya selepas berlakunya pergaduhan antara mereka di Sungai Buloh, 7 Mei lalu.


Dalam kira-kira jam 1.50 tengah hari itu, mangsa berusia 37 tahun dan bekerja di sebuah kilang besi mati selepas bergaduh dengan suspek.

Foto

MOHD Adnan menunjukkan tiga wajah suspek warga asing yang diburu.

"Siasatan polis mendapat maklumat suspek menetap di Kampung Seri Indah, Sungai Buloh, namun suspek menghilangkan diri sejurus kejadian," katanya.


Katanya, dalam kejadian hari sama, seorang wanita warga Indonesia yang bekerja sebagai penjual sayur ditemui mati dengan kesan tikaman di bahagian rusuk kanan dan belakang badannya di hadapan rumah sewanya di Jalan Besar Seri Kembangan.

Menurutnya, berdasarkan siasatan, polis kini memburu seorang lelaki warga Bangladesh yang dikenali sebagai Parman, 30-an yang dipercayai mempunyai hubungan dengan mangsa.


"Polis masih menyiasat hubungan suspek yang diburu dengan mangsa dan tidak menolak kemungkinan mereka adalah suami isteri atau pasangan kekasih. "Polis masih tidak mempunyai butiran lanjut mengenainya kerana mangsa parah dan meninggal dunia di tempat kejadian," katanya.


Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai ketiga-tiga suspek diminta menghubungi balai polis berhampiran bagi membantu siasatan.


Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan (KK) kerana membunuh dan sabit kesalahan boleh dihukum gantung.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/11

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat