{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Tak makan saman

Posted: 07 Jun 2013 10:13 AM PDT

Batu Caves: Majlis Perbandaran Selayang (MPS) mengambil tindakan tegas terhadap 17 pemilik gerai makanan di Jalan Samudera Utama selepas didapati bersalah menyebabkan halangan terhadap parit dan jalan raya di situ.

Ketua operasi, Penolong Pegawai Penguat Kuasa Siti Fatimah Ibrahim berkata, tindakan itu diambil selepas pihaknya menerima banyak aduan awam berhubung kesesakan jalan di situ akibat operasi gerai berkenaan yang terletak di bahu jalan.


"Sebenarnya ini bukan kali pertama MPS mengambil tindakan termasuk menyita dan kompaun ke atas penjaja berkenaan.

"Tahun ini saja, sudah dua kali kami mengambil tindakan kompaun, tetapi penjaja masih berdegil dan terus beroperasi di sini.


"Mereka tidak menyedari tindakan membuka gerai makanan di tepi jalan menyebabkan kesesakan lalu lintas kerana pelanggan memberhentikan kenderaan di bahu jalan walaupun di sini jelas tiada kemudahan parkir (di bahu jalan)," katanya.


Dalam operasi sekitar jam 10 pagi semalam, seramai 25 anggota penguat kuasa MPS turun padang dan menyita beberapa peralatan yang digunakan penjaja termasuk 18 unit khemah, 14 unit meja, tong gas dan kerusi.

Foto

ANGGOTA penguat kuasa MPS menyita gerai makanan di Jalan Samudera Utama, semalam.

Foto

GERAI peniaga di tepi longkang dirobohkan.

"Berdasarkan Akta Jalan, Parit dan Bangunan 1974, Seksyen 46 (1), MPS mengeluarkan 17 kompaun berjumlah RM8,500 kerana penjaja didapati melakukan halangan pada longkang utama di situ.


"Tindakan mereka meletakkan barang di atas longkang menyebabkan kerja pembersihan sukar dilakukan menyebabkan longkang di situ kotor.

"Penjaja perlu menjejaskan kompaun yang dikenakan bagi membolehkan mereka mengambil semula barang yang disita oleh MPS hari ini (semalam)," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/08

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat