{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Hiburan

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Hiburan


Che Ta yakin dengan Zain

Posted:

Che Ta yakin dengan Zain

Che Ta yakin dengan Zain

SIAPA tidak kenal ibu tunggal jelita, Rozita Che Wan atau lebih mesra dengan panggilan Che Ta yang dilanda kontroversi bersiri sepanjang 10 tahun bergelar artis.

Namun bagi Che Ta, status dirinya itu tidak menghalangnya daripada meneruskan hidup seperti wanita normal lain.

Hasil perkahwinan terdahulu bersama seorang juruterbang Penerbangan Malaysia (MAS), Che Ta dikurniakan dua cahaya mata iaitu Ammar Effendy, 17, dan Aniq Ezzra, 15, yang kini bersekolah di Yayasan Saad, Ayer Keroh, Melaka.

Bagi dirinya, anak-anak merupakan kekuatan untuk dia terus berdiri sejak ketiadaan seorang lelaki yang bergelar suami sepanjang 10 tahun lalu.

Tanpa diduga, selepas lapan tahun menceburi bidang lakonan, Che Ta akhirnya bertemu dengan seorang jejaka yang berjaya menambat hatinya.

Wanita ini tidak pernah terfikir untuk bercinta dan berkahwin sekali lagi kerana baginya, cuma anak-anak yang menjadi keutamaannya sekarang.

Bekas pramugari MAS itu berkata, umur bukan faktor dia memilih untuk berkahwin dengan lelaki yang jauh lebih muda daripada dirinya.

"Jodoh kita semuanya telah diatur. Siapa sangka saya akan berkahwin lagi tetapi saya terima dan reda," ujarnya.

Che Ta, 42, yang anggun menggayakan busana raya ketika ditemui pada rakaman program Primadona Raya di Studio 1 Astro di Bukit Jalil, Kuala Lumpur baru-baru ini mengulas tentang keserasian dirinya dengan kekasih hati, pelakon Zain Saidin, 29.

Katanya, ia memerlukan kerjasama kedua-dua belah pihak untuk menjadi lebih matang.

"Ada sesetengah lelaki suka wanita yang lebih matang dan berpengalaman, jadi dia (Zain) terima saya seadanya. Malah saya juga selesa bersama dengannya.

"Kadang-kadang berlaku juga perselisihan pendapat tetapi kami sedia berbincang.

"Kami sentiasa menjadi seimbang, maksudnya kalau saya rasa kedudukan saya lebih tinggi daripada dia, saya akan turun dan menjadi sama tahap dengannya," jelas Che Ta yang memberitahu, keserasian mereka berdua turut terbina atas faktor berkongsi minat yang sama iaitu bermain badminton dan futsal.


UTAMAKAN ANAK. Che Ta diapit dua anak kesayangannya, Ammar (kiri) dan Aniq.


Tarikh perkahwinan

Pelakon cantik kelahiran Alor Setar, Kedah ini ternyata cukup terbuka berkongsi cerita tentang rancangan perkahwinannya bersama adik bongsu bekas anggota kumpulan Elite, Shasha Saidin itu.

Katanya, tarikh perkahwinan belum ditetapkan kerana dia masih sibuk manakala anak-anaknya bakal menghadapi peperiksaan penting tahun ini.

"Saya tidak tetapkan apa-apa tarikh (kahwin) memandangkan kedua-dua anak saya bakal menduduki peperiksaan Penilaian Menengah Rendah dan Sijil Pelajaran Malaysia.

"Mungkin selepas selesai peperiksaan itu barulah saya senang hati untuk fikirkan mengenai perkahwinan saya dan Zain pula. Saya jangka kami akan berkahwin hujung tahun ini," ujarnya.

Sejak Mei lepas, akui Che Ta, banyak pihak menawarkan untuk menjadi penaja perkahwinannya, namun dia dan Zain belum memberi kata putus.

"Alhamdulillah murah rezeki. Banyak pihak ingin taja perkawinan kami. Cuma kami belum buat keputusan untuk terima mana-mana pihak," katanya.

Penerimaan anak-anak

Jurang umur antara Zain dan anak-anak Che Ta tidak jauh berbeza. Jika dihitung, perbezaan umur Zain dan anak sulung Che Ta, Ammar Effendy cuma 12 tahun.

Namun, segala aspek perlu dititikberatkan sebelum mereka menempuh ke alam baharu bersama individu yang bukan bapa kandung mereka.

Penerimaan positif Ammar dan Aniq terhadap Zain yang baru hadir dalam hidup mereka membuatkan Rozita lebih yakin untuk bersama jejaka itu.

"Keadaan tetap sama bagi saya. Perbezaannya ialah mereka akan ada bapa baharu.

"Saya pernah bertanya kepada Ammar mengenai rancangan saya untuk berkahwin dengan Zain dan dia hanya cakap, 'Ammar tak kisah asalkan dia (Zain) selalu ada dengan Ammar'," ujarnya.

Tambah Che Ta: "Saya pernah beritahu Zain bahawa dia tak perlu menjadi ayah kepada anak-anak saya kerana mereka sudah mempunyai seorang ayah, tetapi jadilah sahabat, kawan baik.

"Apa yang paling penting, jadi pendengar setia buat mereka. Pada tahap usia mereka, Ammar dan Aniq perlukan seorang pendengar setia untuk berkongsi masalah. Jadi, saya yakin Zain boleh menjadi apa yang saya inginkan.


CHE TA bakal bergelar isteri kepada Zain menjelang hujung tahun ini.


"Sekarang Zain dan anak-anak saya sangat rapat. Kadang-kadang apabila saya terlalu sibuk, Zain yang akan ke sekolah mereka di Melaka untuk bawa mereka keluar jalan-jalan.

"Malah, kalau cuti sekolah ketiga-tiga mereka akan bermain permainan video sampai ke pagi. Saya rasa senang hati sebenarnya," katanya.

Ujar Che Ta lagi, dia akan mengurangkan aktiviti seninya selepas Hari Raya Aidilfitri nanti kerana perlu fokus kepada peperiksaan anak-anaknya.

"Saya hanya akan fokus pada aktiviti sedia ada seperti Primadona, telemovie Ratu Rania dan butik tudung saya di Taipan, Subang Jaya, Selangor," tuturnya.

Harapan

Apabila melangkah ke gerbang perkahwinan, sudah pasti setiap pasangan inginkan yang terbaik untuk rumah tangga yang akan dibina.

Bakal isteri kepada jejaka berdarah campuran Melayu-Inggeris ini menyatakan harapannya terhadap perkawinan keduanya itu tidak menggunung, cukup apa yang terbaik untuk hubungan mereka.

"Tanyalah kepada mana-mana pasangan, sudah tentu mereka berharap yang terbaik untuk rumah tangga mereka. Bagi saya, mungkin ada benda-benda yang akan berlaku tapi saya lebih banyak berbincang dan kata sepakat," ujarnya yang tidak menolak rezeki sekiranya dikurniakan anak bersama Zain.

Fauziah tak selesa foto anak tersebar

Posted:

Fauziah tak selesa foto anak tersebar

Fauziah tak selesa foto anak tersebar


MENGAKUI jarang berlakon, Fauziah menegaskan dia cuma berlakon untuk satu produksi dalam setahun.


PADA usia yang sudah mencecah 43 tahun, penyanyi popular Fauziah Latiff masih anggun dan bergaya. Ibu kepada dua cahaya mata iaitu Jeffri Joaquim Indot, 14, dan Jeremy Jay Indot, 12, itu juga tidak dimamah usia dan masih mampu mengekalkan kejelitaannya.

Baru-baru ini, penyanyi berkenaan membuat kemunculan istimewa dalam satu majlis pengumuman tentang pelantikan dirinya sebagai duta produk pati ikan haruan Polleney di Hotel Royal Bintang, Damansara, Selangor.

Memandangkan agak sukar untuk bertemu dengan penyanyi lagu Teratai Layu Di Tasik Madu itu, Kosmo! cuba mencungkil tentang perkembangan dirinya kini.

Kosmo!: Bagaimana dengan kehidupan anda sekarang?

FAUZIAH: Saya menjalani kehidupan seperti biasa sebagai seorang artis dan masih aktif menyanyi, cuma saya lebih kerap membuat persembahan untuk acara-acara korporat.

Selain itu, saya kini sedang sibuk menjalani penggambaran drama bersiri terbitan Skop Production iaitu Roda-Roda KL dengan saya memegang watak sebagai Inspektor Fauziah.

Setakat ini anda juga jarang menerima tawaran berlakon. Jadi, apakah kriteria yang anda tentukan apabila memilih sesuatu tawaran itu?

Saya akui memang jarang berlakon drama dan biasanya dalam setahun saya berlakon dalam sebuah drama sahaja. Selalunya saya akan menilai dahulu watak yang diberikan sebelum menerima tawaran berlakon berkenaan.

Untuk drama bersiri Roda-Roda KL ini, saya melihat watak yang diberikan agak menarik dan mencabar. Ia memberi pengalaman yang berguna, terutamanya dapat mengetahui dengan lebih mendalam tugas-tugas seorang anggota polis.

Kali terakhir anda menghasilkan album ialah pada tahun 2006 iaitu Pesona. Adakah ada perancangan untuk menghasilkan album baharu?

Untuk album baharu belum ada perancangan lagi, tetapi saya ada menerima tawaran untuk menghasilkan single baharu. Saya masih mempertimbangkan tawaran tersebut.

Setelah dua kali mendirikan rumah tangga, tidakkah anda terfikir untuk berkahwin lagi?

Sebenarnya saya lebih selesa dengan kehidupan sekarang. Biarpun bergelar ibu tunggal, ia langsung tidak menghalang saya untuk membesarkan kedua-dua orang anak yang kini meningkat remaja.

Berkenaan dengan soal jodoh dan perkahwinan pula, ia tidak menjadi keutamaan saya buat masa ini. Saya bersyukur kalau ditakdirkan bertemu jodoh dengan mana-mana lelaki dan pada masa yang sama tidak kisah memegang status solo sampai bila-bila.

Baru-baru ini tersebar gambar kedua-dua anak anda di internet. Boleh komen sedikit mengenai perkara tersebut?

Secara peribadi saya kurang selesa apabila gambar mereka tersebar di internet memandangkan mereka masih bersekolah. Saya mahu anak-anak saya membesar sebagai remaja normal dan tidak mahu mereka terlalu menjadi tumpuan.

Bagaimanakah anda boleh terbabit sebagai duta produk Polleney?

Saya pernah terbabit sebagai duta produk ini buat kali pertama semasa saya berusia 18 tahun. Kini, saya gembira kerana dipilih sekali lagi. Saya dan anak-anak merupakan pengguna setia produk ini.

Achey juara Bintang Mencari Bintang

Posted:

Achey juara Bintang Mencari Bintang

Achey juara Bintang Mencari Bintang

Oleh NURUL NAFISAH MAZLAN
hiburan@kosmo.com.my


BANGGA. Achey (kiri) merupakan anak didik pelakon komedi berwibawa, Harun Salim Bachik.


MENEPATI jangkaan, satu-satunya peserta solo yang layak ke peringkat akhir program Bintang Mencari Bintang musim pertama iaitu Achey berjaya merangkul gelaran juara pada malam Ahad lalu.

Dia sekali gus menewaskan tiga pesaing lain yang tidak kurang hebatnya.

Kemenangan itu melayakkan Achey atau nama sebenarnya Mohd. Nasir Hamza membawa pulang hadiah wang berjumlah RM200,000 berserta trofi.

Achey yang berasal dari Labis, Segamat, Johor merupakan anak didik kepada pelawak, pelakon dan pengacara terkenal, Harun Salim Bachik.

Pada acara final itu, setiap peserta dikehendaki membuat dua persembahan bagi menilai kemampuan mereka selepas hampir tiga bulan menjadi protoge kepada mentor masing-masing.

Pada persembahan pertama, Achey membawakan watak 'YB Achey' yang memerlukan dia berucap di depan penduduk.

Apa yang menggelikan hati ialah Achey beralih ke kiri dan kanan pentas sambil membawa podium tempat dia berucap dan secara spontan penduduk yang sedang mendengar ucapannya turut mengikut sama sambil membawa kerusi masing-masing.

Melihat kepada persembahannya, Achey ternyata telah menggunakan kesemua tunjuk ajar daripada sifunya dengan berkesan sekali.

Maka, tidak menghairankan apabila Achey berjaya memperoleh markah keseluruhan sebanyak 79.3 peratus, meninggalkan jauh pesaingnya iaitu Bocik, Tapaw dan Titan.

Peningkatan yang amat memberansangkan itu mendapat pujian daripada ketiga-tiga juri yang mengadili Bintang Mencari Bintang iaitu A.R. Badul, Ogy Ahmad Daud dan Ajai.

Menurut Ajai, Achey mempunyai kawalan suara yang bagus walaupun suaranya tidak merdu.

"Kawalan suara Achey boleh dikira bagus dan penghayatannya pula seiring dengan nyanyiannya.

"Tariannya pun elok sahaja. Saya pun terkejut yang dia mampu melakukan persembahan sebaik ini," jelas Ajai ketika memberi komen sejurus persembahan pertama Achey selesai.

Sementara itu, Ogy berkata, Achey sangat hebat sehingga mampu membuat penonton tergelak besar dengan persembahan bersahajanya.

"Achey sebenarnya sangat berbakat cuma dia terlalu segan untuk membuat persembahan all out. Tetapi malam ini Achey berjaya mengeluarkan kekuatannya," ujarnya.

Pada persembahan kedua pula, setiap peserta perlu bergandingan bersama sifu masing-masing.

Achey yang membuat persembahan bersama Harun Salim Bachik berjaya mencuti hati penonton dengan membawakan sketsa tentang wajah masyarakat yang pelbagai pada hari ini.

"Saya tidak menjangkakan kemenangan ini. Tidak ada apa paling menggembirakan, setelah saya memberikan segala usaha dalam program ini, akhirnya ia berbaloi.

"Terima kasih kepada Abang Harun yang tidak pernah jemu membantu saya sehingga ke tahap ini," jelasnya teruja.

Sementara itu, Bocik yang merupakan anak didik kepada Afdlin Shauki muncul sebagai naib juara dengan memperoleh markah 61.7 peratus manakala Titan di bawah pengurusan Sabri Yunus mendapat 52.1 peratus. Anak didik Faizal Ismail, Tapaw memperoleh 50.5 peratus.

Masing-masing membawa pulang wang tunai RM100,000, RM60,000 dan RM30,000 berserta trofi.

Program Bintang Mencari Bintang terbitan TV3 itu berkonsepkan pertandingan nyanyian dan sketsa komedi seperti rancangan Sinaran Pasport Kegemilangan pada tahun 1994.

Tujuan program itu diwujudkan adalah untuk melahirkan penghibur pelapis serba boleh se

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat