{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Ribut tropika Bebinca jadi punca

Posted:

Ribut tropika Bebinca jadi punca

Ribut tropika Bebinca jadi punca

EXCO Melaka, Yunos Husin mengagihkan penutup mulut dan hidung kepada murid-murid Sekolah Kebangsaan Ayer Molek, Melaka semalam.


KUALA LUMPUR – Krisis jerebu yang melanda negara sejak minggu lalu terutama di Johor kini semakin buruk apabila 475 buah sekolah di empat lagi daerah di negeri itu terpaksa ditutup semalam.

Krisis tersebut dijangka berterusan sehingga Rabu depan.

Menurut Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM), ia berpunca daripada ribut tropika Bebinca yang bertiup dari arah barat daya.

Dalam perkembangan terbaru semalam, kesemua sekolah di empat daerah terbabit terpaksa ditutup apabila bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) mencecah lebih 300, menyebabkan 267,590 murid terpaksa bercuti.

Empat daerah tersebut ialah Kota Tinggi apabila 97 buah sekolah ditutup melibatkan 37,108 murid.

Di Pasir Gudang, seramai 116493 murid terpaksa bercuti apabila 105 buah sekolah di daerah itu ditutup.

Di Batu Pahat, sebanyak 175 sekolah menerima nasib sama menyebabkan 80,000 murid terpaksa bercuti sehingga keadaan pulih manakala di Pontian, sebanyak 98 buah sekolah ditutup membabitkan 33,989 murid.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

MB terlelap pada sidang akhbar

Posted:

MB terlelap pada sidang akhbar

MB terlelap pada sidang akhbar


DITANGKAP TERTIDUR... tiga gambar menunjukkan detik-detik Abdul Khalid tertidur kira-kira 15 saat pada sidang akhbar di lobi Dewan Undangan Negeri Selangor di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Sidang akhbar Menteri Besar Selangor selepas Majlis Angkat Sumpah pelantikan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) semalam menyaksikan gelagat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang tiba-tiba hilang fokus sebelum terlelap ketika bercakap kepada sekumpulan pemberita.

Turut bersama pada sidang akhbar yang diadakan di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini ialah Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh dan Timbalan Speaker, Nik Nazmi Nik Ahmad. Sidang akhbar itu diadakan bagi mengulas mengenai majlis angkat sumpah tersebut.

ADUN Pelabuhan Klang tersebut disedari tertidur apabila beliau membuat kenyataan dalam nada terputus-putus sehingga sukar difahami dan diikuti mata tertutup sebelum terus terlelap selama hampir 15 saat.

Apabila tersedar, Abdul Khalid ditanya seorang pemberita sama ada beliau tertidur. Menteri Besar itu mengakui bahawa beliau sememangnya terlelap.

Selepas itu, Abdul Khalid yang masih berada pada sidang akhbar sama turut dilihat terlelap buat kali kedua selama kira-kira 10 saat ketika Hannah bercakap di depan kira-kira 15 wartawan dan jurugambar.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

4,000 unit Saga SV ditempah dalam tempoh enam hari

Posted:

4,000 unit Saga SV ditempah dalam tempoh enam hari

4,000 unit Saga SV ditempah dalam tempoh enam hari


MODEL Saga SV sudah menerima 4,000 unit tempahan sejak dilancarkan enam hari lalu.


KUALA LUMPUR – Selepas enam hari dilancarkan, Saga Super Value (SV) dilihat mendapat permintaan mengalakkan apabila dalam tempoh tidak sampai seminggu sebanyak 4,000 unit sudah ditempah.

Ketua Pegawai Eksekutif Proton Edar, Hisham Othman berkata, permintaan yang banyak itu menyebabkan pembuat kereta nasional itu mungkin perlu menambah pengeluaran varian Saga SV daripada 2,000 unit sebulan pada masa ini kepada angka yang lebih banyak bagi menampung permintaan.

"Kini pengeluaran kami mencukupi untuk memenuhi tempahan yang diterima dan kami akan memastikan pelanggan yang menempah sekarang boleh mendapat kereta masing-masing sebelum Hari Raya Aidilfitri.

"Sudah agak lama kami tidak menerima sambutan baik seperti ini," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Menurut beliau, daripada tempahan awal itu, 65 peratus membabitkan modal transmisi automatik CVT dan selebihnya versi manual.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat