{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Jenayah

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Jenayah


Polis rampas 2.042 kg heroin, 5.5 gram syabu

Posted: 20 Jun 2013 11:31 PM PDT

Oleh SHAHRINNAHAR LATIB

KUANTAN 21 Jun - Polis berjaya merampas sebanyak 2.042 kilogram heroin dan 5.5 gram syabu yang masing-masing bernilai RM408,200 serta RM5,500 di dalam sebuah kereta jenis Proton Wira di hadapan sebuah rumah di Felda Jengka 4, Maran semalam.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Pahang, Superintendan Yap Toon Khuan berkata, Dalam serbuan pukul 1.20 pagi itu, polis turut berjaya menahan seorang lelaki berumur 36 tahun dipercayai pengedar dadah. - UTUSAN ONLINE

Kanak-kanak maut, enam lagi parah

Posted: 20 Jun 2013 11:32 AM PDT

Oleh ALI MAHMOOD
utusanpahang@utusan.com.my

Kakitangan hospital membawa masuk salah seorang mangsa kemalangan bas terbalik ke unit kecemasan di Hospital Raub, semalam.

RAUB 20 Jun - Seorang budak lelaki maut manakala enam lagi penumpang parah selepas bas ekspres yang mereka naiki terbabas sebelum terbalik di Kilometer 364, Jalan Raub-Bentong berhampiran sempadan Raub-Bentong dekat sini awal pagi ini.

Nahas berlaku pukul 4.30 pagi ketika bas ekspres itu yang membawa sebanyak 19 penumpang dalam perjalanan dari Kota Bharu, Kelantan ke Kuala Lumpur.

Ketua Polis Daerah, Supritendan Wan Samsuddin Wan Osman berkata, kanak-kanak berkenaan, Muhammad Busam Suhaiming, 3, meninggal dunia ketika dirawat di Hospital Raub akibat cedera parah di kepala dan badan.

"Enam lagi cedera parah termasuk pemandu kedua bas berkenaan yang berusia 53 tahun," katanya kepada pemberita hari ini.

Menurut beliau, tiga mangsa yang cedera parah dihantar untuk mendapat rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas) Temerloh manakala tiga lagi dihantar di Hospital Kuala Lumpur. Enam penumpang lain yang cedera ringan menerima rawatan pesakit luar di Hospital Raub.

Tambahnya, polis percaya kemalangan berlaku apabila pemandu bas berkenaan yang berusia lingkungan 40-an mengantuk sehingga menyebabkan kenderaan itu hilang kawalan lalu terbabas sebelum terbalik di laluan bertentangan.

Wan Samsuddin memberitahu, polis telah mengambil ujian air kencing, darah dan ujian alkohol ke atas pemandu terbabit dan kes ini disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat