{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Luar Negara

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Luar Negara


12 terbunuh bas terhumban gaung di Filipina

Posted: 08 Jun 2013 09:15 AM PDT

LA TRINIDAD 9 Jun - Sekurang-kurangnya 12 orang terbunuh selepas sebuah bas yang membawa penyokong parti politik tempatan terhumban ke dalam sebuah gaung di pergunungan utara Filipina semalam.

Mangsa merupakan penyokong Datuk Bandar Buguias, Melchor Diclas dan mereka dalam perjalanan pulang selepas menghadiri majlis meraikan kemenangan yang dianjurkannya yang mengekalkan kedudukannya pada pilihan raya bulan lalu.

Pasukan penyelamat menemukan 10 mayat di bawah gaung sedalam 80 meter dan dua lagi disahkan maut sejurus tiba di hospital.

Tujuh lagi penumpang dirawat kerana cedera, kata jurucakap polis tempatan, Vicente Lim-Mong. - AFP

5 terkorban, berpuluh hilang akibat hujan monsun

Posted: 08 Jun 2013 09:13 AM PDT

COLOMBO 9 Jun - Sekurang-kurangnya lima terkorban dan berpuluh lagi hilang selepas hujan monsun dan angin kuat melanda Sri Lanka hari ini serta mengakibatkan kerosakan kepada bangunan di pulau tropika itu.

Jurucakap polis, Buddhika Siriwardena berkata, lima orang disahkan maut, empat di laut dan seorang lagi di daratan manakala berpuluh nelayan dikhuatiri hilang.

"Tentera laut dan udara telah digerakkan mencari puluhan nelayan yang dilaporkan hilang akibat laut bergelora," katanya. - AFP

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat