{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Berita Harian: Mutakhir

Posted by Tanpa Nama

Berita Harian: Mutakhir


Ahmad Yakob akan angkat sumpah MB Kelantan

Posted: 06 May 2013 02:36 AM PDT

Artikel Berkenaan

Kota Kinabalu: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Musa Aman mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sabah di Istana Negeri, di sini, sebentar tadi.

PETALIG JAYA: Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini berkata beliau tidak akan mempertahankan jawatannya pada pemilihan parti itu tahun ini.

MUAR: Datuk Razali Ibrahim yang mengekalkan kerusi Parlimen Muar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) semalam akan melakukan 'post mortem' untuk mengenal pasti punca sokongan pengundi Cina menurun di kawasan itu.

ALOR SETAR: Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kedah, Datuk Muhkriz Mahathir mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Kedah di hadapan Jemaah Pemangku Sultan Kedah di Istana Anak Bukit, di sini, sebentar tadi.

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong mengucapkan tahniah kepada Datuk Seri Najib Razak atas kemenangan Barisan Nasional (BN) memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri di hadapan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, di Istana Negara, jam 4.08 petang tadi.

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak tiba di Istana Negara jam 3.48 petang tadi untuk mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia bagi tempoh sepenggal.

KUALA TERENGGANU: Calon paling tua pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Maimun Yusof, 94, yang bertanding di kerusi Parlimen Kuala Terengganu atas tiket Bebas tetap gembira walaupun hanya memperoleh 182 undi yang sekaligus hilang wang pertaruhan.

KUALA LUMPUR: Harga saham di Bursa Malaysia mengakhiri sesi pagi dengan ditutup tinggi pada tengah hari ini, diterajui oleh kenaikan dalam saham wajaran tinggi utama yang dirangsang oleh sentimen bulis selepas parti pemerintah mengekalkan kuasa selepas pilihan raya dan sentimen positif di Wall Street, kata peniaga.

IPOH: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini menghadap Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah di Istana Kinta, di sini hari ini.

PUTRAJAYA: Datuk Seri Najib Razak pagi tadi menghadap Yang di-Pertuan Agong dan menyembah warkah bagi melantik beliau sebagai Perdana Menteri berikutan kemenangan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umun Ke-13 (PRU-13) semalam.

KOTA KINABALU: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Musa Aman dijangka mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sabah di Istana Negeri, petang ini.

KUALA LUMPUR: Selain hilang Kedah, PAS hanya peroleh 21 kerusi Parlimen serta hilang lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kelantan, iaitu daripada 37 kerusi kepada 32 kerusi DUN pada pilihan raya umum ke-13 (PRU-13).

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak dijadual mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri di Istana Negara pada petang ini.

KUALA LUMPUR: Belian besar-besaran dalam kaunter berwajaran tinggi membantu melonjak FBM KLCI melepasi paras 1,820 mata pada sesi pagi didorong kemenangan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

GEORGETOWN: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng akan mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri untuk penggal baru selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) pada jam 11.30 pagi esok.

MELBOURNE: Hubungan kukuh Australia dengan Malaysia akan berterusan, kata Menteri Luar Bob Carr hari ini selepas Barisan Nasional (BN) mengekal kuasa pada pilihan raya umum Malaysia ke-13, semalam.

KUALA LUMPUR: Keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) menyaksikan majoriti undi Parti Keadilan Rakyat (PKR) merosot meskipun berjaya menambah empat lagi kerusi Parlimen menjadikan 30 kesemuanya berbanding 26 kerusi pada pilihan raya umum 2008.

CYBERJAYA: Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) mendapati perkhidmatan telekomunikasi dan internet beroperasi seperti biasa pada hari mengundi dan tidak lumpuh seperti yang telah dikatakan dalam media sosial baru-baru ini.

KUALA LUMPUR: Nasib tidak menyebelahi Gerakan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila ia hanya memenangi satu kerusi Parlimen dan tiga kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

KUALA LUMPUR: Prestasi Barisan Nasional (BN) pada keseluruhannya baik dengan berjaya mengekalkan penguasaan di negeri-negeri selain menawan semula Kedah dan menambah kerusi di Kelantan.

KUALA LUMPUR: MCA dibadai kekalahan teruk pada PilihanRaya Umum Ke-13 (PRU-13) dan hilang lebih banyak kerusi kepada pembangkang, yang berjaya meranapkan "kubunya" di Johor.

KUALA LUMPUR: MIC terselamat daripada pertarungan sengit pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) apabila berjaya merangkul empat kerusi Parlimen dan lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam.

KUALA LUMPUR: UMNO kekal tonggak Barisan Nasional (BN)apabila menjadi penyumbang terbesar kerusi Parlimen kepada parti gabungan itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Keputusan terkini kerusi Parlimen setakat jam 4.13 pagi; BN: 133, PAS: 21, DAP: 38, PKR: 30

ALOR SETAR: Datuk Mukhriz Mahathir sahkan beliau akan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Kedah ke-10 di Istana Anak Bukit jam 3.30 petang ini.

DAMANSARA: Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) gagal melaksanakan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang telus dan adil.

BN kekal di Johor selepas mendapat majoriti mudah menang 30 kerusi daripada 56 kerusi DUN pada jam 2.20 pagi ini.

Selangor kekal di tangan pakatan pembangkang selepas peroleh majoriti mudah apabila menang 29 daripada 56 kerusi DUN pada jam 2.15 pagi ini.

Musa Aman angkat sumpah Ketua Menteri Sabah

Posted: 06 May 2013 02:26 AM PDT

Kota Kinabalu: Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Musa Aman mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sabah di Istana Negeri, di sini, sebentar tadi.

Beliau menyempurnakan upacara angkat sumpah itu jam 5.10 petang di hadapan Yang di-Pertua Sabah, Tun Juhar Mahiruddin.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), semalam BN Sabah menang lebih majoriti dua pertiga iaitu 48 kerusi daripada 60 Dewan Undangan Negeri (DUN) bagi membolehkannya membentuk semula kerajaan negeri.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat