{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Peminat basikal bukit teruja

Posted: 01 May 2013 12:21 PM PDT

Pengiktirafan diberikan Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (PBKM) terhadap Harian Metro Mountain Bike Grand Prix Cuti-Cuti 1Malaysia 2013 membuatkan peminat sukan berbasikal bukit semakin teruja untuk tampil bersaing dalam kejohanan yang menawarkan hadiah keseluruhan mencecah RM220,000 itu.

Lebih menggembirakan apabila PKBM bercadang menjadikan kejohanan membabitkan lima sirkit itu antara medan pemilihan skuad berbasikal bukit negara untuk bersaing di Sukan SEA Myanmar, Disember ini.


Bagi Ahmad Hanin Mohd Zain, perkembangan itu sesuatu yang menggembirakan terutama bagi mengetengahkan potensi dan bakat dimiliki anak lelakinya berusia 16 tahun, Mohd Afiq yang sudah setahun bergiat secara serius dalam sukan itu.

"Ini satu peluang keemasan untuk pelumba muda seperti anak saya mempamerkan bakat. Mungkin dengan menyertai kejohanan ini peluangnya untuk terus melangkah lebih jauh akan terbuka luas," kata kakitangan kerajaan dari Segamat, Johor itu.


Pandangan sama turut dikongsi pengurus pasukan BANSUNSEM CT, Faizul Izri Halimi yang melihatnya sebagai langkah bertepatan dalam meningkatkan lagi sukan itu di kalangan masyarakat.


Malah dia turut menaruh harapan laluan yang disediakan nanti bakal memberikan cabaran tinggi yang tidak pernah dirasai ahli kumpulannya sebelum ini kerana ia turut membabitkan kategori elit.

"Kami sudah banyak kali menyertai kejohanan seperti ini dan sememangnya mengharapkan laluan yang bakal mencabar kemampuan. Sememangnya kami tidak sabar menantikan sirkit pertama di Putrajaya," katanya yang akan menyertai kategori Terbuka Metro bersama-sama empat lagi ahli pasukannya.


Saingan kejohanan itu yang dianjurkan Harian Metro dengan kerjasama Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia (Tourism Malaysia) bakal membuka tirainya di Presint 15, Putrajaya pada 1 dan 2 Jun dengan sasaran 3,500 peserta mengambil bahagian dan tarikh tutup pada 15 Mei ini.

Maklumat lanjut mengenai syarat pertandingan, kategori dan penginapan, layari laman http://mtbgp.hmetro.


com.my atau hubungi Pengarah Kejohanan Nor Azam Aziz (019-3245808) dan AJK Riadz Radzi (019-6434049).

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/02

AFC berdepan kontroversi baru

Posted: 01 May 2013 09:49 AM PDT

Kuala Lumpur: Badan induk bolasepak Asia yang bermasalah akan memilih seorang pemimpin baru hari ini selepas kempen dibayangi dengan tuntutan dan pelbagai tuduhan membabitkan campur tangan pihak luar selain dakwaan pencabulan hak asasi manusia.

Dua tahun selepas dakwaan membeli undi yang mencetus kejatuhan bekas presiden, Mohamed Hammam (gambar), Konfederasi Bolasepak Asia (AFC) kini berdepan risiko kontroversi baru apabila ahli gabungan berkumpul untuk memilih pengganti beliau.


Semua tiga calon bagi jawatan itu didakwa, pada masa yang sama, sama ada rasuah atau membenarkan kuasa luar campur tangan dalam pemilihan itu, ketika usaha mencetuskan era baru yang lebih terbuka dan telus.

Tuduhan, penafian dan tuntutan balas berleluasa sejak kebelakangan ini, menjadikan suasana tegang membabitkan 46 wakil anggota AFC yang bersidang di sebuah hotel lima bintang.


Saingannya sengit kerana kepentingan yang besar: AFC, persekutuan bolasepak terbesar dunia, mempunyai pendapatan yang penting dan pengaruh di seluruh kawasan yang luas terbentang dari Timur Tengah ke Oceania.


Tiga calon utama kini bersaing untuk melengkapkan baki penggal, yang berakhir pada 2015. Presiden dari Qatar itu tersingkir tahun lalu selepas dakwaan rasuah dan penyalahgunaan peruntukan kewangan lantas dilarang menyertai sebarang aktiviti bolasepak.

Sheikh Salman Ebrahim Al Khalifa menjadi pilihan utama namun kerabat diraja Bahrain itu terpaksa mempertahankan diri atas tuduhan dan dakwaan beliau membayangi penahanan pemain bolasepak ketika insiden protes pro-demokrasi.


Sheikh Salman ditentang Yousuf Al Serkal (Emiriah Arab Bersatu), Hafez Al Medlej (Arab Saudi) dan Datuk Worawi Makudi (Thailand). - AFP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/02

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat