{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Ramdan takluk Slovakia

Posted: 12 May 2013 08:57 AM PDT

Kuala Lumpur: Liew Daren yang dikatakan mampu menjadi pengganti kepada pemain nombor satu negara Datuk Lee Chong Wei kini perlu berhati-hati dengan kebangkitan pemain muda negara Misbun Ramdan Misbun yang membuktikan dia kini berada di kelas tersendiri apabila mula merangkul kejayaan ketika langsung tidak disandarkan harapan bergelar juara pada usianya yang masih muda.

Pemain berusia 22 tahun meneruskan rentak kemenangannya dan terus dahaga memburu gelaran juara selepas menjuarai Kejohanan Antarabangsa Terbuka Portugal, mudah membelasah lawan untuk bergelar juara Terbuka Slovakia, semalam.


Kejuaraan kedua milik juara kebangsaan itu hadir dalam tempoh 25 minit menundukkan lawan dari Perancis Lucas Corvee, 21-11, 21-12.

Diletakkan sebagai pilihan pertama kejohanan, Ramdan memulakan langkah menguasai set pertama apabila mengamalkan corak menyerang untuk menguasai setiap inci gelanggang.


Menduduki ranking ke-60 dunia, Ramdan langsung tidak kekok untuk terus mengekalkan corak permainan pantas untuk menguasai set kedua, 21-12 seterusnya merangkul gelaran antarabangsa kedua.


Dia sebelum itu merangkul kejuaraan pertama kejohanan senior antarabangsa apabila menewaskan pilihan utama Pablo Abian dari Sepanyol di final Kejohanan Antarabangsa Terbuka Portugal, April lalu.

Foto

RAMDAN amal taktik menyerang.

Ramdan mula menunjukkan tanda-tanda akan menjuarai lebih banyak kejuaraan dan akan terus menyertai kejohanan berstatus Cabaran Antarabangsa bagi membiasakan diri dengan kejuaraan di peringkat rendah selain meningkatkan lagi keazaman seseorang pemain untuk memburu kejuaraan lebih tinggi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/12

'Santapan' Alonso

Posted: 12 May 2013 08:53 AM PDT

Barcelona: Fernando Alonso muncul juara Grand Prix Sepanyol di depan penyokong sendiri semalam sekali gus merapatkan jurang dengan pendahulu kejuaraan pemandu Sebastian Vettel.

Dengan kejayaan itu, Alonso yang juga juara dunia dua kali, kembali berada di landasan tepat untuk merebut takhta kejuaraan Formula Satu.


Pemandu Finland Kimi Raikkonen menyambar tempat kedua buat kali ketiga berturut-turut sementara rakan sepasukan Alonso, Felipe Massa, ketiga.

Ia kemenangan kedua Alonso di Barcelona selepas kali terakhir muncul juara pada 2006.


"Kemenangan ini sangat istimewa kerana ia berlaku di hadapan penyokong sendiri.


"Perlumbaan ini seperti terlalu lama kerana saya tidak sabar untuk menamatkan perlumbaan ini secepat mungkin," kata Alonso.

Pada perlumbaan malam tadi, hampir kebanyakan pelumba memilih untuk menggunakan strategi empat hentian pit berikutan masalah berterusan mengenai tahap ketahanan tayar Pirelli.


Hanya bermula di petak kelima, Alonso masih mampu memenangi perlumbaan buat kali kedua musim ini sekali gus menyaksikan Ferrari mampu memberi cabaran kepada juara bertahan Red Bull.

Alonso nyata lebih pantas berbanding Vettel sepanjang perlumbaan yang menyaksikan juara dunia tiga kali berturut-turut itu sekadar menamatkan perlumbaan di tempat keempat.


Rakan sepasukan Vettel, Mark Webber yang masih gagal memperbaiki hubungannya dengan Vettel, di tangga kelima.


Dengan kemenangan semalam, Alonso menduduki tempat ketiga senarai pemandu dengan mengumpul 72 mata, ketinggalan 13 mata di belakang Raikkonen.


Vettel masih unggul memimpin saingan dengan mengumpul 89 mata, empat mata mengatasi Raikkonen. - AP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/12

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat