{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Kien Keat tagih sokongan peminat

Posted: 17 May 2013 11:16 AM PDT

Kuala Lumpur: Peminat sendiri boleh menjadi pembunuh semangat pemain negara andai memberi sokongan dengan cara negatif, menurut timbalan ketua pasukan skuad Piala Sudirman, Koo Kien Keat.

Pemain negara jelas amat dahagakan sokongan padu peminat, seperti dipapar pada Piala Axiata lalu, namun ada di kalangan peminat sukan di Malaysia yang tidak cukup profesional dan tidak ampuh untuk memberi sokongan tidak berbelah bagi.


"Tentunya sokongan penyokong amat kami tagih kerana ia akan menjadi faktor utama membangkitkan semangat melawan. Tapi saya sentiasa ingatkan rakan sepasukan, supaya tidak mempedulikan sahutan penyokong terutama yang berunsur negatif," kata Kien Keat sambil menaruh harapan peminat sentiasa meniupkan kata-kata semangat positif biarpun pemain negara ketinggalan.

"Waktu ketinggalan sentiasa menjadi detik paling penting, kami perlukan peminat untuk menyalurkan tenaga dan semangat bagi menghilangkan rasa gentar. Tolong jangan hamburkan kata-kata negatif yang boleh menjatuhkan keyakinan pemain kita." Sementara itu, Kien Keat berkata, dia sudah bersedia memberi aksi terbaik.


"Dalam setiap kejohanan memang ada sasaran seperti ke separuh akhir mahupun final. Cuma saya harap rakan sepasukan tidak terlalu memikirkan sasaran sebaliknya hanya turun beraksi dan memberikan segala-galanya.


"Jika ketinggalan, jangan sesekali fikir ia akan menjadi punca kekalahan kerana ia akan menjejaskan lagi prestasi di atas gelanggang.

Foto

KIEN Keat sedia pamer aksi terbaik.

"Saya sudah masak dengan situasi sebegini, apa juga saya lakukan akan mengundang reaksi negatif peminat dan orang luar. Di peringkat kumpulan, setiap mata diperoleh amat penting dan kami tidak boleh mudah mengalah.


"Semua fakta di atas kertas tidak boleh menjadi ukuran kerana dalam acara berpasukan, apa saja boleh berlaku."

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/18

Quraataina intai lima teratas

Posted: 17 May 2013 11:09 AM PDT

Putrajaya: "Saya meletakkan sasaran memburu lima tempat teratas kerana sudah bersedia daripada segi fizikal dan mental," kata Noor Quraataina Mamat, 18, seorang daripada tujuh peserta wakil gabungan kelab basikal Cyclomotion dan SUKMA Terengganu yang menyertai Harian Metro Mountain Bike Grand Prix 2013-Cuti-Cuti 1 Malaysia.

Noor Quraataina yang pernah memenangi pingat emas BMX wanita pada SUKMA ke-15 tahun lalu berkata, hanya dia seorang peserta wanita daripada gabungan itu menyertai acara itu sekali gus menjadikannya dorongan untuk menyerlah. "Saya tidak rasakan ia satu halangan dan yakin memberikan aksi terbaik. Walaupun hanya saya saja wanita dalam pasukan ini, saya bertuah berlatih dengan mereka yang berpengalaman. "Saya seorang atlet dan pernah mewakili Terengganu tapi itu tidak bermakna saya tahu segala-galanya," katanya ketika ditemui selepas menyerahkan borang penyertaan kepada wakil penganjur, di sini, semalam. Jurulatih pasukan Mohd Arif Syukri berkata, kelab itu yang baru ditubuhkan kira-kira dua tahun lalu mempunyai tujuh ahli, namun sudah menyertai pertandingan sukan basikal di seluruh negara. Menurutnya, mereka terpanggil untuk menyertai Harian Metro Mountain Bike Grand Prix 2013-Cuti-Cuti 1 Malaysia yang diadakan pada 1 dan 2 Jun ini kerana tertarik dengan hadiah lumayan ditawarkan.


"Justeru, kami tidak mahu ketinggalan menghantar penyertaan untuk menyertai acara ini. Mereka sudah bersedia fizikal dan mental serta tidak sabar memulakan pertandingan. "Hari ini (semalam) kita datang ke Putrajaya untuk meninjau trek serta melakukan percubaan latihan di kawasan ini (Presint 15)," katanya. Putrajaya menjadi lokasi pertama acara anjuran Harian Metro dengan kerjasama Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia (Tourism Malaysia) itu dan disasarkan 3,500 peserta akan menyertai acara yang bermula di Laman Presint Diplomatik, Presint 15 dan berakhir di Taman Rimba Alam, di sini.

Sirkit kedua hingga kelima akan diadakan di Terengganu, Johor, Perak dan Selangor. Perlumbaan yang menawarkan hadiah keseluruhan RM220,000 itu akan menggunakan format perlumbaan Olimpik merentas desa dan jamboree, lebih menarik ia turut menawar pelbagai cabutan bertuah. Saingan acara elit mempertandingkan tiga kategori membabitkan peserta lelaki, wanita dan Master bagi peserta lelaki dan wanita berumur 45 tahun ke atas dengan setiap kategori berlangsung dengan format pertandingan berdasarkan Cross Country Olympic (XCO) membabitkan jarak sejauh tiga hingga tujuh kilometer dalam masa ditetapkan. Selain itu, saingan Terbuka Metro (Jamboree) terbahagi kepada empat kategori iaitu Terbuka Lelaki, Wanita, Master (lelaki dan wanita 45 tahun ke atas) dan Junior (bawah 23 tahun) dalam perlumbaan sejauh 40 kilometer.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/18

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat