{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


'Diejek penyokong'

Posted: 27 May 2013 09:08 AM PDT

Brasilia: Pemain paling berbakat Brazil, Neymar diejek penyokong lawan pada penampilan terakhir bersama Santos semalam, sehari selepas mengesahkan akan berhijrah ke Barcelona musim depan.

Neymar gagal membantu pasukannya ketika seri tanpa jaringan menentang Flamengo pada perlawanan pembukaan kejohanan liga Brazil di stadium baru Piala Dunia di ibu negara Brazil itu.


Penyerang berusia 21 tahun itu, yang dilihat sebagai prospek paling menyerlah dalam bolasepak, mengumumkan memilih Barca bukannya Real Madrid dan akan meninggalkan Santos untuk mengikat kontrak lima tahun dengan kelab Catalan itu.

Sebilangan besar daripada 63,500 penonton yang memenuhi Stadium Nasional Mane Garraincha di Brasilia adalah penyokong Flamengo yang mencemuh Neymar apabila dia mengawal bola dan bersorak apabila dia kehilangan bola.


Bintang Brazil dengan rambut ala Mohican itu menangis ketika lagu kebangsaan dinyanyikan sebelum perlawanan, yang terakhir buatnya dengan kelab itu.


"Satu penghormatan bermain buat pasukan sehebat Santos, saya gembira dapat melakukannya," katanya.

Foto

Neymar

"Setiap kanak-kanak mempunyai impian, sama ada sebagai pemain, doktor gigi atau wartawan. Impian saya menjadi atlet profesional dan berjaya meraihnya. Hari ini Barcelona memenuhi impian saya." Sesetengah penyokong Flamengo yang mengejek Neymar semalam mungkin akan bersorak buatnya di stadium sama pada 15 Jun ini apabila dia turun beraksi buat Brazil menentang Jepun pada perlawanan pembukaan Piala Konfederasi, kejohanan lapan negara raptai kepada Piala Dunia tahun depan.


Neymar tidak pasti bila akan berkunjung ke Barcelona namun berkata, dia teruja dengan prospek bermain di samping Lionel Messi, Xavi Hernandez, Andres Iniesta dan Dani Alves.

"Peminat Santos sering menyokong saya. Saya hanya boleh berterima kasih kepada mereka dan berkata semoga kita berjumpa lagi kerana satu hari saya akan kembali." - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/27

KHS Factory optimis

Posted: 27 May 2013 08:33 AM PDT

Kuala Lumpur: Mempertaruhkan pelumba kebangsaan, pasukan KHS Factory meletakkan sasaran mengungguli kategori terbuka lelaki dan wanita sirkit pertama Harian Metro Mountain Bike Grand Prix Cuti-Cuti 1Malaysia 2013 di Putrajaya pada 1 dan 2 Jun.

Tiga pelumba kebangsaan yang berkhidmat bersama Tentera Laut diraja Malaysia (TLDM) dalam acara lebuh raya menjadi taruhan buat KHS di samping beberapa pelumba muda yang bakal diketengahkan.


Pengurus pasukan Azril Padli, 26, berkata, matlamat utama pasukannya untuk cuba memberi saingan sengit dan berusaha selagi termampu kerana sedar saingan yang bakal diterima pastinya sengit terutama dengan kehadiran pelumba ternama lain.

Katanya, beberapa strategi akan cuba digunakan dalam usaha pelumba memburu kedudukan podium.


Menurutnya, mereka meletakkan sasaran kepada Mohd Nor Rizuan Zainal, Shahrul Nizam Che Hishamudin untuk kategori lelaki manakala Jacklyn Diana Andrew diharap mampu menguasai kategori wanita.


Sebagai pasukan baru bertapak, Azril berkata, beliau akan berusaha membangunkan sukan basikal bukit ini kerana aktiviti seperti itu mampu mengetengahkan lebih banyak bakat ke peringkat antarabangsa. "Saya harap pelumba KHS menampilkan aksi mantap dan kerjasama baik bersama ahli pasukan," katanya. Aksi bermula di Presint 15, Putrajaya (1-2 Jun), Pulau Duyung Besar, Kuala Terengganu (23-24 Ogos), Legoland Nusajaya (28-29 Oktober), Kellie Castle (26-27 Oktober) dan Selangor yang belum diputuskan tarikhnya. Saingan membabitkan Elit, Terbuka Metro (Jamboree) dan Demonstrasi/Pameran dengan sasaran menarik peserta tempatan dan Asia Tenggara. Acara Elit mempertandingkan tiga kategori membabitkan peserta lelaki, wanita dan Master bagi peserta lelaki dan wanita berumur 45 tahun ke atas dengan setiap kategori berlangsung dengan format pertandingan berdasarkan Cross Country Olympic (XCO) membabitkan jarak sejauh tiga hingga tujuh kilometer dalam masa yang ditetapkan. Terbuka Metro (Jamboree) pula terbahagi kepada empat kategori, Terbuka Lelaki, Wanita, Master (lelaki dan wanita 45 tahun ke atas) dan Junior (bawah 23 tahun) dalam perlumbaan sejauh 40 kilometer. Maklumat lanjut mengenai syarat pertandingan, kategori dan penginapan, layari laman http://mtbgp.hmetro.com.my atau hubungi Riadz Radzi (019-6434049).

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/27

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat