{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Melecur redah api

Posted: 10 May 2013 11:26 AM PDT

Kapit: Dua penghuni Rumah Panjang Agan, di sini, melecur teruk apabila api menyambar baju dan seluar dipakai mereka ketika kedua-duanya meredah api bagi menyelamatkan barangan berharga selepas kediaman mereka di Kilometer 3, Bukit Guram, di sini, terbakar, pagi semalam.

Difahamkan, kejadian kira-kira jam 9 pagi itu menyebabkan dua penghuni lelaki terbabit yang berusia 20-an terpaksa dikejarkan ke Hospital Kapit akibat kecederaan dialami.

Kebakaran dipercayai berpunca daripada litar pintas di sebuah bilik rumah panjang 30 pintu yang didiami 380 penghuni itu sebelum merebak ke bahagian lain, sekali gus meranapkan rumah berusia puluhan tahun.

Sumber berkata, kedua-dua penghuni terbabit dikatakan sudah keluar dari rumah sebaik menyedari kediaman mereka terbakar, namun berpatah balik untuk menyelamatkan barang berharga.

Foto

PENDUDUK Rumah Panjang Agan menyelamatkan barang berharga ketika api marak.


"Bagaimanapun, sebaik memasuki rumah, api menyambar baju dan seluar dipakai kedua-dua mangsa. Tindakan pantas orang ramai menarik mangsa keluar dari satu rumah yang terbakar itu berjaya menyelamatkan nyawa dua lelaki berkenaan.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/11

Mahu tanam mayat Cinnang

Posted: 10 May 2013 11:05 AM PDT

Klang: Penyodok tanah yang ditemui polis berhampiran mayat Nur Amyliana Shuhada Mohd Noor, 11, mungkin petunjuk jelas dua suspek yang ditahan mahu menanam kanak-kanak itu.

Ahli keluarga terdekat mangsa yang mahu dikenali sebagai Al-Naziz, 19, berkata ada penduduk melihat dua suspek terbabit membawa peralatan itu di kawasan padang, tidak jauh dari mayat mangsa ditemui di Jalan Batu Nilai 1E, Bukit Tinggi, di sini.

"Saya dimaklumkan beberapa penduduk melihat dua lelaki itu membawa penyodok di kawasan padang berkenaan," katanya.

Suspek berusia 19 dan 24 tahun itu dipercayai membawa mayat Nur Amyliana atau lebih mesra dengan panggilan Cinnang menggunakan sebuah kereta bagi mengelakkan perbuatan mereka membunuh mangsa diketahui orang ramai.

Foto

SHAHRIZAT (tengah) melawat ibu mangsa Acha Kusain (kanan) di rumah mereka di Bandar Bukit Tinggi, Klang.


Namun, hasrat untuk menanam mangsa terpaksa dilupakan apabila kawasan berkenaan menjadi laluan orang ramai dan dalam keadaan terdesak mereka hanya meninggalkan mayat mangsa di atas jalan di kawasan lapang berkenaan sebelum melarikan diri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/11

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat