{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


Antara ibu dan kekasih

Posted: 14 May 2013 12:45 PM PDT

Subang Jaya: "Saya sayangkan ibu kerana dia yang lahirkan saya. Jadi, saya tidak pernah membuang ibu, tetapi ibu yang usir saya dari rumah," kata pelakon muda, Afiq Muiz, 21, mengenai hubungan dengan ibunya, Hasliza Mohd, 48.

Beliau berkata demikian dalam satu sidang media semalam selepas kecewa dengan kenyataan Hasliza dalam sebuah portal yang menggelarnya anak derhaka dan mendakwa sikapnya berubah selepas menjalinkan hubungan dengan pelakon, Eina Azman, 18.

Afiq yang popular menerusi drama bersiri di TV3, Mimpi Cinderella dan Bangkitnya Seorang Perempuan berkata, dia juga kecewa kerana ibunya mendedahkan perselisihan faham dan hal dalaman keluarga mereka kepada umum.

"Saya kecewa dan sedih apabila ibu memalukan saya di media. Saya tidak pernah menderhaka, tetapi berusaha mencari rezeki mengubah kehidupan keluarga.


"Namun, apabila mereka (keluarga) tahu saya berkawan dengan Eina, saya dikutuk, dikritik serta dihalau dari rumah. Eina pula dituduh mengikis semua wang simpanan saya," katanya sambil menangis.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/15

Saudara Kiram kena dakwa

Posted: 14 May 2013 12:45 PM PDT

Tawau: Menteri Pertahanan Sulu Datu Amir Bahar Hushin Kiram antara sembilan lagi individu termasuk seorang wanita didakwa atas tuduhan menganggotai kumpulan pengganas dan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong di Mahkamah Tinggi yang bersidang secara tertutup di Penjara Tawau, di sini, semalam.

Lelaki berusia 49 tahun yang juga anak saudara kepada Jamalul Kiram III dituduh mengikut Seksyen 121 Kanun Keseksaan dan Seksyen 130KA akta sama di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi P Ravintran.

Dalam perbicaraan sama, seorang tertuduh wanita, Norhaida Ibhahi turut didakwa mengikut Seksyen 130KA Kanun Keseksaan kerana melindungi sekumpulan individu dipercayai anggota kumpulan pengganas.

Lapan lagi individu lain didakwa bersama Datu Amir Bahar adalah Rijmal Salleh, Saidili Jaharul, Dani Ismail, Pabblo Alie, Mohammad Ali Ahmad, Basil Samiul, Rizman Gulan dan Abdul Majil Jubin.

Foto

ABDUL Ghani keluar dari Penjara Tawau, semalam.


Sabit kesalahan, semua mereka bakal berdepan hukuman mati atau penjara seumur kecuali Norhaida menghadapi hukuman penjara seumur hidup dan denda.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/15

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat