{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: BeritaUtama

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: BeritaUtama


260 staf bank lari

Posted: 15 May 2013 11:25 AM PDT

Kuala Lumpur: Seramai 260 kakitangan OCBC Bank (Malaysia) Berhad di Jalan Kasturi, di sini, bertempiaran lari menyelamatkan diri selepas sebuah bilik di bahagian bawah tanah bank itu musnah dalam kebakaran, semalam.

Dalam kejadian 8.15 pagi itu, seorang kakitangan bank berkenaan mengesan asap dari sebuah bilik di bahagian bawah tanah yang digunakan untuk penyimpanan dokumen sebelum asap mula memenuhi ruang lobi bank itu.

Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 8.24 pagi sebelum tiga jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat (BPP) Hang Tuah, Pudu dan Chow Kit dengan kekuatan 30 anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Kebakaran dipercayai bermula dari bilik penyimpanan berkenaan mengakibatkan 10 peratus dokumen pelanggan hangus terbakar.

Foto

ANGGOTA bomba menjalakan kerja di bangunan bank terbabit.


"Bagaimanapun, kebakaran berjaya dikawal dalam masa 45 minit sebelum ia merebak ke aras lain tanpa sebarang kecederaan dan kemalangan jiwa," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/16

Kejutan Najib

Posted: 15 May 2013 11:25 AM PDT

Kuala Lumpur: Datuk Seri Najib Razak membuat kejutan apabila menyenaraikan beberapa nama yang tidak mendapat perhatian sebelum ini dalam barisan Kabinet yang diumumkan semalam.

Antara mereka ialah bekas Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim, Presiden Maybank, Datuk Seri Abdul Wahid Omar dan Presiden Transparency International Malaysia, Datuk Paul Low yang dilantik sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Shahidan, bekas Menteri Besar Perlis selama 13 tahun pertama kali dilantik ke peringkat Persekutuan selepas menang di kerusi Parlimen Arau dengan majoriti 1,371 undi menewaskan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) lalu.

Beliau juga adalah Penasihat Khas kepada Perdana Menteri mengenai Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER).

Foto

NAJIB mengumumkan senarai Kabinet di Putrajaya, semalam.


Mengulas pelantikan Shahidan, pakar ekonomi dan penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Prof Datuk Dr Amir Hussin Baharudin berkata, Ketua UMNO Bahagian Arau itu berperanan besar memajukan Perlis selama mengetuai pentadbiran Perlis sejak 1995 sehingga 2008.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/16

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat