{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Rap

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Rap


Gandingan mantap penyanyi hebat

Posted: 15 May 2013 05:20 AM PDT

Mereka berdua antara dua penyanyi yang berada dalam kelas yang tersendiri. Ketrampilan mereka sentiasa menjadi perhatian dengan gaya berbeza.

Hadir dengan pakej lengkap bersuara emas dan bijak dalam berfesyen, kemunculan mereka berdua juga sentiasa dinantikan. Pendek kata, 'aura' dimiliki Anuar Zain, 43, dan Dayang Nurfaizah, 32, memang tersendiri.

Bagaimanapun, adat sudah bergelar selebriti lebih-lebih lagi memegang rekod bersih sepanjang perjalanan karier, mulalah ada yang 'gatal' mencari topik untuk 'menjerat' mereka.

Terbaru buat Anuar sendiri, kecoh seantero negara berikutan penyebaran gambarnya berpelukan erat dengan seorang wanita sehingga menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan peminatnya.

Foto

DAYANG tidak didesak keluarga soal kahwin.

Foto

ANUAR tidak mahu menyakitkan sesiapa.


Pernah terpalit dengan isu sama iaitu suka berpelukan dengan peminat wanita, Anuar ternyata sudah lali dan mempunyai penjelasan tersendiri terhadap insiden berkenaan yang baginya bukan berniat 'kotor'.


"Saya pun tidak sangka sebenarnya foto itu akan tersebar kerana ia dimuat naik dalam satu akaun peribadi di Internet. Wanita berkenaan pun bukan sesiapa, dia saya anggap sebagai adik dan kami sudah lama berkenalan.

"Makanya, adegan sebegitu secara spontan akan berlaku apabila sekian lama tidak bersua dan itulah yang terjadi sewaktu kami dipertemukan ketika itu. Masing-masing 'excited' dan dia minta untuk bergambar dan saya pun bersetuju.

"Bagaimanapun, selepas foto berkenaan dimuat naik ke laman sosial barulah terdetik mengenai kesannya kelak dan ternyata memang timbul juga isu berkenaan. Memang tidak cantik dilihat sesiapa di luar sana. Jadi saya ingin meminta maaf kerana saya tiada berniat langsung untuk berlaku serong," kata pemilik nama sebenar Shahrul Anuar Zain ini.

Bertemu Dayang atau nama penuhnya Dayang Nurfaizah Awang Dowty pula, penampilan terbarunya pantas menangkap pandangan yang cukup menampakkan dia kelihatan muda dan berseri-seri.

Seperti Anuar juga, Dayang antara penyanyi yang sukar hendak mendengar kisah panas mengenai dirinya. Selalunya, soalan yang kerap diajukan kepadanya seperti bila agaknya penyanyi Seandainya Masih Ada Cinta itu mahu menamatkan zaman bujang.

Tidak terlepas untuk mengungkit soal kekasih hati kepadanya, Dayang masih kekal dengan jawapan bahawa dia belum berpunya dan mengakui sukar bertemu lelaki yang sesuai buatnya.

"Saya pun tertanya-tanya juga kenapa tidak pernah sangkut dengan mana-mana jejaka. Soal bercinta tidak pernah langsung jadi perihal utama untuk saya bimbangkan sebenarnya.

"Lebih-lebih lagi keluarga saya sendiri termasuklah ibu bapa tidak pernah langsung mendesak mahupun mempersoalkan perkara itu. Apa yang saya percaya, tiba masanya suatu ketika nanti pasti akan ketemu juga seseorang apabila jodoh sudah sampai," katanya.

Anuar dan Dayang saling percaya

Menyelami isi hati kedua-dua pasangan yang cukup serasi apabila bergabung di atas pentas ini, persamaan mereka adalah tahap kepercayaan kepada seseorang amat terhad serta cukup berhati-hati memilih kawan.

Bagaimanapun, antara mereka berdua, Anuar mengakui keserasian yang dipupuk bersama Dayang sejak sekian lama, sebaliknya bertahan dan dia cukup percayakan Dayang.

"Mengenali Dayang dari dulu hingga sekarang, dia seorang teman yang sangat murni hatinya dan kami saling memahami sesama sendiri. Bukan saja serasi dalam bidang muzik, kami sangat rapat dan saya senang dengannya yang sentiasa merendah diri dan berbudi pekerti.

"Meskipun dia dikira 'junior' kepada saya, tapi bakat dalam dirinya cukup mengagumkan dan sebab itulah jujur saya katakan, dia satu-satunya penyanyi paling serasi dengan saya. Banyak juga yang saya pelajari daripada Dayang dan dia memang unik serta tersendiri," katanya.

Apapun, agenda petang itu semestinya memperkatakan mengenai album terbaru pertaruhan mereka iaitu Anuar & Dayang Live At Dewan Filharmonik Petronas hasil rakaman kolaborasi konsert mereka berdua di Dewan Filharmonik Petronas (DFP) tahun lalu.

Tidak disangkal, dinamik menggabungkan dua gandingan ini tidak pernah gagal mengagumkan penonton, buat pertama kalinya selepas beberapa tahun terniat, album terbabit akhirnya terhasil.

Menurut Dayang, idea berkenaan tercetus selepas mereka digandingkan pada konsert terbabit selepas kali terakhir beraksi bersama adalah kira-kira sembilan tahun lalu.

"Hajat bergabung dalam satu album sebenarnya sudah lama kami pendam, apatah lagi peminat tidak henti bertanya meminta kami berkolaborasi. Disebabkan kekangan masa, masing-masing sukar mencuri masa untuk merealisasikan impian itu sehinggalah tahun lalu.

"Daripada berkongsi pentas untuk konsert, terdetik kenapa tidak kami rakamkan persembahan itu dan jadikan album. Istimewanya, sepanjang proses menghasilkan album berkenaan, semuanya berjalan lancar saja sehingga sekarang.

"Album ini bukan saja untuk menunaikan permintaan peminat kami berdua, namun pastinya buat diri saya sendiri, pengalaman ini akan saya simpan sebagai satu kenangan paling berharga sepanjang terbabit dalam bidang seni," katanya yang bakal mengadakan showcase di The Venue, Pavilion, Bukit Bintang pada 23 Jun nanti.

Album Anuar & Dayang Live At Dewan Filharmonik Petronas sudah boleh didapati di pasaran dan memuatkan lagu hit Anuar termasuklah Cinta Harus Memiliki, Perpisahan, Kau Bunga Hatiku dan Ketulusan Hati manakala lagu Dayang termasuklah Perlukan Cinta, Kembalilah Sayang, Aku Rindu Aku Jemu dan Seandainya Masih Ada Cinta.

Sementara lagu duet mereka termasuklah Bila Resah, Mana Mungkin, Hakikat Cinta/Keabadian Cinta, Permata/Dayang Sayang Kamu, Biar Akhirnya Di Sini dan Sedetik Lebih.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/15

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat