{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Rap

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Rap


Advertorial: Cinta Di Enterprise

Posted: 05 May 2013 01:39 PM PDT

Filem 'Star Trek Into Darkness' yang bakal menemui penonton di pawagam semestinya menjanjikan pelbagai aksi yang mendebarkan. Selain pertempuran minda antara Kapten James T. Kirk dan John Harrison yang dinanti-nantikan para peminat tegar, turut menjadi tumpuan adalah hubungan romantis di antara Spock dan Uhura.

Di dalam filem 'Star Trek' (2009), tidak disangkal terdapatnya tarikan di antara Spock dan Uhura, dan hubungan mereka terus disingkap di dalam 'Star Trek Into Darkness'.

Bagi Zachary Quinto yang membawa watak Spock, hubungannya dengan Uhura memberi penonton imbasan ke dalam jiwa insan yang separuh manusia dan separuh Vulcan itu, yang jarang didedahkan kepada sesiapa.

"Terdapat satu babak di dalam 'Star Trek Into Darkness' di mana Uhura sedang menjelaskan kepada Spock mengapa dia begitu kecewa dengan kesanggupan Spock mengorbankan nyawanya. Spock pula menjawab, 'Kamu fikir saya membuat keputusan ini dengan mudah. Percayalah, ia bukan semudah itu.' Babak tersebut cukup meninggalkan kesan pada saya."


Seperti Quinto, Zoe Saldana yang memainkan watak Uhura juga terpikat dengan idea membawa hubungan Spock dan Uhura ke peringkat seterusnya.


"Hubungan mereka di dalam 'Star Trek' telah mengejutkan ramai tetapi jika mereka ingin bersama mereka perlu melalui dugaan yang akan menguji hubungan mereka. Dan cara ia berlaku di dalam 'Star Trek Into Darkness' pasti tidak akan diduga penonton."

Tambah Saldana, Uhura terpikat dengan Spock kerana keperibadian mereka yang serupa. Dia juga seorang individu yang hidup mengikutkan prinsip dan peraturan.

Jika Uhura dipadankan dengan Spock, bagaimana pula dengan Kirk? Jika anda masih ingat, Uhura telah menolak pelawaan romantis Kirk selepas pertemuan pertama mereka di dalam 'Star Trek'.

Ini sekaligus memberi ruang kepada para penulis untuk memperkenalkan watak Pegawai Sains Carol Marcus di dalam 'Star Trek Into Darkness'. Buat peminat siri asal 'Star Trek', anda pasti mengenali Carol sebagai bakal isteri dan juga ibu kepada anak-anak Kirk. Tetapi adakah jalan cerita mereka berdua diteruskan seperti di dalam siri asal?

Chris Pine bila ditanya jika Kirk sempat menjalinkan hubungan romantis dengan Carol memberitahu mtv.com, "Apa yang boleh saya katakan tentang filem ini, banyak perkara yang berlaku dari segi aksi dan plot cerita pada kadar yang begitu pantas hinggakan tidak banyak masa untuk Kirk melakukan benda-benda lain kecuali menyelamatkan krew dan dirinya.

"Tetapi setia dengan jati diri Kirk, dia seorang lelaki yang menyukai wanita berambut perang dan Carol seorang jelitawan. Jadi, usikan main-main, godaan di antara mereka pasti ada. Terpulang pada penonton untuk melihat sejauh mana usikan dan godaan itu akan bawa mereka. Namun begitu, kehadiran Carol bukanlah sekadar pasangan cinta Kirk tetapi pengetahuannya dalam bidang sains memainkan peranan utama dalam menyelesaikan krisis yang dihadapi."

Jika anda ingin tahu sejauh mana perkembangan hubungan cinta Spock dan Uhura serta Kirk dan Carol, pastikan anda menyaksikan 'Star Trek Into Darkness' bermula 16 Mei depan di pawagam berdekatan anda.

VIDEO:

Jika anda peminat setia Star Trek, cuba jawab soalan disini & menangi hadiah yang menarik! Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/06

Gandingan kali ketiga

Posted: 05 May 2013 04:27 AM PDT

Ramai sudah menghidu keakraban pasangan pelakon baru, Aeril Zafrel dengan Wawa Zainal. Malah gosip yang mendakwa mereka hangat bercinta turut meraih perhatian ramai peminat ketika ini.

Bagi Aeril atau nama sebenarnya, Suhairil Sunari, 26, dia memang tertarik dengan keayuan yang ada pada wajah pelakon jelita yang juga Artis Baru Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) 2012 kelahiran Lahad Datu, Sabah itu.

"Jika orang tanya sama ada dia memenuhi kriteria gadis idaman saya atau tidak. Jawapan saya mudah saja, lelaki manalah yang tidak tertarik dengan gadis ayu seperti Wawa.

"Walaupun sudah berhij­rah, saya juga tidak mahu meletakkan calon isteri saya mestilah wanita bertudung tetapi jika boleh sudah pasti saya ingin memilih gadis bertudung sebagai isteri. Namun, soal jodoh ketentuan Allah SWT," katanya.


Kedua-duanya juga digandingkan dalam filem terbaru terbitan MIG iaitu 99 Kali Rindu yang sarat mesej keagamaan.


Filem bergenre Islamik romantik itu juga menyaksikan kali ketiga mereka digandingkan selepas drama Klik untuk saluran Astro Ceria dan filem Budak Pailang sebelum ini.

Aeril juga mengaku selesa digandingkan dengan Wawa dalam filem arahan Azhari Zain itu.

"Kami mula rapat sejak berlakon sama dalam drama Klik. Malah kami kerap keluar bersama apabila tidak terbabit dengan mana-mana penggambaran.

"Pada masa sama, Wawa juga berminat untuk lebih mendalami agama Islam dan saya turut berkongsi ilmu dipelajari dengannya. Justeru, apabila sudah rapat, pasti kami tidak ada masalah mendapatkan keserasian ketika diganding­kan dalam filem 99 Kali Rindu ini terutama ketika menjayakan babak Attar bercinta dengan Qalbie," katanya yang bakal muncul dalam filem terbaru Hollywood bersama aktres terkenal, Sharon Stone dan Christina Ricci.

Mengulas lanjut watak­nya dalam filem 99 Kali Rindu, kata Aeril, dia berdepan dengan cabaran besar menjiwai watak Attar yang perlu berucap di depan orang ramai ketika di masjid.

"Saya perlu sampaikan kecintaan Rasulullah SAW yang rindu pada umatnya itu dengan sejujurnya. Sebagai pelakon, saya harus pastikan penonton dapat merasai apa yang ingin disampaikan itu," katanya.

Dari segi jalan cerita pula, kata Aeril, filem 99 Kali Rindu ada kesinambungan de­ngan cerita Tujuh Petala Cinta yang ditayangkan sebelum ini.

"Ia membabitkan dari segi watak dalam filem ini yang masih seperti dalam Tujuh Petala Cinta. Bagaimanapun, cerita ini masih boleh berdiri dengan sendirinya walaupun anda tidak menonton cerita Tujuh Petala Cinta sebelum ini.

"Lebih menarik, kesinambungan watak Attar dalam cerita ini akan diteruskan dalam filem genre Islamik, Sabda Kekasih yang membabitkan produksi dari Indonesia. Saya juga bakal digandingkan dengan pelakon Indonesia dan penggambarannya dijangka selepas Aidilfitri nanti," katanya.

Dalam perkembangan lain, Aeril yang baru keluar daripada pengurusan MIG Talents awal bulan ini meng­akui, dia masih meng­ikuti kelas agama termasuk ilmu perubatan Islam untuk diri sendiri dan keluarganya.

"Saya juga membantu teman rapat yang memerlukan bantuan. Apapun, saya tidak cari makan de­ngan ilmu agama dipelajari ini. Hingga hari ini, saya masih menghadiri kelas agama termasuk belajar tajwid al-Quran. Kita juga perlu berguru untuk me­ngaji al-Quran. Apapun, saya anggap belajar ilmu agama ini tidak pernah habis kerana saya tidak tetapkan sampai bilakah saya akan belajar agama," katanya.

Wawa selesa watak bertudung

Sepanjang dua tahun berlakon, pemilik nama sebenar, Nur Hawa Zainal Abidin yang lebih mesra di sapa Wawa mengakui watak Qalbie adalah paling berat yang pernah dilakonkannya.

"Selama ini, saya ha­nya diberi watak ringan dalam filem tetapi ia berbeza dalam cerita ini. Kali ini, watak saya lebih mencabar kerana diberi kepercayaan melakonkan watak Qalbie yang bertugas sebagai pe­nyampai radio di stesen berkonsep agama.

"Apatah lagi, saya tidak ada pengalaman sebagai penyampai radio dan perlu belajar cara untuk melontarkan dialog dengan betul. Saya juga perlu menggunakan bahasa mendalam dan puitis dalam cerita ini.

"Lebih mencabar, Qalbie yang meminta Attar melamarnya selepas ada insiden dirinya hampir dirogol dalam cerita ini. Terus terang, ia bukan tugas mudah tapi berkat bimbingan pengarah dan penulis skrip ini, Shahriman Wahab, saya mampu memberikan hasil lakonan seperti diharap­kan," katanya.

Menyentuh penampilan Muslimahnya dalam filem itu, Wawa mengakui dia tidak ada masalah bawa watak bertudung dalam filem itu.

"Ia kali ketiga saya bawa watak bertudung dalam lakonan iaitu filem Aji No Moto dan drama Bunga-Bunga Syurga untuk TV3. Sebagai pelakon, apa saja watak diserahkan perlu dilakonkan sebaik mungkin.

"Apapun, saya berdebar menanti reaksi peminat pada hasil filem ini bila menjengah pawagam tanah air nanti. Saya takut orang akan bandingkan lakonan saya dulu dengan sekarang. Maklumlah, saya baru berlakon ketika terbabit de­ngan penggambaran filem ini yang memulakan penggambarannya pada Mac tahun lalu," katanya.

99 Kali Rindu menceritakan Attar yang berhijrah selepas kematian isteri­nya, Saidatul Nafisa (Shima Anuar) ketika melahirkan anak mereka yang turut gagal diselamatkan. Attar mengambil keputusan berhijrah dari sekolah pondok Qalbun Salim kerana tempat itu meninggalkan pelbagai kenangan terhadap arwah isterinya itu.

Attar singgah di sebuah kampung dan cuba memulakan kehidu­pan barunya di situ. Dia cuba mencari ketenangan de­ngan mendekatkan dirinya de­ngan Allah SWT.

Attar kemudian dipertemukan dengan seorang penyampai radio iaitu Qalbie. Attar banyak memberi kata-kata nasihat dan setiap kata-kata Attar menimbulkan rasa rindu dan cinta di hati Qalbie.

Filem yang mula menjengah pawagam seluruh tanah air bermula Khamis ini turut menampilkan barisan pelakon seperti Afiera Riana (Zazlina), Adey Syafrien (Miqdad), Eddy Rauf, Niezam Zaidi, Siti Aziz dan ramai lagi.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/05

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat