{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Setempat

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Setempat


Along mohon maaf

Posted: 23 May 2013 11:41 AM PDT

Kuala Lumpur: Seorang ceti haram atau along meminta maaf atas gangguan dilakukan pihaknya kepada keluarga peminjam selepas kesukaran dialami keluarga terbabit disiarkan di akhbar.

Ketua Biro Pengaduan Awam MCA Datuk Seri Micheal Chong berkata, selepas pihaknya membuat sidang media mengenai masalah seorang lelaki mahu dikenali sebagai Liew yang diganggu along berikutan anaknya gagal menjelaskan hutang along, dia didatangi along terbabit, kelmarin.


Menurutnya, along itu mendakwa dia dan konco-konconya tidak berniat mengganggu Liew serta keluarga, tetapi anak Liew yang menyuruh mereka meminta wang daripada lelaki itu.

"Sejurus kisah Liew disiarkan, pengurus sebuah syarikat pinjaman wang berlesen itu menghubungi saya dan meminta maaf sambil menerangkan situasi pihaknya.


"Mereka datang berjumpa saya (kelmarin) dan memberitahu mereka terpaksa menunggu di hadapan rumah Liew kerana mendapat maklumat anaknya berada di situ," katanya pada sidang media di Pejabat Biro Pengaduan Awam MCA, semalam. Menurutnya, along terbabit mendakwa mereka melakukan perbuatan berkenaan kerana sudah menjadi tanggungjawab mereka untuk mengutip hutang daripada peminjam. "Mereka memberitahu saya mereka diarahkan majikan untuk mengutip hutang anaknya selepas dia (anak) cuba mengelak daripada membayar beberapa kali. "Malah, mereka mengaku bersalah dan memohon maaf kepada Liew kerana mengugut keluarganya," katanya. Kelmarin, Harian Metro melaporkan seorang lelaki membiarkan keluarganya menanggung derita apabila diugut along selepas pinjamannya meningkat RM110,000 termasuk faedah dan kos lain. Dalam kejadian 19 Mei lalu, anak Liew yang sudah menghilangkan diri sejak empat tahun lalu pulang dan memberitahu dia sudah membuat pinjaman along dan mengadu tidak mampu membayar balik hutangnya kepada along berkenaan.

Foto

ALONG terbabit (kiri) berjabat tangan dengan Liew (kanan) sambil diperhatikan Chong.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/05/24

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat