{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Kosmo Online - Negara

Posted by Tanpa Nama

Kosmo Online - Negara


Juruwang didakwa curi RM504,000

Posted:

Juruwang didakwa curi RM504,000

Juruwang didakwa curi RM504,000

Oleh ADHAM SHADAN
adham.shadan@kosmo.com.my

BANGUNAN Pasar Raya Econjaya di Kok Lanas, Kota Bharu.


KOTA BHARU – Seorang ketua juruwang wanita sebuah pasar raya dihadapkan di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan melakukan pecah amanah melibatkan wang tunai lebih RM500,000 yang merupakan hasil jualan Pasar Raya Econjaya (Kok Lanas) Sdn. Bhd. dekat sini sekitar Mac dan April tahun lalu.

Bagaimanapun, tertuduh, Lee Goit Siau, 46, tidak mengaku bersalah semasa dihadapkan di depan Hakim Mohd. Yusuff Yunus.

Menurut pertuduhan, Goit Siau sebagai seorang yang diamanahkan untuk mengurus wang kutipan jualan pasar raya berkenaan didakwa melakukan jenayah pecah amanah iaitu menyalahgunakan wang berjumlah RM504,156.32.

Wanita dari Kok Lanas itu didakwa melakukan perbuatan tersebut di pasar raya berkenaan yang terletak di Kilometer 27, Jalan Kota Bharu-Kuala Krai antara 4 Mac hingga 18 April tahun lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Brek kereta rosak ragut 4 nyawa

Posted:

Brek kereta rosak ragut 4 nyawa

Brek kereta rosak ragut 4 nyawa

Oleh NUR AISHAH AMIN
nuraishah.amin@kosmo.com.my


BEGINILAH keadaan kereta Perodua Viva yang remuk dalam nahas di MRR2 dekat susur Bukit Antarabangsa semalam.


AMPANG - Sepasang suami isteri merupakan antara empat individu yang maut selepas kereta jenis Perodua Viva yang mereka naiki terlibat dalam kemalangan ngeri di Lebuh Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran susur Bukit Antarabangsa di sini semalam.

Kemalangan pukul 5.30 petang itu mengakibatkan pemandu kereta, Hasbullah Abdul Ghani, 26, dan isterinya, Nurul Intan Syahida, 22, maut di tempat kejadian.

Turut maut ialah Tengku Ahmad Faiz Tengku Muhamad, 28, dan Asma Ismail, 22.

Tengku Ahmad Faiz dan Asma merupakan sepupu Nurul Intan Syahida. Sebelum kejadian, mereka dalam perjalanan pulang ke kampung di Kuala Terengganu, Terengganu.

Difahamkan, salah seorang mangsa putus kepala. Kejadian itu juga mengakibatkan seorang penunggang motosikal cedera.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, kemalangan dikatakan berlaku apabila sebuah kereta jenis Proton Satria yang turun dari Bukit Antarabangsa gagal mengawal kenderaannya selepas mengalami masalah brek sebelum terlajak ke MRR2.

Katanya, kereta itu kemudian merempuh kabel pembahagi jalan sebelum memasuki laluan menghala ke Gombak.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Pas Selangor bidas DAP

Posted:

Pas Selangor bidas DAP

Pas Selangor bidas DAP

Oleh ZULKIFLI MANZOR dan AHMAD SHAHERMAN SHAMSURI
berita@kosmo.com.my

SHAH ALAM – Pas Selangor membidas DAP, sekutunya dalam pakatan pembangkang negeri, kerana mempertikaikan agihan kerusi barisan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor yang dicadangkan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah pada 17 Mei lalu.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Abd. Rani Osman berkata, Timbalan Pengerusi DAP negeri, Tony Pua tidak sepatutnya mempertikaikan cadangan yang dikemukakan Abdul Khalid tersebut dan mendakwa DAP perlu mendapat lebih wakil Exco berbanding Pas.

"Tidak perlu pertikai keputusan Menteri Besar Selangor kerana ia pilihan yang sahih dan sebarang pilihan yang dibuat oleh Abdul Khalid mesti diterima semua parti (dalam pakatan pembangkang).

"Kita perlu terima apa sahaja keputusan Menteri Besar Selangor buat masa ini kerana pada akhirnya ia memerlukan perkenan Sultan Selangor," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Tony Pua dalam sebuah portal berita semalam mempersoalkan cadangan agihan kerusi barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor dengan mendakwa pakatan pembangkang negeri pada satu mesyuarat Khamis lalu bersetuju bahawa DAP mendapat empat tempat dalam Exco, manakala Pas memperoleh tiga serta boleh memilih jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat