{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Feminin

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Feminin


Elemen Melayu moden

Posted: 12 May 2013 02:00 AM PDT

Baju kurung dan kebaya ini diberi sentuhan baharu untuk menaikkan seri pengantin.

MENGETENGAHKAN koleksi pengantin 2013 secara eksklusif, koleksi Atelier Rinaldi oleh Rico Rinaldi menampilkan elemen 'Im not a Princess not yet a Queen.

Mengambil kira seorang pengantin yang tidak mahu rekaan yang terlalu ringkas tetapi tidak mahu rekaan terlalu menonjol, menjadikan 12 busana anggun dan serba mewah ini suatu impak baharu dalam rekaan busana pengantin buat Rico.

Garapan berseni dapat dilihat di setiap busana rekaannya terutamanya penekanan terhadap perincian busana pengantin tersebut. Seni manik merupakan antara elemen dramatik di samping penggunaan material batuan jemeki, kristal, sulaman manik, batuan acrylic dan perincian manik.

Penggunaan fabrik sifon, renda perancis, bridal satin, creepe sutera dan satin sutera menampilkan gaya ringkas.

Walaupun Rico memilih konsep moden, pereka ini masih menerapkan elemen kemelayuan.

Istimewanya, baju kurung dan kebaya ini diberi sentuhan baharu untuk menaikkan seri pengantin.

Mandian aroma buah-buahan

Posted: 10 May 2013 12:39 PM PDT

BUAH-BUAHAN telah ribuan tahun digunakan sebagai daripada ramuan kecantikan tradisional kerana keberkesanannya.

Kebaikan buah-buahan sebagai bahan kosmetik adalah kerana sifatnya yang anti oksida, kandungan vitamin dan asid amino yang menyuburkan, menghidrat, menghalus serta memutihkan kulit secara semula jadi.

Justeru, jenama sabun kecantikan terkemuka, Fruitale kini memperluaskan rangkaian produk penjagaan diri.

Jenama itu kini menampilkan produk yang mengandungi bahan organik yang memelihara kulit termasuk 100 peratus ekstrak organik lemon dan anggur.

Kedua-dua bahan itu bersifat anti oksida yang mampu memerangi radikal bebas dan memulihkan kesan kerosakan kulit.

Krim mandian Fruitale ini menggunakan ramuan kecantikan semula jadi yang mengandungi pelembap BioWhite Triple yang unik.

Ia turut diperkaya dengan khasiat susu yogurt yang kaya dengan vitamin A, B1, B2, B5, B6 dan ekstrak buah-buahan lemon dan anggur bagi menghidrat, memulihkan dan melindungi kulit agar lebih lembut, licin dan halus.

Ia juga mengandungi gliserin bagi mengekalkan kelembapan kulit.

Pengalaman mandian Fruitale yang begitu menyegarkan jelas terpancar setiap kali anda mandi. Daripada aromanya yang ceria dan buih yang banyak sehingga ke pelembap yang kaya dan wangian yang berkekalan selepas mandi, dipadankan pula dengan bungkusan yang menarik.

Barisan Krim Mandian Fruitale didatangkan dalam empat varian iaitu Radiant, campuran beri yang wangi; Refresh (wangian epal hijau yang lembut dan segar); Revive (sitrus) dan Whitens (haruman eksotik dengan krim avokado, durian Belanda dan buah naga).

Fruitale dihasilkan untuk golongan muda dan mereka yang berjiwa muda yang tahu apa yang mereka inginkan dalam krim mandian dan sabun.

"Mereka akan memberi tumpuan kepada kualiti dan nilai selektif tentang faedah produk, penampilan, wangian dan paling penting, bahan-bahan berkhasiat yang melembapkan dan memelihara kulit," kata Pengurus Besar Produk Penjagaan Rumah & Peribadi, Lam Soon Edible Oils Sdn Bhd, Francis Ng kepada S2.

Menurutnya, sambutan yang positif dan berterusan telah mendorong pihaknya memperkenalkan rangkaian krim mandian tersebut.

Jenama itu juga buat pertama kali melantik duta jenama daripada golongan aktres iaitu pelakon, model dan hos televisyen, Nora Danish.

Rangkaian terbaharu sabun kecantikan Fruitale ini boleh didapati di seluruh negara pada harga RM2.65 untuk setiap pek sabun 3x80gm, manakala rangkaian baru krim mandian pula berharga RM9.90 dalam isian botol 1000ml.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat