{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Megabait

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Megabait


Q10 kekal papan kekunci QWERTY

Posted: 12 May 2013 11:30 PM PDT

Oleh NOOR DIANA AZIS
Gambar MOHD AZIM ABD RAHMAN

Annamalai Muthu dan peragawati Blackberry menunjukan model terbaru Blackberry Q10 pada Majlis pelancaran telefon pintar tersebut di Petaling Jaya, baru-baru ini

JIKA sebelum ini BlackBerry memperkenalkan telefon bimbit pintar yang sedikit 'lari' daripada konsep asal peranti tersebut melalui pengenalan kepada Z10, kini jenama itu tampil dengan konsep asal papan kekunci QWERTY lengkap menerusi Q10.

Peranti dengan perisian BlackBerry 10 ini direka bersama teknologi 'Balance' yang berfungsi untuk mengasingkan sekali gus melindungi data-data kerja dan kegunaan peribadi.

Menurut Pengarah Negara Malaysia bagi Blackberry, Annamalai Muthu, Q10 turut dilengkapi dengan pelbagai sokongan aplikasi BlackBerry 10 seperti BlackBerry Hub dan Peek.

"Aplikasi peribadi e-mel dan gambar juga ditempatkan di ruang Personal bagi membolehkan pengguna menukar dari satu profil ke profil yang lain dengan selamat.

"Selain itu bentuk fizikal yang direka dengan skrin sedikit kecil dilihat bersesuaian untuk peranti kekunci fizikal QWERTY," katanya pada majlis memperkenalkan BlackBerry Q10 di ibu negara baru-baru ini.

Menariknya peranti ini, ia turut disertakan dengan skrin sentuh dan papan kekunci yang dilihat memberi nafas baru kepada trend cita rasa pengguna masa kini yang gemar mempelbagaikan penggunaan telefon bimbit pintar mereka.

Selain itu, terdapat fungsi 'Story Maker' yang berfungsi menghasilkan ciri interaktif sebagai aplikasi tambahan bagi memberi pengalaman unik kepada pengguna untuk mencipta sendiri kandungan interaktif dengan lebih mudah.

BlackBerry Q10 yang mempunyai dua pilihan warna iaitu putih dan hitam ditawarkan melalui pakej telekomunikasi Celcom dan Maxis akan berada di pasaran bermula pertengahan Mei dengan harga pengenalan RM 2,388.

Bagi mereka yang inginkan maklumat lanjut boleh layari laman web www.blackberry.com.my

Ringan dan bergaya

Posted: 12 May 2013 11:30 PM PDT

DIREKA khas untuk memudahkan pendidik untuk mengajar, Dell Latitude 3330 memiliki pelbagai aplikasi bagi memenuhi keperluan sistem pembelajaran masa kini.

Mudah dipasang, Dell Latitude 3330 juga mudah diintegrasikan bersama kemudahan infrastruktur teknologi maklumat (IT) di sekolah, mengurangkan masa dalam kelas dan juga menjimatkan wang.

Dell Latitude 3330 juga lebih ringan, bergaya dan rekaan yang teguh bagi memudahkan penggunanya biarpun yang berusia lebih muda.

Malah Dell Latitude juga sesuai untuk diletakkan di atas meja pelajar, beg, dan mudah untuk dibawa kemana-mana.

Sebagai tambahan, kuasa baterinya juga turut dinaik taraf mampu bertahan sehingga seharian.

Mampu milik, produktiviti tinggi dan juga pembelajaran interaktif, Dell membangunkan Latitude 3330 bagi meningkatkan kemudahan untuk menggunakan teknologi dalam persekitaran IT.

Komputer riba itu juga turut menyokong sepenuhnya Microsoft Windows 8, Windows 7, dan Linux Ubuntu bagi memudahkan proses berkongsi maklumat sama ada di sekolah mahupun di rumah.

Dibina berdasarkan reputasi Dell's Latitude, komputer riba yang terbaru dilengkapi bersama paparan skrin anti silau seluas 13.3 inci.

Selain itu, komputer tersebut turut dilengkapi bersama kamera web HD 720, sokongan WiDi untuk kolaborasi dengan kelas yang sebenar.

Latitude 3330 turut tersedia bersama unit penyimpanan yang bermula daripada cakera keras standard sehinggalah kepada berprestasi tinggi yang memiliki daya ketahanan maksimum.

Dilengkapi bersama aplikasi VGA, HDMI, USB3.0 dan pilihan pelantar tambahan USB, komputer riba baru itu boleh disambungkan dengan mudah kepada pelbagai persekitaran dan ruang bilik.

Dell juga menawarkan solusi keselamatan efektif, pengurusan dan juga produktiviti pengguna.

Pelan pelindungan data atau Encryption juga turut disediakan bersama Latitude 3330 bagi memudahkan penggunaannya di kalangan usahawan dan juga pelajar.

Sebagai tambahan, Latitude 3330 didatangkan bersama kelengkapan automasi lengkap bagi membantu juruteknik IT memasang, memantau serta mengemaskini sistem dengan lebih berkesan.

Syarikat itu juga turut bekerjasama dengan Dell KACE dan juga Microsoft System bagi membantu memudahkan pemasangan, mempercepatkan konfigurasi serta memudahkan mengemas kini sesuatu pengurusan.

Dell Latitude 3330 kini boleh didapati di pengedar yang sah pada kadar harga RM2, 100 dan untuk maklumat lanjut anda boleh melayari laman web Dell di www.dell.com.my atau ikuti perkembangan produknya di Twitter @DellEDU.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat