{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Utusan Online - Pendidikan

Posted by Tanpa Nama

Utusan Online - Pendidikan


19 murid Orang Asli sertai perkhemahan

Posted: 20 May 2013 11:57 AM PDT

KOTA BHARU 20 Mei - Seramai 19 murid Orang Asli dari Sekolah Kebangsaan (SK) Tohoi, sebuah sekolah Orang Asli di pedalaman Gua Musang menyertai Perkhemahan Pendedahan Unit Beruniform Pengakap Negeri Kelantan selama tiga hari baru-baru ini.

Murid Orang Asli daripada pelbagai unit beruniform sekolah itu dijemput bersama 16 lagi sekolah rendah sekitar Pengkalan Chepa melibatkan lebih 250 murid keseluruhannya.

Pesuruhjaya Pengakap Kelantan, Mohd. Adnan Hassan Nordin berkata, sekolah Orang Asli itu dijemput pertama kali bertujuan melibatkan mereka bersama rakan sebaya dalam menyertai pelbagai aktiviti yang diadakan.

"Penyertaan mereka sangat menggembirakan kami kerana mereka tidak kekok malah dapat bersama-sama dengan pelajar lain sepanjang perkhemahan tiga hari itu.

"Mereka mesra berbincang untuk melaksanakan aktiviti yang ditetapkan termasuk membuat persiapan program kebudayaan, berkawad serta ikhtiar hidup," katanya ketika ditemui dalam majlis penutup perkhemahan itu di Pusat Aktiviti Pengakap Kem Kijang di sini.

Mohd. Adnan memberitahu, kesemua pelajar Orang Asli itu turut dibawa melihat beberapa prasarana yang ada di Kota Bharu seperti Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra dan menikmati keindahan Pantai Cahaya Bulan.

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat