{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


'Wang TM tak bazir'

Posted: 14 Jun 2013 12:43 PM PDT

Kuala Lumpur: Wang penajaan Telekom Malaysia (TM) tidak membazir.

Itu yang dapat disimpulkan selepas ketua jurulatih negara Datuk K Rajagobal berpandangan matlamatnya ke Canberra dan Sydney, Australia selama dua minggu tercapai.


Di Australia, skuad negara dianggotai 26 pemain termasuk enam muka baru mengharungi tiga aksi persahabatan menentang Canberra FC (tewas 2-3), Sydney Olympic FC (menang 4-0) dan Marconi Stallions FC (tewas 0-2).

"Kami sudah mencapai matlamat apabila bermain dengan pasukan yang mempunyai fizikal lebih tegap. Saya puas hati dengan keberanian ditunjukkan pemain.


"Kami sudah memberi peluang kepada semua pemain dan saya sudah mendapat gambaran senarai 11, 18 atau 20 pemain. Ada pemain baru mempamerkan corak permainan yang bagus," katanya.


Antara pemain baru yang menarik perhatian Rajagobal adalah pemain tengah berbakat PKNS FC, Mohd Nazmi Faiz Mansor dan pemain Negeri Sembilan, Nazrin Nawi.

"Kita sudah memberi ruang kepada Nazmi yang saya lihat mempunyai potensi baik, begitu juga Nazrin yang beraksi di sayap kiri. Saya ada nampak pemain baru yang bagus untuk memberi impak kepada pasukan walaupun ada beberapa pemain tidak disenaraikan." Rajagobal turut gembira apabila penjaring terbanyak Piala AFF 2010, Safee Sali yang sering memanaskan bangku simpanan Johor Darul Takzim kembali cemerlang.


"Saya gembira Safee mendapat kembali keyakinannya. Ia petanda yang bagus." Namun Rajagobal turut perlu memikirkan strategi terbaik andai penyerang berusia 29 tahun itu tidak dapat bersama skuad kebangsaan kerana ketumpulan jentera serangan negara terserlah tanpa kehadiran Safee menyebabkan mereka kecundang 0-2 pada perlawanan terakhir.

"Fizikal, teknik pemain Marconi Stallions amat bagus. Kita lebih banyak menyerang pada babak pertama tapi sentuhan penyudah agak tumpul. Pemain bermain dengan berani, menarik serta laju, aksi dipamer bagus berbanding dua perlawanan lalu.


"Namun tanpa Safee serta Safiq Rahim, aksi kita tidak begitu bagus. Pemain lain seperti Aidil Zafuan (Abd Radzak), Asraruddin (Putra Omar), Mahali (Jasuli) dan Norshahrul (Idlan Talaha) nampak keletihan kerana sudah beraksi tiga perlawanan," katanya mengulas kekalahan kepada Marconi Stallions FC.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/15

Kay Yan, Hannan tebus hampa

Posted: 14 Jun 2013 12:15 PM PDT

Seremban: Dua atlet remaja Negeri Sembilan membuktikan kehebatan apabila melakar kejayaan cemerlang pada Kejohanan Skuasy Remaja Antarabangsa Terbuka Pulau Pinang 2013 di Pusat Skuasy Antarabangsa Nicol David Pulau Pinang, baru-baru ini.

Ooi Kay Yan, 13, dan Mohamad Hannan Mohd Tarmidi, 18, muncul juara dan naib juara kategori Bawah 13 dan 19 Tahun pada kejohanan disertai 500 atlet dari dalam dan luar negara.


Mereka bangkit daripada prestasi kurang baik pada Kejohanan Skuasy All Star Milo 2013 di Petaling Jaya, akhir bulan lalu apabila sekadar meraih tempat ketiga dan kelima.

Bagi Kay Yan, kejayaan itu pencapaian membanggakan buat dirinya tahun ini dan tidak menyangka dapat beraksi baik sekalipun mendapat laluan sukar pada peringkat awal kerana diberi tentangan sengit pemain luar negara antaranya dari Hong Kong dan Australia.


"Saya puas hati kerana ia pencapaian terbaik pernah saya capai hasil usaha keras serta bimbingan jurulatih Mohd Tarmidi Saad.


"Saya mahu menjadikan kejayaan ini sebagai pembakar semangat untuk kejohanan akan datang," katanya yang berazam untuk mewakili negara.

Bagi Hannan pula, sekalipun misi menjuarai kejohanan tidak kesampaian selepas tewas kepada pemain Hong Kong, ia tetap memberikan kepuasan kerana dapat kembali berada pada prestasi terbaik selepas lebih lima bulan tidak menyertai kejohanan.


Pemain remaja kebangsaan itu akan terus memberikan fokus kepada usaha mencapai kemuncak prestasi sebagai persiapan awal sebelum menghadapi temasya Sukan Malaysia (SUKMA).

"Saya harap kejayaan ini detik untuk saya kembali cemerlang pada kejohanan lain selepas ini," katanya.


Sementara itu, Mohd Tarmidi akan terus memberikan bimbingan terbaik untuk memastikan mereka mencapai kejayaan lebih cemerlang terutama ketika mewakili Negeri Sembilan.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/15

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat