{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Imbuhan KBS

Posted: 22 Jun 2013 07:02 AM PDT

Kota Bharu: Ahli Parlimen Ketereh Tan Sri Annuar Musa mencadangkan Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menyalurkan peruntukan atau bantuan kerajaan secara terus kepada persatuan bola sepak negeri tanpa melalui mana-mana badan.

Menurut Annuar, ia langkah terbaik bagi memastikan bantuan terus sampai kepada persatuan bola sepak negeri.


Katanya, andai peruntukan sampai secara langsung dan mengikut kadar ditetapkan, ia membolehkan persatuan negeri membangunkan program bola sepak.

"Akibat peruntukan tidak diterima, kurang program pembangunan pemain muda sekali gus menjadi faktor utama bakat mereka tidak dapat dikembangkan.


"Saya yakin andai peruntukan kerajaan sampai terus kepada persatuan bola sepak negeri, kita boleh lakukan pembangunan dengan pesat terutama terhadap pemain muda," katanya pada sidang media selepas Majlis Meraikan Pemain Belia Kelantan yang berjaya menjadi naib juara dalam kejohanan Piala Belia 2013, di sini, semalam. Turut hadir, Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) Datuk Ismail Md Noor, Setiausaha Agung KAFA Azman Ibrahim dan jurulatih belia Kelantan Tengku Hazman Raja Hassan. Belia Kelantan muncul Naib Johan Kejohanan Piala Belia 2013 di Kuantan, Pahang 8 Jun lalu, selepas tewas kepada Selangor, 1-2.


Menurut Annuar, beliau sudah mengemukakan cadangan itu kepada KBS dan berharap dapat mempertimbangkan usul itu demi pembangunan bola sepak negara.

Foto

ANNUAR (tengah) beramah mesra dengan pemain belia Kelantan.

Katanya, KAFA banyak melakukan usaha pembangunan bola sepak akar umbi termasuk menubuhkan Akademi Red Warriors Al-Hamra (ARMY) pada 2011.


"Mutu pemain muda kita jauh ketinggalan berbanding negara lain akibat kurangnya pendedahan terutama dalam aspek kemahiran teknikal. "Andai pembangunan bola sepak negara dilakukan di peringkat akar umbi, saya yakin pembangunan dapat dibangunkan untuk jangka masa panjang," katanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/22

Bolt bergaya ungguli ujian kelayakan

Posted: 22 Jun 2013 06:57 AM PDT

Kingston: Pemegang rekod dunia dan juga juara Olimpik, Usain Bolt mempamerkan aksi bergaya menjuarai 100m ujian kelayakan kejohanan dunia Jamaica.

Bolt memintas Nickel Ashmeade pada jarak 50 meter dan mencatat 9.94 saat selepas memecut pada 10 meter terakhir.


Catatan di bawah 10 saat itu yang ke-35 sepanjang karier.

"Seronok kerana menang, saya tidak bimbangkan masa kerana mempunyai masa sebulan untuk bersedia ke Russia," kata Bolt.


"Permulaannya tidak sempurna tetapi fasa pecutan lebih baik berbanding ketika saya tewas kepada Justin Gatlin," kata juara dunia 2009 itu selepas jurulatih, Glen Mills menasihatinya supaya berlari hanya untuk memenangi perlumbaan.


Kemar Bailey-Cole memenangi tempat kedua dengan 9.98s manakala Ashmeade yang mara ke final 200m pada kejohanan dunia 2011, menduduki tempat ketiga, 9.99s.

Agak mengejutkan kerana bekas pemegang rekod dunia Asafa Powell gagal memberi cabaran sengit dalam tiga perlumbaan berturut-turut apabila hanya menduduki tangga ketujuh dengan catatan 10.22s.


Bolt mengasihani nasib Powell yang bergelut untuk pulih daripada kecederaan hamstring.

"Banyak yang dilalui Asafa musim ini dan saya terkejut kerana dia menyertai sesi kelayakan itu," kata pemenang enam pingat emas Olimpik itu.


Pemenang dua pingat perak Olimpik, Yohan Blake akan menjadi pelari keempat Jamaica dalam pasukan 100m lelaki Jamaica kerana menjadi juara dunia bertahan. - Reuters

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/22

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat