{WARGA FELDA}

WARGA FELDA Blog | Created By Www.BestTheme.Net

Senarai Blog Saya

Harian Metro: Arena

Posted by Tanpa Nama

Harian Metro: Arena


Presiden murka!

Posted: 27 Jun 2013 09:42 AM PDT

Kuala Lumpur: Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah membidas segelintir pihak yang melemparkan kritikan mempertikai tugas badan induk itu tanpa berfikir panjang.

Menurutnya biarpun negara memiliki kebebasan bersuara, beliau berkata, ada masanya setiap komen yang ingin diberikan perlu difikirkan terlebih dulu sebelum memberikan pandangan masing-masing.


"Sudah tentu anda boleh memberi komen kerana Malaysia negara bebas untuk bersuara tapi fikir dulu implikasinya, adakah ia memberi faedah kepada FAM atau persatuan bola sepak lain di Malaysia ini.

"Sudah 28 tahun saya menjadi presiden dan saya yang memperkenalkan liga profesional di Malaysia, siapa yang memberi komen itu perlu tahu apa yang dia cakap, tidak kisah siapa anda dan jawatan yang anda pegang, anda perlu bersedia untuk menerima kritikan," katanya.


Sultan Ahmad Shah memberi kenyataan itu bagi menjawab kritikan dilemparkan Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) Tan Sri Annuar Musa yang menganggap bekas Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad tidak memahami situasi bola sepak negara apabila membidas sikap persatuan negeri kerana terlalu bergantung kepada sumber kewangan badan induk itu. Annuar berkata, FAM sepatutnya menghulurkan bantuan kepada persatuan negeri memandangkan mereka menjana pendapatan kepada badan induk bola sepak tanah air itu, antaranya menerusi penjualan hak penyiaran perlawanan Liga Malaysia kepada Astro bernilai RM30 juta setahun. "Untuk pengetahuan umum, FAM membelanjakan purata RM45 juta setahun untuk Liga Malaysia dan tajaan diterima dari Astro hanya RM30 juta. Ia tidak mencukupi. Mereka yang komen itu tidak tahu kesulitan dihadapi FAM kerana tidak berada dalam badan induk. Biarpun tidak cukup, kami perlu berkerja, segala urusan perlu diteruskan," katanya.


Annuar yang menjalani penggantungan 30 bulan akibat kritikannya terhadap prestasi skuad bola sepak kebangsaan, dilapor berkata pasukan yang terbabit dalam Liga Malaysia turut mempunyai hak ke atas wang itu dan bukannya milik FAM semata-mata.

Foto

SULTAN Ahmad Shah (kanan) pada sidang media di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang, semalam.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/27

Nombor 10 milik Tevez

Posted: 27 Jun 2013 08:45 AM PDT

Rome: Carlos Tevez meluahkan rasa bangganya selepas diberikan jersi ikon nombor 10 sebaik mengikat kontrak tiga tahun bersama Juventus.

Pemain Argentina berusia 29 tahun itu melengkapkan perpindahan ke kelab juara Serie A semalam selepas empat musim bersama Manchester City, malah sebelum melengkapkan ujian perubatannya di Turin dia dilihat berada di balkoni ibu pejabat Juventus memegang jersi nombor 10.


Jersi itu, yang sebelum ini digunakan penyerang terkenal Michel Platini, Liam Brady dan Roberto Baggio tidak digunakan sejak penyerang veteran dan bekas kapten Bianconeri Alessandro Del Piero meninggalkan Turin untuk ke Sydney FC tahun lalu.

Yuran perpindahan Tevez tidak diumumkan lagi namun difahamkan Juve melunaskan bayaran pendahuluan £10 juta (RM48.5 juta) kepada City sebelum dijangka meningkat kepada £12 juta (RM58.2 juta).


"Saya menyedari usaha keras Juventus untuk membawa saya ke sini.


"Saya berasa bertanggungjawab memakai nombor ini dan saya sedar tugas getir mewakili Juventus dan bermain buat kelab ini jadi nombor ini pastinya satu cabaran.

"Pemain ternama sudah memakainya sebelum ini dan saya memakai nombor 10 bersama Boca (Juniors) sebelum ini dan (Diego) Maradona turut memakainya, jadi ia satu tanggungjawab besar sekarang tapi saya akan melakukan yang terbaik.


"Sudah tentu saya tidak mahu melupakan Del Piero yang juga pemain terakhir menyarung jersi nombor 10. Dia seorang pemain dan individu yang amat saya hormati.

"Adalah menggembirakan dan bagaikan satu penghormatan menyarung jersi ini dengan nombornya." Tevez menangguhkan seketika percutiannya di Argentina untuk menyertai Juve dan sebaik tiba di lapangan terbang Malpensa di Milan semalam, dia disambut lebih 200 penyokong Bianconeri.


Dia akan menghabiskan percutiannya di Amerika Selatan selepas diperkenalkan secara rasmi semalam sebelum menyertai jurulatih Antonio Conte dan rakan sepasukan barunya bagi latihan pramusim pada 12 Julai ini. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/06/27

Leave a Reply

Raja Alias

Segamat

Kuantan

G. Musang

Trolak

J. Bahru

Terengganu

Mempaga

A. Setar

Jengka

Sahabat